اخبار استان هاحوادث پلیسشهر و جامعه

اعزام ۲۸۰ تیم پلیس راه اصفهان به نقاط برف گیر

سردار” محمدرضا میرحیدری” در حاشیه آغاز طرح رزمایش پلیس راه استان اصفهان در جمع خبرنگاران ضمن تبریک روز حمل و نقل و راهداری گفت: همه در این ایام از سال شاهد اجرای طرح زمستانه هستیم که در این طرح واحدهای خدمت رسان و امدادی با محوریت پلیس راه در کنار هم جمع می شوند تا با هم برای خدمت رسانی به مردم در شرایط خاص زمستانی در نقاط صعب العبور استان هم قسم شوند.
وی طرح رزمایش زمستانه پلیس راه را یکی از بهترین و جهادی ترین عرصه های خدمت رسانی در نظام مقدس جمهوری اسلامی توصیف کرد و اظهار داشت: امروز با تاکیداتی که مقام معظم رهبری (مدظه العالی ) در خصوص حرکت جهادی دستگاه ها دارند باید با ایجاد یک رویه جدید، با هم افزایی، با وقت گذاری با مجاهدت بیشتر مردم عزیز را یاری دهیم که دجار مشکلات نشوند.
سردار میرحیدری تصریح کرد:ماموران پلیس راه و ماموران واحدهای انتظامی در کنار سایر دستگاه های خدمت رسان همچون راهداری ، فوریت های پزشکی و هلال احمر و دیگر دستگاه ها در شرایط سختی که شاهد تحریم های ظالمانه آمریکا بر علیه ملت ایران هستیم و همچنین مشکلاتی که ویروس کرونا بر کشور ما تحمیل کرده با تمام وجود به میدان آمدند تا مردم ما با کمترین حوادث و تلفات جانی، زمستان امسال را سپری کنند.
این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: پلیس راه استان اصفهان بحمد الله طی سال های متمادی در حوزه ترافیکی و کاهش جان جانباختگان توفیقات ارزشمند و خوبی را کسب کرده که البته این افتخارات بدون همکاری مردم و دستگاه های استان اتفاق نمی افتاد.
فرمانده انتظامی استان اصفهان از استقرار ۲۸۰ تیم مضاعف پلیس راه علاوه بر تیم های عادی این پلیس در ۹ منطقه و گردنه برف گیر استان خبر داد و گفت: این تیم ها به مدت ۳ ماه به صورت شبانه رو آماده خدمت رسانی مردم خواهند بود.
سردار میرحیدری در خصوص شدت آلودگی هوا که باعث تعطیلی امروز در استان شد گفت: متاسفانه شرایط خوبی را در استان به خصوص در شهر اصفهان از نظر انباشته شدن آلاینده ها شاهد نیستیم و من از همین جا به رانندگان تاکید می کنم که اگر نسبت به معاینه فنی خودروی خود اقدام نکردند هرچه سریع تر به مراکز ذی ربط مراجعه کنند.
وی افزود: پلیس هم مصمم است در جهت حراست از حقوق مردم و شهروندن گرامی با خودروهایی که آلایندگی ایجاد می کنند برخورد شدید و سختگیرانه ای را انجام دهد.
فرمانده انتظامی استان اصفهان عنوان کرد: تعداد تیم هایی که در این رابطه مسئولیت دارند را ۳۰۰ درصد افزایش دادیم و مسئولان پلیس راهور موظف شدند که با خودروهایی که آلودگی ایجاد می کنند برخورد قاطعانه انجام دهند.

** الزامی شدن استفاده از زنجیر چرخ برای تردد در مناطق کوهستانی اصفهان
گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان از الزامی شدن استفاده از زنجیر چرخ برای تردد خودروها در مناطق کوهستانی و برف گیر از امروز تا بیستم اسفند ماه سال جاری خبر داد.
سرهنگ” حسین پورقیصری” در حاشیه آغاز طرح رزمایش زمستانه پلیس راه استان اصفهان گفت: رزمایش طرح زمستانه که از امروز با حضور مسئولان استانی در ستاد فرماندهی انتظامی استان اصفهان کلید خورد تا ۲۰ اسفند ماه اجرا می شود و بعد از آن نیز طرح نوروزی توسط پلیس راه و راهور نیروی انتظامی اجرایی خواهد شد.
وی افزود: در طرح رزمایش زمستانه امسال بیش از هزار تیم از پلیس راه و تیم های امدادی و خدمات رسان در ۱۳ هزار کیلومتر از جاده های استان مستقر شده و پوشش ترافیکی این جاده ها به ویژه ۹ گردنه و منطقه برفی و صعب العبور استان را انجام می دهند.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: در طرح زمستانه سال گذشته ۲۴ درصد کاهش جان باختگان حوادث رانندگی در جاده های استان نسبت به سال قبل خود را شاهد بودیم که قطعاً کسب این موفقیت در نتیجه همراهی خوب مردم و همبستگی یگان های امدادی با پلیس است .
سرهنگ پورقیصری در عین حال مردم را از انجام هر گونه سفر غیر ضروری در شرایط ویژه کرونایی کشور برحذر داشت و تاکید کرد: ماموران پلیس راه در تمامی مبادی ورودی و خروجی استان از تردد های غیر مجاز جلوگیری کرده، ضمن اینکه دوربین هایی که در سطح جاده ها نصب هستند نیز مشخصات خودروهایی که به صورت غیر مجاز تردد کنند را ثبت کرده و این خودروها را مورد اعمال قانون قرار خواهند داد.
وی از الزامی شدن استفاده از زنجیر چرخ برای تردد خودروها در مناطق کوهستانی و برف گیر از امروز تا بیستم اسفند ماه سال جاری خبر داد و گفت: اگر رانندگان الزامی برای تردد در مناطق برفی و کوهستانی دارند بایستی حتماً زنجیر چرخ ، تجهیزات ایمنی و لباس گرم را همراه خود داشته باشند.
سرهنگ پورقیصری تخلفات حادثه ساز را خط قرمز پلیس راه عنوان کرد و اظهار داشت: در طرح رزمایش زمستانه پلیس راه ماموران این پلیس با تخلفات حادثه ساز همچون سرعت و سبقت غیرمجاز، تجاوز به چپ و تمامی تخلفات حادثه سازی که زمینه ساز تصادف باشند قاطعانه برخورد می کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا