اخبار استان هاحوادث پلیسشهر و جامعه

از فراخوان مشمولان سربازی تا سایر اخبار پلیسی روز اصفهان

به گزارش سرمایه گستران ، سرهنگ “مهرداد پناهپوریان” در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، اظهار داشت: کلیه مشمولان غایب و غیر غایب استان در مقاطع فوق دیپلم ،لیسانس،فوق لیسانس و دکترا که برگ آماده به خدمت به تاریخ یکم آبان ماه سال ۹۹دریافت کرده اند ، بایستی ساعت ۷ صبح روز پنج شنبه مورخه یکم آبان ماه ۹۹ به محل اعزام استان اصفهان واقع در شهرک آزمایش مراجعه کنند تا به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.
وی با اشاره به اینکه مشمولان زیر دیپلم نیز می بایست روز شنبه مورخه سوم آبان ماه مراجعه کنند افزود: افرادی که به هر دلیل تا کنون موفق به دریافت برگ معرفی نامه مشمولان به مراکز آموزش نیروهای مسلح نشده اند ،می توانند به نزدیکترین دفاتر خدمات الکترونیک پلیس+۱۰مراجعه و پس از دریافت برگ مذکور ،بر اساس اطلاعات مندرج در آن اقدام کنند.
سرهنگ پناهپوریان با اشاره به اینکه عدم حضور بموقع در زمان و محل های تعیین شده غیبت محسوب می شود، خاطر نشان کرد: مشمولان باید برگه های مربوط به اعزام به خدمت شامل برگ اعزام ،برگ محل مراجعه ،برگ واکسیناسیون، ،سرباز کارت ،کارت حقوق، شناسنامه ،کارت ملی و…. در هنگام مراجعه و اعزام به خدمت به همراه داشته باشند.
معاون وظیفه عمومی پلیس اصفهان تاکید کرد: مشمولان با توجه به شیوع بیماری کرونا حتما ماسک ،دستکش و مواد ضدعفونی همراه داشته باشند .

** ویریت رایگان شهروندان به مناسبت هفته ناجا
معاون بهداشت، امداد و درمان فرماندهی انتظامی استان، از اجرای ویزیت رایگان شهروندان توسط پزشکان عمومی درمانگاه صاحب الزمان (عج) این معاونت به مناسبت هفته ناجا خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ دکتر” حسن عمو علی” با اعلام این مطلب اظهار داشت: در راستای شعار باهم برای امنیت و سلامت و به مناسبت هفته نیروی انتظامی طرح ویزیت رایگان شهروندان توسط پزشکان عمومی در درمانگاه حضرت صاحب الزمان (عج) فرماندهی انتظامی استان اصفهان اجرا می شود.
وی افزود: براساس این طرح شهروندان فردا یکم آبان ماه از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۲۰ می توانند به درمانگاه حضرت صاحب الزمان (عج) فرماندهی انتظامی استان اصفهان واقع در خیابان ارتش، کوچه سجادیه یک مراجعه و از خدمات رایگان این درمانگاه بهره مند شوند.
معاون بهداشت، امداد و درمان فرماندهی انتظامی استان اصفهان، همچنین از راه اندازی سامانه ندای بهداشت با هدف ارائه خدمات مشاوره ای در حوزه پزشکی بویژه پاسخگویی به سوالات شهروندان در خصوص بیماری کرونا و همچنین حوزه بهداشت روان به شماره تلفن های ۲۱۸۲۷۱۷۳ در حوزه بهداشت رون و ۲۱۸۲۷۱۸۰ در درحوزه پزشکی خبر داد.

** کشف ۱۲۳ کیلو تریاک در یک عملیات مشترک پلیسی
گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از کشف محموله ای تریاک به وزن ۱۲۳ کیلو در عملیات مشترک پلیس مبارزه با مواد مخدر “اصفهان” و استان “مرکزی” خبر داد.
سرهنگ “غلامحسین صفری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان “مرکزی” با اشراف اطلاعاتی بالای خود مطلع شدند قاچاقچیان مواد مخدر در حال انتقال محموله ای افیونی در محور “مبارکه-اصفهان” هستند که بلافاصله موضوع به پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی اطلاع داده شد.
وی گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان و شهرستان “مبارکه” نیز بلافاصله وارد عمل می شوند و یک سواری پژو ۲۰۶ متعلق به قاچاقچیان را شناسایی و متوقف می کنند.
سرهنگ صفری تصریح کرد: در این عملیات که با اعلام به موقع پلیس مبارزه با مواد مخدر استان “مرکزی” و عملیات سنجیده پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان و شهرستان “مبارکه” انجام شد در بازرسی از خودرو ۱۲۳ کیلو و ۷۰۰ گرم تریاک کشف و یک زن و شوهر سوداگر مرگ نیز دستگیر شدند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان با اشاره به تحویل سوداگران مرگ به مراجع قضائی خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان افیونی برخورد قاطع و قانونی می کند و هرگز اجازه جولان و سرکشی به آنان نخواهد داد.#

** انهدام باند ۶ نفره سارقان میلیاردی منزل در “شاهین شهر”
گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “شاهین شهر” از شناسایی و دستگیری اعضای باند ۶ نفره سارقان منزل و اعتراف آنها به ۱۵ میلیارد ریال سرقت خبر داد.
سرهنگ “علی صادقی” در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی وقوع چندین مورد سرقت منزل در شهرستان شاهین شهر رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی پس از انجام یکسری اقدامات تخصصی موفق شدند اعضای یک باند ۶ نفره سارقان منزل را که یکی از آنها زن بود شناسایی و دستگیر کنند.
این مقام انتظامی بیان داشت: سارقان هنگامی که با مستندات پلیس روبرو شدند به ۱۵ میلیارد ریال سرقت ازمنازل شهروندان طی ۵ فقره سرقت اعتراف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر با اشاره به اینکه اموال مسروقه به مالباختگان تحویل می شود خاطر نشان کرد : نیروی انتظامی با مجرمان و سارقان برخورد قاطع و قانونی می کند و هرگز اجازه فعالیت و جولان به آنان نخواهد داد.
کوله بری که در تاریک شب حشیش حمل می کرد
گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “نایین” از دستگیری کوله بری که در تاریکی شب ۱۱ کیلوو ۱۷۵ گرم حشیش حمل می کرد خبرداد.
سرگرد “هادی کیان مهر”در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: ماموران انتظامی شهرستان “نایین” حین گشت زنی در بیابان های اطراف ایستگاه بازرسی شهید “شرافت” متوجه تردد فردی در تاریکی شب شدند.
وی افزود: شخص مورد نظر دستگیر شد که در بازرسی از کوله پشتی او ۱۱ کیلو و ۱۷۵ گرم حشیش کشف شد.
مقام انتظامی بیان داشت: در این رابطه پرونده تشکیل و متهم برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.
فرمانده انتظامی شهرستان نایین خاطر نشان کرد: اقتدار واشرافیت و تلاش های بی وفقه و شبانه روزی عوامل انتظامی این شهرستان موجب شده تا ضربات سنگینی به سوداگران مواد مخدرتحت هر شرایطی وارد شود.

**حضور کارشناسان پلیس اصفهان در شبکه شاد/ ارائه خدمات مشاوره ای پلیس در فضای مجازی
گروه استان ها _ اصفهان _ معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان، از هماهنگی های لازم به منظور حضور کارشناسان و مربیان آموزش همگانی این معاونت برای ارائه هشدارهای پلیسی به دانش آموزان در شبکه شاد خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” مختار درخشان” در تشریح برنامه های معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در هفته ناجا گفت: این معاونت بیش از ۳۵۰ کارشناس و مربی آموزش همگانی دارد که تا پیش از شیوع بیماری کرونا در مدارس، مساجد، مراکز آموزشی، کارخانجات، کانون های فرهنگی و هنری و … حضور یافته و آموزش ها و هشدارهای لازم در خصوص آشنایی با جرایم و آسیب های اجتماعی و نحوه پیشگیری از آنها را ارائه می کردند.
وی افزود: امسال اما به دلیل شیوع ویروس کرونا کارشناسان و مربیان آموزش همگانی پلیس از حضور در جمع دانش آموزان و مردم عزیز استان محروم شدند اما با این حال آموزش های خود را تعطیل نکرده و فعالیت های خود را در بستر فضای مجازی ادامه دادند.
این مقام انتظامی اظهار داشت: پس از آنکه به دلیل شیوع ویروس کرونا شبکه شاد برای دانش آموزان راه اندازی شد هماهنگی هایی لازم با اداره کل آموزش و پرورش استان انجام شد تا کارشناسان و مربیان آموزش همگانی پلیس با استفاده از این بستر بتوانند هشدارهای پلیسی را به دانش آموزان ارائه کنند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به آسیب ها و تهدیدات فضای مجازی گفت: نباید دانش آموزان را در این فضا به حال خود رها کنیم و حال که به دلیل شرایط ویژه مجبور هستیم تا این افراد را به سمت این فضا بکشانیم بایستی سواد رسانه ای آنها را نیز بالا ببریم.
وی عنوان کرد: معاونت اجتماعی نیروی انتظامی برای آموزش شهروندان نیز اقدام به طراحی برنامه کاربردی در بستر گوشی های تلفن همراه با نام “اپلیکیشن آموزش همگانی پلیس” کرده که شهروندان می توانند این برنامه را از طریق مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی پلیس به نشانی police.ir و یاکافه بازار دانلود و بر روی گوشی های خود نصب کرده و از محتواهای آموزشی آن بهره مند شوند.
سرهنگ درخشان همچنین از ارائه خدمات مشاوره ای پلیس اصفهان در بستر فضای مجازی خبر داد و گفت: سال های گذشته کارشناسان مشاوره پلیس به مناسبت هفته ناجا به میان مردم رفته و با دائر کردن ایستگاه های سیار به ارائه رایگان خدمات مشاوره ای در موضوعات مختلف می پرداختند اما امسال این فعالیت ها نیز به سمت و سوی استفاده از بستر فضای مجازی کشیده شده است.
این مقام انتظامی از راه اندازی سامانه پلیس پاسخگو در مرکز مشاوره آرامش با هدف پاسخگویی به نیازهای مشاوره ای شهروندان با شماره تلفن ۰۹۶۵۸۰ و شماره تلفن ۲۱۸۲۵۶۳۰ خبر داد و گفت: علاوه بر این پیام های مشاوره ای پلیس در بستر شبکه اجتماعی سروش به نشانی @sedaye_paye_aramesh نیز ارائه می شود و شهروندان با مراجعه به این کانال می توانند از مطالب و محتواهای آن بهره برداری کنند.
سرهنگ درخشان خاطر نشان کرد: کارشناسان مشاوره پلیس در معاونت اجتماعی و کلانتری ها همچنین با رعایت شیوه نامه های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری فیزیکی پذیرای شهروندان هستند و خدمات رایگان خود در زمینه های روانسنجی، مددکاری اجتماعی، مشاوره حقوقی، مشاوره روانشناسی و … را ارائه می کنند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان، یکی از اقدامات مهم و قابل ستایش کارشناسان مشاوره پلیس که در کلانتری ها مستقر هستند را ایجاد مصالحه بین طرفین دعوا و جلوگیری از ارجاع پرونده به مراجع قضائی عنوان کرد و گفت: با تلاش های صورت گرفته توسط این افراد شاهد کاهش ۷۵ درصدی ارجاع پرونده های تشکیل شده در کلانتریها به مراجع قضائی طی مدت ۶ ماهه سال جاری بودیم.
این مقام انتظامی بیشترین پرونده های ارجاعی به واحدهای مشاوره و مددکاری کلانتری های پلیس اصفهان در نیمه نخست امسال که منجر به مصالحه شده را مربوط به موضوع اختلافات خانوادگی، نزاع و درگیری، اختلافات مالی و مسایل حقوقی عنوان کرد.
سرهنگ درخشان با بیان اینکه استفاده از مشاوره می تواند بسیاری از مسایل را حل و فصل کند گفت: به شهروندان توصیه می کنیم پیش از مراجعه به مراجع قضائی از خدمات مشاوره پلیس در کلانتری ها استفاده کرده و با گوش کردن به نظرات کارشناسان و متخصصان مسایل اجتماعی از بروز مسئله ای کوچک به مسایل بزرگتر و حادتر جلوگیری کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا