اقتصاد کلان

هرج و مرج در فرودگاه هیترو لندن/ اعتصاب گارد امنیتی و لغو پروازها

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، به نقل از خبرگزاری مهر، پایگاه خبری الجزیره شامگاه جمعه گزارش داد به دنبال عدم توافق اتحادیه افسران امنیتی فرودگاه «هیترو» لندن با مقامات بر سر افزایش دستمزدها و اعتراض به عدم بهبود شرایط شغلی، کارکنان این فرودگاه از امروز اعتصابی ۱۰ روزه را با تجمع هزار و ۴۰۰ نفر آغاز می‌کنند.

بر اساس این گزارش، سندیکای کارگری موسوم به «یونایتد» که به عنوان دومین اتحادیه کارگری در سراسر انگلستان شناخته می‌شود در اطلاعیه‌ای اعلام کرد حدود ۱۴۰۰ نفر از کارکنان که در بخش باند پنجم فرودگاه هیترو کار می‌کنند این اعتصاب ده روزه را به علت وضع بد معیشتی و در اعتراض به عدم افزایش دستمزدها از امروز آغاز می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، به نقل از الجزیره، در این اعتصاب ده روزه، کارکنان بخش بازرسی کالاهای مسافری نیز به این اعتصابات پیوسته‌اند.

سندیکای کارکنان امنیتی این فرودگاه اعلام کرد تلاش‌های آن‌ها برای متقاعد کردن مقامات درباره اینکه شرایط کاری و دستمزدشان عادلانه نیست به جایی نرسیده است و آنها به ناچار دست به این اعتصاب زدند.

همه تحلیل‌ها از بروز هرج و مرج در فرودگاه هیترو لندن درپی این اعتصاب حکایت دارد، زیرا این اعتصاب همزمان با عید پاک مسیحیان و تعطیلات مدارس و دانشگاه‌ها و ادارات و اوج سفرهای فصل بهار است.

این اعتصاب که تداعی کننده تجمعات اعتراضی گذشته در فرودگاه هیتروی لندن است، موجی از هراس را در میان مسافران به ویژه مسافرانی ایجاد کرده است که شاهد هرج و مرج شدید ناشی از اعتصاب‌های گذشته کارکنان بخش‌های مختلف فرودگاه‌های انگلیس بوده‌اند.

منبع خبر : ایران اکونا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا