اخبار استان هاحوادث پلیسشهر و جامعه

از قاچاقچیان افیون در رصد پلیس اصفهان تا سایر اخبار و حوادث روز

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ، سرهنگ” محمدرضا هاشمی فر” با اعلام این خبر به خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: ماموران یگان تکاوری فرماندهی انتظامی استان اصفهان، حین رصد هوشمندانه و دقیق منطقه بیابانی اطراف ایستگاه ایست و بازرسی شهید “امامی” شهرستان شهرضا به یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ مشکوک و به آن دستور ایست می دهند اما خودرو بدون توجه به ایست ماموران به راه خود ادامه می دهد.
وی افزود: ماموران بلافاصله به تعقیب خودرو پرداخته و در یک اقدام ضربتی آن را متوقف و در بازرسی دقیق صورت گرفته از داخل خودرو کوله های همراه سرنشینان ۳۷۵ کیلو تریاک را کشف می کنند.
جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری ۴ قاچاقچی مواد افیونی در این عملیات خبر داد و گفت: متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

**کلاهبرداری ۴۰ میلیاردی یک طلافروش از مشتریانش
گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان از دستگیری صاحب یک طلافروشی که به بهانه سرمایه گذاری در خرید و فروش طلا بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال از مشتریانش کلاهبرداری کرده بود خبرداد.
سرهنگ” حسین ترکیان” با اعلام این خبر به خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در پی شکایت ۳۳ نفر از صاحب یک طلافروشی مبنی بر کلاهبرداری و فروش طلا با عیار پائین به آنان رسیدگی به موضوع در دستور کار ویژه کارآگاهان اداره جعل و کلاهبرداری پلیس اگاهی استان اصفهان قرار گرفت.
وی افزود: شاکیان پرونده مدعی بودند که ضمن سرمایه گذاری برای خرید و فروش طلا از فرد مذکور طلا خریداری کرده اما پس از خرید طلاها متوجه می شوند فرد مذکور طلا با عیار پائین را به آنان فروخته است.
این مقام انتظامی بیان کرد: پس از محرز شدن تخلف صورت گرفته توسط متهم، با هماهنگی مقام قضائی و همکاری اتحادیه صنف مربوطه، مغازه طلافروشی پلمپ و صاحب آن نیز دستگیر شد.
سرهنگ ترکیان خاطر نشان کرد: متهم، در ابتدا منکر هر گونه تخلفی بود اما هنگامی که با مدارک و مستندات پلیس مواجه شد لب به اعتراف باز کرده و با اقرار به بزه انتسابی گفت: با تحریک حس طمع ورزی در مشتریان آنها را به سرمایه گذاری در خرید و فروش طلا ترغیب کرده و با ارائه فاکتور های فاقد اعتبار و چک های بلا محل از حساس شدن آنها جلوگیری می کردم و در برخی مواقع که مشتریان بابت سرمایه ای که از قبل ارائه کرده بودند از من طلا می خواستند، طلای با عیارپائین به آنها می دادم.
رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان اینکه کارشناسان مربوطه ارزش کلاهبرداری های صورت گرفته توسط متهم را ۴۰ میلیارد ریال اعلام کردند گفت: در این رابطه پرونده تشکیل و فرد مذکور برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.
سرهنگ ترکیان با بیان اینکه هرچند در این پرونده فرد کلاهبردار دستگیر شده اما پروسه بازگشت وجوه مال باختگان طولانی است اظهار داشت: یکی از دلایل موفقیت افراد کلاهبردار در ارتکاب عمل مجرمانه خود طمع مال باختگان است که با در اختیار گذاشتن اموال خود به آنها زمینه کلاهبرداری را فراهم می آورند.
این مقام انتظامی عنوان کرد: به شهروندان توصیه می کنیم به سخنان تحریک کننده و فریبنده افراد سودجو و فرصت طلب که به بهانه کسب سود و درآمد آنها را به سرمایه گذاری ترغیب می کنند توجه نکرده و در صورت مواجه شدن با چنین مواردی موضوع را با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ در میان بگذارند.

**بار ماسک های مسافر فرودگاه قاچاق بود
گرو ه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس فرودگاه اصفهان، از توقیف ۱۲ هزار و ۵۰۰ عدد ماسک خارجی قاچاق و تقلبی در عملیات ماموران این پلیس حین بررسی دقیق بار یکی از مسافران ورودی خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” ذبیح الله دلاور” در تشریح این خبر گفت: ماموران مستقر در گیت بازرسی پرواز های داخلی حین کنترل هوشمندانه بار مسافران به بار مسافری که از استان های جنوبی کشور وارد اصفهان شده بود مشکوک و موضوع را در دستور کار قرار دادند.
وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی بار این مسافر را مورد بازرسی دقیق قرار دادند که در نتیجه یک هزار و ۲۰۰ عدد ماسک خارجی قاچاق و تقلبی کشف شد.
رئیس پلیس فرودگاه اصفهان با بیان اینکه مسافر مذکور برای بار خود هیچ گونه مدرک معتبری نداشته و بنابر اعتراف خود آنها را به صورت قاچاق تهیه کرده بود گفت: در این رابطه پرونده تشکیل و فرد مذکور برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

**توقف در حاشیه تفرجگاه های اصفهان اکیدا ممنوع است/ پلیس تمایلی به اعمال جریمه رانندگی ندارد
گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس راهور استان گفت: درراستای اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا، توقف وسایل نقلیه در حاشیه تفرجگاه هایی مانند “ناژوان” ، “صفه” و دیگر تفرجگاه ها و بزرگراه های اصفهان اکیدا ممنوع است .
سرهنگ “محمدرضا محمدی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و این موضوع که شهر اصفهان جزو مناطق قرمز است ورود به تفرجگاه هایی مانند “صفه” ، “ناژوان” و دیگر تفرجگاه ها اکیدا ممنوع شده است .
وی افزود: اخیرا مشاهده شده تعداد زیادی وسایل نقلیه در اطراف این تفرجگاه ها یا کنار بزرگراه ها توقف می کنند که این موضوع خطر آفرین و حادثه ساز است .
این مقام انتظامی بیان داشت: پلیس علی رغم اینکه امکانات و تجهیزات کامل برای جریمه رانندگان متخلف را دارد ولی تمایلی به اعمال جریمه رانندگی ندارد و تا حد امکان از برخورد قاطع و قانونی خودداری می کند.
رئیس پلیس راهور اصفهان از شهروندان خواست، از ورود به تفرجگاه ها و توقف در حاشیه بزرگراه ها که بسیار خطر آفرین است خودداری کنند، از سفرها و ترددهای غیر ضروری خودداری کنند، تایع مصوبات ستاد مقابله با کرونا باشند تا انشاءالله زنجیره شیوع این بیماری قطع شود و پلیس را مجبور به اعمال جریمه و برخورد قاطع نکنند.

**منزلی پر از سیگار قاچاق در “دهاقان”
گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “دهاقان” از کشف۳۱۸ هزار و ۷۰۰ نخ سیگار خارجی قاچاق در بازرسی از یک منزل مسکونی خبر داد.
سرهنگ “اسماعیل پریشانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران کلانتری ۱۱ شهرستان “دهاقان” مطلع شدند فردی درمنزل مسکونی اش مقدار زیادی سیگار خارجی دپو کرده و قصد توزیع آنها در بازار را دارد که برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.
وی افزود: پس از انجام هماهنگی های لازم از منزل مورد نظر بازرسی شد که ۱۵هزار و ۹۳۵ پاکت سیگار شامل ۳۱۸ هزار و ۷۰۰ نخ انواع سیگار خارجی فاقد مدارک قانونی و گمرکی مربوطه کشف شد.
این مقام انتظامی بیان داشت: در این خصوص یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.
فرمانده انتظامی شهرستان دهاقان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با قاچاقچیان کالا و برهم زنندگان نظم اقتصادی جامعه برخورد قاطع و قانونی می کند و هرگز اجازه جولان به آنان نخواهد داد.

**دستگیری ۹خرده فروش مواد مخدر و ۱۱ متهم تحت تعقیب قضائی در “برخوار”
گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان برخوار گفت: با برنامه ریزی اجرای طرح عملیاتی نصر در سطح شهرستان، با همکار پلیس مبارزه با مواد مخدر ۹خرده فروش مواد مخدر و ۱۱ نفر از متهمان و سارقان تحت تعقیب قضائی دستگیر شدند.
سرهنگ”نعمت خلیلی”در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس در این باره گفت: در ادامه رسیدگی به گزارش های اعلام شده از سوی شهروندان به مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰ و در بررسی ها و تحقیقات میدانی پلیس، طرح عملیاتی نصر با محوریت مبارزه با توزیع کنندگان مواد مخدر در شهرستان برخوار اجرایی شد.
وی اضافه کرد: در نتیجه اجرای این طرح، ۹ خرده فروش مواد مخدر دستگیر و مقادیری انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی کشف شد.
این مقام انتظامی ادامه داد: همچنین در اجرای این طرح عملیاتی تعداد۱۱ نفر از محکومان و سارقان تحت تعقیب قضائی دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان برخوار تصریح کرد: دستگیر شدگان نیز با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.
سرهنگ خلیلی در پایان با قدردانی از همراهی خوب شهروندان در اجرای طرح های امنیت بخش پلیس گفت:‌ شهروندان عزیز در کلیه ساعات شبانه روز از طریق تلفن ۱۱۰ می توانند گزارش ها و اطلاعات خود در زمینه هرگونه ناهنجاری اجتماعی به پلیس گزارش کنند.

**توقیف وانت پیکان با ۵۴ کیلو حشیش در “نایین”
گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “نایین” از کشف ۵۴ کیلو و ۹۶۰ گرم حشیش در بازرسی از یک وانت پیکان خبر داد.

سرگرد “هادی کیان مهر”در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: ماموران انتظامی پاسگاه “چوپانان” شهرستان “نایین” حین گشت زنی در محور “چوپانان- نایین”به یک دستگاه وانت پیکان و یک دستگاه پژو ۲۰۷ مشکوک شده و آنها را متوقف کردند.
وی با اشاره به اینکه در بازرسی از این وانت پیکان ۵۴ کیلو و ۹۶۰ گرم حشیش کشف شد بیان داشت: خودروی ۲۰۷ نیز راه پاکن خودروی حامل مواد بود که هر ۲ خودرو توقیف شدند.
کیان مهر ادامه داد: در این عملیات ۴ سوداگر مرگ دستگیر و برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان نایین خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان افیونی برخورد قاطع و قانونی می کند و هرگز اجازه جولان و سرکشی به آنان نخواهد داد.#

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا