بازار‌های مالی ، بورس و بانکبورسعناوین اخبار

نفس تازه بورس با کاهش نرخ ارز

فرشاد به‌آبادی، مدیر توسعه بازار شرکت سبدگردان آرمان اقتصاد در گفت و گویی با بیان اینکه از کاهش قیمت دلار و تاثیر آن بر بازار سرمایه باید استقبال کرد، گفت : در حال حاضر در بیشتر شرکت‌ها تسعیر ارز صورت نگرفته و زمانی که دلار از مرز ۳۰ تومان عبور کرد تاثیری بر قیمت سهام مجموعه‌ها نداشت؛ بنابراین قیمت سهام با دلار زیر ۲۰ هزار تومان در حال معامله است.

کاهش قیمت دلار انگیزه افرادی که سرمایه خود را از بازار سرمایه به بازار ارز منتقل کرده‌اند را برای برگشتن به بورس بیشتر می‌کند؛ بنابراین حضور این افراد تاثیر مثبتی بر بازار سرمایه دارد.
چالش اخیر بین وزارت صمت و بورس کالا به نظر می‌رسد ناشی از تصمیمات عجولانه و به صورتی دستکاری بازار باشد. اینگونه تصمیمات کارشناسی نشده است و قیمت‌گذاری به این شیوه را که امروز جایگاهی ندارد، مبنی قرار داده است.
به نظر می‌رسد به زودی این قیمت‌گذاری حذف شود. نباید مسائل دولتی را وارد بازار کنیم. بازار سرمایه باید از هیجانات و احساسات به دور باشد.
در چند ماه اخیر دیدیم که تصمیمات هیجانی و دستوری تاثیر منفی بر بازار داشت؛ به همین دلیل به نظر می‌رسد قیمت‌گذاری فولاد نیز حذف شود و اگر این اتفاق نیافتد تاثیر منفی بر بازار سرمایه و صنایع فولادی دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا