پیشخوانتیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

دستگیری تاجرقلابی پوشاک با ۱۲ میلیارد کلاهبرداری //کشف ۸۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق توسط پلیس اصفهان

سردار مهدی معصوم بیگی، در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک هفته وحدت و فرا رسیدن ولادت حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) به ارائه گزارشی از عملکرد فرماندهی انتظامی استان در هشت ماهه امسال پرداخت.

وی از انهدام ۱۲۰ باند سرقت در مدت مذکور خبر داد و گفت: بیشترین باندها مربوط به سرقت منزل و مغازه با ۲۳ باند، پس از آن سرقت اماکن با ۲۱ باند، سرقت داخل خودرو با ۱۸ باند و سرقت به عنف با ۱۷ باند بودند.

وی با بیان اینکه رویکرد انتظامی استان کشف علمی جرایم است اظهار داشت: در هشت ماهه امسال میزان کشف علمی جرایم ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است که در تلاش هستیم تا این روند را همچنان ادامه دهیم.

سردار معصوم بیگی یکی از هدف گذاری های فرماندهی انتظامی استان را استرداد اموال مسروقه به مالباختگان عنوان کرد و افزود: در این راستا طی مدت هشت ماهه امسال ۸۷۰ میلیارد ریال اموال مسروقه مسترد و به مالباختگان بازگردانده شده است که این رویه در دستور کار ویژه این فرماندهی قرار خواهد داشت.

کشف ۸۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق

سردار معصوم بیگی رویکرد فرماندهی انتظامی استان در حوزه مبارزه با قاچاق کالا را رسیدگی به پرونده های بالای یکصدمیلیون تومان و برخورد با دانه درشت های قاچاق کالا عنوان کرد و اظهار داشت: در مدت هشت ماهه امسال کشف پرونده های بالای پنج میلیارد ریال این فرماندهی بیش از ۴۰ درصد و پرونده های بالای یک میلیارد ریال نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته و ارزش کالاهای قاچاق کشف شده نیز ۸۳۰ میلیارد ریال است.

رشد ۴۷ درصدی جرایم سایبری

فرمانده انتظامی استان به عملکرد پلیس فتای استان در هشت ماهه امسال اشاره کرد و گفت: شناسایی سایت های مجرمانه توسط پلیس فتای استان در این مدت ۲۳ درصد و میزان کشف جرایم سایبری نیز ۴۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

وی افزود: این میزان شناسایی و کشف سایت های مجرمانه حاوی پیامی برای خانواده ها است که در فضای مجازی بیشتر مراقب فرزندان خود باشند.

کشف ۲۰ تن انواع مواد مخدر و انهدام ۱۱۰ باند قاچاق

سردار معصوم بیگی، انهدام ۱۱۰ باند تهیه و توزیع مواد مخدر، افزایش بیش از ۳۰ درصدی طرح های پاکسازی نقاط آلوده، اجرای طرح ذوالفقار ۴ و دستگیری بیش از ۴۰۰ خرده فروش مواد مخدر و معتادان متجاهر، کشف ۲۰ تن انواع مواد مخدر را از جمله اقدامات فرماندهی انتظامی استان در حوزه مبارزه با مواد مخدر طی مدت هشت ماهه امسال عنوان کرد.

کاهش ۷ درصدی جان باختگان در جاده های استان

این مقام ارشد انتظامی استان گفت: در حوزه راهور تمرکز این فرماندهی بر موضوعات ایجابی و فرهنگ سازی است و در همین راستا نیز اقدام به شناسایی ۴۰ هزار نفر از رانندگان، رانندگان و عابر پیاده قانونمند کرده و در همایشی با حضور مقامات کشوری از پنج هزار نفر از این افراد تقدیر به عمل آمد و در هشت ماهه امسال نیز نزدیک به یکصد هزار کلاه ایمنی در بین موتورسواران در سطح استان توزیع شده است.

فرمانده انتظامی استان از کاهش ۷ درصدی جان باختگان در تصادفات جاده ای استان خبر داد و گفت: در آمار مربوط به جان باختگان موتورسیکلت و عابران پیاده متاسفانه وضعیت خوبی نداریم به طوری که مجموع کشته های عابران پیاده و موتورسیکلت کشور زیر ۵۰ درصد می باشد در حالی که در استان این رقم ۷۰ درصد است.

یک میلیون و ۲۰۰ هزار تماس با ۱۱۰ اصفهان

سردار معصوم بیگی به ارائه آماری از عملکرد سامانه فوریت های پلیسی ۱۱۰ اشاره کرد و اظهار داشت: در هشت ماهه امسال بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر با سامانه ۱۱۰ اصفهان تماس برقرار کردند که ۵۳ درصد این تماس ها نیز عملیاتی بوده و منجر به حضور ماموران در صحنه شده است.

وی افزود: در حوزه سامانه ۱۹۷ نیز براساس آخرین جمع بندی های صورت گرفته میزان شکایت از کارکنان ۱۴ درصد کاهش پیدا کرده و در حوزه تقدیر از کنارکنان نیز با یک درصد افزایش روبرو هستیم.

دستگیری تاجرقلابی پوشاک با ۱۲ میلیارد کلاهبرداری

گروه استان ها _ اصفهان _ فرمانده انتظامی استان از دستگیری فردی که تحت عنوان بزرگترین وارد کننده پوشاک کشور ۱۲ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده و متواری شده بود در عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی خبر داد.

 سردار “مهدی معصوم بیگی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس  با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی تحت عنوان سرمایه گذاری در واردات پوشاک و پرداخت سودهای کلان اقدام به اخذ پول از آنها کرده و متواری شده موضوع به صورت وی‍ژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پس از انجام تحقیقات گسترده رد پای این فرد که با اسم مستعار در یکی از روستاهای شمال کشور مخفی شده بود به دست آورده و طی یک عملیات کاملاً حرفه ای وی را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان گفت: تا کنون تعداد ۴۰ نفر شاکی در این پرونده شناسایی شده و مجموع مبالغ کلاهبرداری شده توسط این متهم بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال است.

این مقام مسئول با بیان اینکه احتمال اینکه تعداد بیشتری در دام این کلاهبردار افتاده باشند وجود دارد از کسانی که به این شیوه در اصفهان و استان های دیگر کشور کلاهبرداری شده خواست تا به پلیس آگاهی استان مراجعه و اعلام شکایت کنند.

وی بیان داشت: به شهروندان توصیه می کنیم که به تبلیغات های واهی و بدون پشتوانه عده ای نا آشنا در حوزه بازار اعتماد نکنند و در برابر وعده و وعیده هایی که به منظور پرداخت سود بیشتر داده می شود هوشیار باشند تا این گونه اتفاقات برای آنها رخ ندهد. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا