اخبار استان هاحوادث پلیسشهر و جامعه

سرقت ۵ میلیاردی پس از آزادی از زندان وسایر اخبار روز پلیسی استان اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” حسین ترکیان” گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت اموال از منازل شهروندان در شهرستان شاهین شهر و میمه ، موضوع به صورت ویژه در دستورکار فرماندهی انتظامی این شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: در این خصوص تیم ویژه ای تشکیل و کارآگاهان پس از بررسی محل های وقوع سرقت و انجام یک سری اقدامات علمی و پلیسی دریافتند یکی از سارقان سابقه دار که به دلیل شیوع بیماری کرونا براساس رأفت اسلامی از زندان آزاد شده در این سرقت ها دست دارد.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: با شناسایی متهم اقدامات لازم برای دستگیری وی آغاز و سرانجام زمانی که در حال پرسه زنی در یک مجتمع مسکونی بوده و قصد سرقت از یک منزل را داشت دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال داده شد.
این مقام انتظامی بیان کرد: متهم که در ابتدا منکر هرگونه جرمی بود هنگامی که با مدارک و مستندات ماموران پلیس مواجه شد به ۱۳ فقره سرقت اموال از منازل و ۳ فقره سرقت محتویات داخل خودرو اعتراف کرد که بر اساس نظر کارشناسان مربوطه ارزش مجموع اموال به سرقت رفته توسط این سارق ۵ میلیارد ریال برآورد شده است.
سرهنگ ترکیان، خاطر نشان کرد: متهم دستگیرشده پس از اقرار صریح به جرایم ارتکابی خود با تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

**بار میلیاردی کامیون، قاچاق از آب در آمد
جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان شهرضا، از کشف انواع کالاهای خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در بازرسی از یک دستگاه خودروی کامیون کشنده توسط ماموران این فرماندهی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “شکرالله پورخاقان” گفت: ماموران مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید “امامی” فرماندهی انتظامی شهرستان شهرضا حین کنترل هوشمندانه خودروهای عبوری به یکدستگاه کامیون کشنده حامل انواع کالاهای خارجی که از بنادر جنوب کشور به به مقصد تهران در حرکت بود، مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی با بیان اینکه راننده خودرو فاقد هرگونه مدارک معتبر و مجوز قانونی برای حمل بار خود بود اظهار داشت: در بازرسی دقیق از خودروی مذکور ۱۰ دستگاه آبمیوه گیری، ۳ دستگاه جاروبرقی، یک دستگاه مایکروفر، ۲ دستگاه تلویزیون ال ای دی و ۸۸۸ قوطی نوشیدنی خارجی کشف شد.
جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان شهرضا گفت: با محرز شدن قاچاق کالاهای مذکور، راننده کامیون دستگیر و برای اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل شد.

** کشف ۱۱ کیلو تریاک در “نایین”
گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان نایین از توقف دوخودروحامل موادمخدر و کشف ۱۱ کیلو تریاک خبرداد.

سرگرد”هادی کیان مهر”درگفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت:ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه بازرسی شهید “شرافت” شهرستان “نایین” حین کنترل خودروهای عبوری به یک زانتیا و یک پژو ۴۰۵ مشکوک و آنها را متوقف کردند۰
وی افزود: ماموران در بازرسی دقیق وتخصصی صورت گرفته از خودروی زانتیا مقدار ۱۱کیلو و۳۰۰گرم تریاک ،که بطرز ماهرانه ای جاسازشده بود کشف ، وخودروپژو۴۰۵که بعنوان راه پاکن نقش داشت توقیف شد.
فرماندهی انتظامی شهرستان در پایان از دستگیری ۲ سوداگر مرگ در این رابطه و تحویل آنها به مراجع قضائی خبر داد و خاطر نشان کرد: مبارزه با پدیده شوم موادمخدر همواره وبا جدیت از سوی پلیس دنبال می شود، وبه شهروندان توصیه کرد، اخبار و اطلاعات خود پیرامون این موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

** کشف ۱۲۵ کیلو مواد افیونی در اصفهان
گروه استان ها _ اصفهان _ فرمانده یگان تکاوری فرماندهی انتظامی استان از کشف ۱۲۵ کیلو تریاک در عملیات نیروهای رزمی این یگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سروان “سید روح الله فاطمی” ماموران واحد رزمی یگان تکاوری حین نظارت هوشمندانه بر یکی از محورها و جاده های خاکی ورودی استان به ۲ دستگاه خودروی سواری پژو و پراید و یک دستگاه موتورسیکلت که در حال عبور از این مسیر بودند مشکوک و بلافاصله نسبت به متوقف کردن آنها اقدام کردند.
وی افزود: در این عملیات پس از بازرسی دقیق از خودروها و متورسیکلت متوقف شده ۱۲۵ کیلو تریاک را کشف و ۸ نفر قاچاقچی مواد مخدر که از افراد غیر بومی بودند را دستگیر کردند.
فرمانده یگان تکاوری فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به تحویل متهمان به مراجع قضائی گفت: ماموران واحدهای رزمی این یگان به صورت شبانه روز جاده های خاکی و بیابانی استان تحت نظر و کنترل خود دارند و اجازه استفاده از این مسیر ها به قاچاقچیان و مجرمان را نمی دهند.

** کشف ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق طی ۲ عملیات در اصفهان
گروه استان ها_اصفهان_ماموران انتظامی شهرستان اصفهان طی ۲ عملیات موفق به کشف ۲ میلیارد و۶۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق شدند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “حمیدرضا اکبری” فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان اظهار داشت: ماموران یگان امداد حین گشت زنی های هدفمند خود در سطح شهر به یک دستگاه خودروی مزدا وانت در اتوبان “اقارب پرست” مشکوک و آن را متوقف کردند.
سرهنگ اکبری افزود: پس از توقیف خودروی مذکور در بازرسی از آن ۷ دستگاه ماشین لباسشویی خارجی فاقد مدارک مثبته گمرکی کشف و به همراه راننده و خودروی توقیفی به کلانتری ۲۸ اصفهان منتقل شدند.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه ارزش این محموله توسط کارشناسان مربوطه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعلام شده از عملیاتی دیگر توسط ماموران کلانتری ۱۳ اصفهان خبر داد و افزود: ماموران آن یگان نیز با دریافت خبری مبنی بر تخلیه بار قاچاق در یک انبار رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی ادامه داد: ماموران با هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام شده و دو خودروی پراید و پژو ۴۰۵ را که حامل کالای قاچاق و در حال تخلیه لوازم خانگی و لوازم آرایشی بودند مشاهده و بلافاصله در این خصوص ۲ قاچاقچی دستگیرشد.
اکبری افزود: در بازرسی صورت گرفته ۶۹ عدد انواع لوازم آرایشی زنانه و ۱۱ دستگاه مایکروفر و ۳ دستگاه ماشین لباسشویی خارجی فاقد مدارک گمرکی به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان خاطر نشان کرد: در مجموع این دو عملیات ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق کشف و خودروهای حامل کالای قاچاق به پارکینگ منتقل و متهمان به همراه پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

** شرایط ویژه ترخیص موتورسیکلت های توقیفی/محاسبه هزینه پارکینگ برابر با نرخ سال ۱۳۹۴
گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت: هزینه نگهداری موتورسیکلت های رسوبی توقیف شده در پارکینگ برابر با نرخ سال ۱۳۹۴ محاسبه و امکان پرداخت اقساطی جرایم معوقه و حذف مازاد جرایم وجود دارد.

سرهنگ “محمدرضا محمدی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: طرح ترخیص موتورسیکلت های رسوبی و توقیفی تا ۸ سال زیر سال ساخت به منظور جلوگیری از ضرر و زیان اموال عمومی وصیانت از اموال مردم اجرایی شده است.
وی افزود: این طرح از تاریخ ۱۷ آبان ماه به مدت ۲ ماه اجرایی می شود و مالکان، متصرفان و نمایندگان قانونی می توانند صرفا با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ نسبت به ترخیص اقدام کنند.
سرهنگ محمدی اظهار داشت: ارائه قبض رسید پارکینگ، پرداخت خلافی و هزینه های پارکینگ یا حمل، ارائه سند مالکیت (برگه سبز)، کارت شناسایی موتورسیکلت و سند کارخانه سازنده در خصوص موتورسیکلت های فاقد پلاک الزامی است و و پرداخت خلافی بصورت اقساطی امکان پذیر است .
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان با اشاره به اینکه طرح مذکور صرفا شامل موتورسیکلت هایی می شود که قبل از تاریخ ۲۹ اسفند ماه سال ۹۸ توقیف شده باشند و شامل دیگر موتورسیکلت ها نمی شود خاطر نشان کرد: هزینه نگهداری در پارکینگ، برابر با نرخ سال ۱۳۹۴ محاسبه و همچنین امکان پرداخت اقساطی جرایم معوقه و حذف مازاد جرایم نیز وجود دارد.

** تخلیه پوشاک میلیاردی قاچاق در باربری لو رفت
سرپرست پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان، از کشف محموله پوشاک خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال طی بازرسی از یک باربری خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” کامران ریاحی” گفت: در ادامه برنامه های مقابله ای با قاچاقچیان کالا ماموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظمی استان اصفهان حین گشت زنی و سرکشی های هوشمندانه از انبارها و تخلیه بارهای سطح شهر از تخلیه محموله پوشاک خارجی در یک باربری مطلع و بلا فاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: ماموران پس از انجام اقدامات علمی و تخصصی و کسب اطمینان از درستی موضوع طی هماهنگی با مقام قضائی از باربری مذکور بازدید کردند که در این عملیات محموله ای از پوشاک خارجی قاچاق به وزن ۳۸۰ کیلو که فاقد هرگونه اسناد و مدارک مثبته گمرکی بود را کشف کردند.
سرهنگ ریاحی از دستگیری یک فرد متخلف در این رابطه خبر داد و گفت: کارشناسان مربوطه ارزش محموله مکشوفه را یک میلیارد ریال تخمین زدند.
سرپرست پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه این محموله از مرزهای شرقی کشور به اصفهان آورده شده و قرار بود در بازار توزیع شود گفت: در این رابطه یک فرد متخلف شناسایی و به همراه پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی معرفی شد.

** کلاهی که می توانست ناجی ۸۰ درصد موتورسوران جان باخته در تصادفات باشد
گروه استان‌ها _ اصفهان_ رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی شهرستان کاشان آسیب شدید وارده به سر را علت اصلی مرگ ۸۰ درصد موتورسوارن جان باخته در تصادفات عنوان کرد و گفت: اگر این افراد از کلاه ایمنی استفاده می کردند شاید امروز خانواده هایشان دادغدار انها نبودند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ” مهدی پاکروان ” در دیدار با جوان موتورسواری که به دلیل نداشتن کلاه ایمنی در هنگام تصادف آسیب جدی به سرش وارد شده بود گفت: متاسفانه آمار کشته شدگان تصادفات موتورسیکلت در کشور ما بسیار زیاد و نگران کننده است.
وی افزود: این در حالی است که افزایش ایمنی موتورسواران و ترک نشینان این وسیله نقلیه بسیار ساده و قابل دسترس است و همه از آن مطلع بوده اما در انجام آن سستی و سهل انگاری می‌‎کنند.
این مقام انتظامی عدم استفاده از کلاه‌ایمنی در هنگام رانندگی با متورسیکلت را بسیار خطر آفرین دانست و اظهار داشت: کلاه ایمنی در استفاده از موتورسیکلت مهم‌ترین و اصلی‌ترین رکن است و باید فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی را در جامعه گسترش دهیم چرا که هر چقدر در این زمینه فعالیت کنیم با کاهش آمار جان باختگان و مصدومان موتورسوار مواجه خواهیم شد.
سرهنگ پاکروان گفت: برابر اعلام پزشکی قانونی وارد آمدن آسیب شدید به سر، علت اصلی فوت ۸۰ درصد موتورسوارانی جانباخته در صحنه تصادف است و بنابر این نتیجه می گیریم که اگر این افراد از کلاه ایمنی استفاده کرده بودند شاید امرزو خانواده هایشان داغدار آنها نبودند.
گفتنی است : در پایان این دیدار ، رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی شهرستان کاشان یک عدد کلاه ایمنی به این جوان موتورسوار اهداء کرد.

** احتکار ۳۰ هزار کیلو گندم در “بویین میاندشت”
گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “بویین میاندشت” از کشف ۳۰ هزار کیلو گندم که در انباری احتکار شده بود به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “علی مرشد فریدنی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان “بویین میاندشت” با انجام یکسری اقدامات اطلاعاتی مطلع شدند فردی اقدام به احتکار گندم در یک انبار واقع در یکی از روستاهای این شهرستان کرده است که وارد عمل شدند.
وی افزود: پس از اطمینان از صحت موضوع و هماهنگی با مرجع قضائی از انبار مذکور بازرسی شد که ۳۰هزار کیلو گندم احتکار شده کشف شد.
سرهنگ فریدنی با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه بیان داشت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام شده است.
فرمانده انتظامی شهرستان بویین میاندشت خاطر نشان کرد: با افرادی که بخواهند مایحتاج و ارزاق عمومی مردم را برای سود بیشتر خود احتکار کنند برخورد قاطع و قانونی می شود و نیروی انتظامی در این مسیر نیازمند مشارکت و تعامل مردمی است .

** اعتراف به ۲۷ فقره سرقت منزل در “شاهین شهر”
گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان “شاهین شهر” از دستگیری یک سارق حرفه ای منزل و کشف ۲۷ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ “علی صادقی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی وقوع چندین مورد سرقت منزل در برخی مناطق شهرستان “شاهین شهر”، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.
وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی پس از انجام یکسری تحقیقات و اقدامات خاص موفق شدند یک سارق را در ارتباط با این سرقت ها شناسایی و دستگیر کنند.
این مقام انتظامی بیان داشت: فرد دستگیری شده هنگامی که با مستندات پلیس روبرو شد به سرقت ۳۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اموال از منازل شهروندان شاهین شهری طی ۲۷ فقره سرقت اعتراف کرد.
سرهنگ صادقی اظهار داشت: در این خصوص پرونده ای تشکیل و متهم برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.
فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر از شهروندان خواست، با نیروی انتظامی تعامل و مشارکت داشته باشند و هرگونه موضوع مشکوک را از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا اقدامات لازم در اسرع وقت انجام شود.

* کشف ۴ موتورسیکلت مسروقه در فلاورجان
گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “فلاورجان” از دستگیری ۳ سارق حرفه ای موتورسیکلت و کشف ۴ موتورسیکلت مسروقه خبر داد.

سرهنگ “ایرج کاکاوند” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی وقوع چندین مورد سرقت موتورسیکلت در سطح شهرستان “فلاورجان” شناسایی و دستگیری سارقان در دستورکار قرار گرفت.
وی افزود: ماموران موفق شدند ۳ سارق را در ارتباط با این سرقت ها شناسایی و طی عملیات های جداگانه ای آنها را دستگیر کردند.
این مقام انتظامی بیان داشت: همچنین ۴ موتورسیکلت مسروقه نیز کشف که پس از طی مراحل قانونی به مالباختگان تحویل می شوند.
فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان از تحویل سارقان به مراجع قضائی خبر داد و از شهروندان خواست، هر گونه موضوع و اخبار مشکوک را از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا