پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

حضور در مسابقات قرآن کریم توفیقی که نصیب هر کسی نمی شود

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی در مراسم تجلیل از عوامل اجرایی چهلمین دوره مسابقات قران کریم که روز شنبه ۲۸ مرداد ماه در محل نمازخانه اداره کل اوقاف استان برگزار شد اظهار داشت: بسیج نیروهای متدین و انقلابی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان و برنامه ریزی از سه ماه قبل از برگزاری مرحله استانی چهلمین دوره مسابقات قران کریم در ستاد اداره کل اوقاف استان در راستای برگزاری هرچه بهتر و باشکوه این دوره از مسابقات نشان از روحیه جهادی و تقوای کارکنان اداره اوقاف است که همواره در جهت رضایت خداوند و قران کریم تلاش و کوشش کرده اند.

وی افزود: همانگونه که قرآن کریم در قیامت شافع بندگان مومن است از بندگانی که به این کتاب و معجزه الهی بی توجهی کرده اند نیز به درگاه خداوند شکایت می کند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه به این امر که حضور در مسابقات قرآن کریم توفیقی است که نصیب هر کسی نمی شود اشاره کرد و گفت: برای ترویج فرهنگ قرآن کریم در جامعه هرقدر هم که فعالیت شود کم و ناچیز است.

حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی در ادامه تصریح کرد: برگزاری این دوره از مسابقات قران کریم در دانشگاه صنعتی اصفهان بسیار خوب و منسجم بود که امیدواریم که برگزاری این مسابقات در محیط دانشگاهی فرصت و زمینه ای برای پیوند بیشتر دانشگاه و قرآن کریم باشد و همچنین در آینده نیز شاهد تعامل بیشتر بین اداره اوقاف و امور خیریه و جامعه دانشگاهی اصفهان باشیم.

وی در ادامه خاطر نشان شد: در طول برگزاری مسابقات قرآن کریم با انتشار خبر شهادت شهید حججی ثواب تلاوت های قرآن کریم در این دوره از مسابقات قرآن کریم به روح پاک و بلند این شهید بزرگ اهدا شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: شهید حججی نمونه ای بارز از یک انسان مومن و متدین است که در طول عمر با برکت خود در راه قرآن و رضای خداوند حرکت کرد و جان خود را نیز در این راه فدا کرد و امیدوارم که ما نیز چنین توفیقی داشته باشیم و بتوانیم در این راه گام برداریم و ذلیل نشویم و مورد لطف و عنایت خداوند متعال قرار بگیریم.

در پایان نیز از عوامل اجرایی مرحله استانی چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم استان اصفهان با اهدا لوح تقدیر تجلیل شد.

**آغاز ساخت گنبد امامزاده سید علی(ع) اردستان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردستان گفت: به همت خیرین نیکوکار پروژه ساخت گنبد امامزاده سید علی(ع) روستای قهساره اردستان آغاز شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید علی طباطبایی اظهار داشت: با تلاش و پی گیری اعضا هیئت امنای امامزاده سید علی(ع) روستای قهساره اردستان و به همت خیرین نیکوکار در راستای توسعه و عمران بقاع متبرکه پروژه ساخت گنبد امامزاده سید علی(ع) روستای قهساره اردستان آغاز شد.

وی افزود: در این پروژه گنبد این امامزاده جلیل القدر از جنس استیل طلایی استفاده می شود و مساحت این گنبد نیز ۳۰۰ متر مربع است که با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد ریال ساخته و تا پایان شهریور ماه نیز نصب و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردستان ادامه داد: امامزاده میر سید علی(ع) در روستای قهساره بخش برزاوند شهرستان اردستان واقع شده و نسب شریف این امامزاده واجب التکریم به حضرت امام موسی بن جعفر (ع) می رسد.

**ثبت وقف جدیدی برای امور فرهنگی در شهرستان برخوار

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوار گفت: واقف نیک اندیشی در شهر کمشچه برخوار جهت برگزاری اعیاد مذهبی و همچنین اجرای برنامه های فرهنگی وقف جدیدی را به ثبت رساند.

 حجت الاسلام و المسلمین سید حسن فاضلی اظهار داشت: حاج علی احمدی با مراجعه به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوار وقف جدیدی را برای برگزاری اعیاد مذهبی و همچنین اجرای برنامه های فرهنگی در شهر کمشچه وقف کرد.

وی افزود: این واقف نیک اندیش در اقدامی نیکو و پسندیده یک باب واحد تجاری به مساحت ۱۵۷ متر مربع و به ارزش ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون را وقف کرد.

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوار خاطر نشان شد: این واقف نیک اندیش در سال گذشته نیز یک واحد تجاری را برای تامین هزینه های مسجد جامع شهر کمشچه وقف کرده بود.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن فاضلی تصریح کرد: این دومین وقف جدیدی است که در سال جاری در شهرستان برخوار به ثبت رسیده است و در سامانه جامع بقاع متبرکه و موقوفات استان به ثبت رسیده است.

**ثبت وقف جدیدی برای توسعه دارالقرآن کوشک خمینی شهر

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی شهر گفت: یک باب منزل مسکونی برای توسعه بیت المهدی دارالقرآن شهر کوشک خمینی وقف شد.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی قربانی اظهار داشت: محمد فاضل کوشکی با مراجعه به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی شهر یک باب منزل مسکونی را جهت توسعه و گسترش بیت المهدی دارالقرآن شهر کوشک وقف کرد.

وی افزود: این منزل مسکونی که در مجاورت بیت المهدی است ۱۱۰ متر مربع مساحت دارد و ارزش آن نیز بالغ بر ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی شهر خاطر نشان شد: این واقف نیک اندیش در سال های قبل منزل مسکونی خود را برای ایجاد دارالقرآن شهر کوشک به نام بیت المهدی وقف کرده بود که امسال نیز برای توسعه این دارالقرآن ملک مجاور آن را خریداری و برای الحاق به این دارالقرآن وقف نمود.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی قربانی ادامه داد: این پنجمین وقف جدیدی است که تا کنون و در سال جاری در سامانه بقاع متبرکه و موقوفات شهرستان خمینی شهر به ثبت رسیده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا