پیشخوانعناوین اخبار

انتقام جویی خواستگار کینه جو/ضبط گواهینامه رانندگی ۹۲ راننده حادثه ساز

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس استان اصفهان،سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی ” رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت : در پی شکایت خانمی جوان مبنی بر هتک حیثیت او در فضای مجازی، بررسی پرونده در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

این مقام مسئول عنوان داشت: شاکی در اظهارات خود عنوان داشت، فرد ناشناسی در یکی از شبکه های اجتماعی اقدام به ایجاد پروفایلی به نام وی و قرار دادن تصاویرخصوصی او به همراه مطالب کذب و توهین آمیز علیه او کرده و با این کار باعث آبروریزی او شده است.

سرهنگ مرتضوی خاطر نشان کرد: در ادامه تحقیقات مشخص شد ، مدتی پیش فردی از شاکی خواستگاری کرده اما وقتی با جواب منفی او روبرو شده اقدام به تهدید انتشار تصاویرش  در فضای مجازی کرده است.

با اظهارات شاکی و جمع آوری ادله دیجیتالی لازم در این زمینه سرانجام خواستگار کینه جو ظرف ۲۴ ساعت توسط ماموران این پلیس دستگیر و در تحقیقات صورت گرفته به جرم خود اعتراف کرد.

متهم در بازجویی های پلیس گفت: با شاکی قرار گذاشته بودم که به خواستگاری وی بروم ولی او به یک باره از تصمیم خود منصرف و پیشنهاد ازدواج من را رد کرد و من هم به قصد انتقام جویی ، تصاویرش را با ایجاد پروفایلی به نام او در یکی از شبکه های اجتماعی موبایلی منتشر کردم.

رئیس پلیس فتای استان با هشدار به کاربران اینترنت وشبکه های اجتماعی گفت: شهروندان باید مراقب اطلاعات و تصاویر شخصی و محرمانه خود باشند و آن را در معرض دید دیگران قرار ندهند.

وی خاطر نشان کرد: هر کسی به هر نحو اقدام به مزاحمت و هتک حیثیت در فضای مجازی کند بر اساس قانون جرائم رایانه ای افزون بر اعاده حیثیت به حبس و جزای نقدی محکوم می شود.

**عدم توجه به جلو راننده وانت نیسان حادثه آفرین شد

 در پی واژگونی یک دستگاه خودروی  وانت نیسان در محوراصفهان اردستان راننده خودرو بر اثر شدت جراحات وارده در دم فوت کرد.

سرهنگ “حسین پورقیصری”  گفت: ساعت ۱۲ روز یکشنبه پنجم آذرماه  ماموران گشت پلیس راه اردستان از واژگونی یک دستگاه خودروی وانت نیسان در محور اصفهان به اردستان، مطلاع و بلافاصله در محل حادثه حاضر شدند.

این مقام مسئول عنوان داشت: در بررسی انجام شده مشخص گردید وانت نیسان در حال عبور از این مسیر از جاده خارج شده  و راننده خودرو به علت شدت جراحات وارده در دم فوت کرده است .

سرهنگ پورقیصری علت حادثه را عدم توجه به جلو از سوی راننده خودرو عنوان کرد و گفت: به رانندگان توصیه می کنیم در هنگام رانندگی از عجله و شتاب بی مورد پرهیز کرده و با دقت کامل به امر رانندگی توجه نمایند و همچنین هرگز در شرایط خستگی و خواب آلودگی رانندگی نکنند.

ضبط گواهینامه رانندگی ۹۲ راننده حادثه ساز

 رئیس پلیس راهنمائی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان از ضبط گواهینامه رانندگی ۹۲ راننده متخلف به دلیل ارتکاب تخلفات حادثه ساز و همچنین رانندگانی که نمره منفی آنها از به عدد ۳۰ رسیده بود خبر داد.

سرهنگ” رضا رضائی”  اظهار داشت: پلیس راهنمایی و رانندگی استان با اجرای تشدید طرح های کنترلی خود  با رانندگانی که مرتکب تخلفات حادثه ساز شوند برخوردهای سخت گیرانه ای را اعمال می کند.

وی افزود: در همین راستا طی آبان ماه سال جاری گواهینامه ۹۲ راننده به دلیل ارتکاب تخلفات حادثه ساز و همچنین کسانی که نمره منفی آنها از حد نصاب عدد ۳۰ عبور کرده ضبط شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه بخشی از این گواهینامه ها به مدت سه ماه و بخشی نیز به مدت شش ماه ضبط شده عنوان داشت: در صورت تکرار تخلفات حادثه ساز توسط رانندگان مذکور و ضبط مجدد گواهینامه آنها این بار گواهینامه این افراد باطل و می بایست برای دریافت گواهینامه مراحل اولیه از جمله شرکت در کلاس ها و اخذ آزمون از آنها را طی کنند.

سرهنگ رضائی همچنین از توقیف ۱۷۷ دستگاه خودروی متخلف به علت ارتکاب دو تخلف همزمان حادثه ساز در آبان ماه سال جاری خبر داد و گفت: براساس بند “د” ماده ۱۰ قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی هرگاه راننده‌ای به صورت همزمان مرتکب دو تخلف حادثه ساز گردد، وسیله نقلیه او برای حداقل ۷۲ ساعت توقیف می‌گردد و ترخیص آن نیز منوط به پرداخت کلیه جریمه‌ها و تسلیم مفاصاحساب و احراز مالکیت وسیله خواهد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا