اخبار استان هاشهر و جامعه

تجمیع قراردادهای کارکنان شهرداری بعد از سه سال پیگیری، اجرایی می شود

به گزارش سرمایه گستران از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، محمود حسینی با اشاره به اینکه با تلاش ها و پیگیری اداره کل سرمایه انسانی شهرداری اصفهان و کمک های اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار اصفهان، ساماندهی کارکنان شرکتی شهرداری اصفهان در مسیر اجرا قرار گرفت، اظهار کرد: طی سه سال گذشته تلاش شد تا قرارداد همه کارکنان شرکتی در حداکثر دو شرکت تجمیع تا طی کردن مراحل بعدی برای ساماندهی آسان تر و هموارتر شود. این کار با سختی زیاد انجام شد اما اتفاق ارزشمندی برای کارکنان تأمین نیرو شهرداری است.
وی ادامه داد: بر اساس این اقدام، پایان سال گذشته تعداد بیش از هشت شرکت طرف قرارداد به حداکثر چهار شرکت رسید و در سال جاری نیز به دو شرکت کاهش یافت.
مدیرکل سرمایه انسانی شهرداری اصفهان تصریح کرد: با این تصمیم پرداخت ها به کارکنان هماهنگ و رفاهیات به صورت عادلانه تر توزیع می شود.
وی افزود: هدف ما انتخاب شرکت های طرف قرارداد از شرکت های وابسته به شهرداری بود که دو شرکت شهر و کار با ۲۵ درصد و نیک اندیش با ۱۰۰ درصد سهم شهرداری، بعد از طی مراحل قانونی برنده مناقصه شدند تا همه کارکنان شرکتی شهرداری در این دو شرکت ساماندهی شوند.
حسینی با اشاره به مزایای این تصمیم اظهار کرد: بهبود پرداخت ها و نوع قرارداد کارکنان نسبت به سال گذشته، حذف تاخیر در پرداخت، افزایش امنیت شغلی، جابجایی و ارتقاء آسانتر کارکنان نسبت به گذشته از جمله مزایای تجمیع قراردادها در شهرداری است.
وی با اشاره به دغدغه شهرداری اصفهان در مورد قراردادهای جدید، گفت: علیرغم همه این موضوعات در جلسه شورای معاونین شهرداری(شنبه ۲۲ آذر) با حضور شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر، این موضوع مورد بررسی قرار گرفت و در این جلسه با دستور شهردار مقرر شد افرادی که پیش از این قرارداد با شرکت شهر و کار داشته اند و در این طرح قراردادشان به نیک اندیش منتقل شده، می توانند با بررسی شخصی در صورت رسیدن به تصمیم نهایی با در نظر گرفتن همه شرایطی که در جلسات حضوری توضیح داده شده قراردادشان را دوباره با شرکت شهروکار منعقد کنند.
مدیرکل سرمایه انسانی شهرداری اصفهان در پاسخ به پرسشی در خصوص تجمع نیروهای کنترل نظارت شهرداری اصفهان در روز یکشنبه هفته جاری و همچنین دیگر اعتراض های مطرح شده، گفت: در جریان این موضوع، تعدادی از افراد که پیش از این قراردادهایی با شرکت شهر و کار” داشتند معترض به تغییر قرارداد از این شرکت به شرکت “نیک اندیش” شدند که برای گفتگو پیرامون این موضوع، چند جلسه با این افراد به خصوص همکاران در کنترل نظارت شهرداری اصفهان برگزار شد.
وی ادامه داد: در جلسه برگزار شده، معاون برنامه ریزی و سرمایه انسانی شهرداری به همراه بنده، به عنوان مدیرکل سرمایه انسانی حاضر بوده و ضمن شنیدن همه صحبت های همکاران، در مورد این طرح و دلایل آن کامل صحبت شد.
حسینی تصریح کرد: از نظر شهرداری، این دو شرکت تامین کننده و طرف قرارداد نیرو کاملا یکسان هستند و برتری یکی بر دیگری، موضوعی است که در ذهن کارکنان جا افتاده ولی عملا چنین چیزی نیست.
وی افزود: اگر از نظر مالکیت شهرداری بر این دو شرکت به موضوع نگاه کنیم، به واسطه سهم بیش از ۹۹ درصدی شهرداری در شرکت نیک اندیش، عقد قرارداد با شرکت نیک اندیش در یک انتخاب ذهنی می تواند دارای اولویت باشد اما باز تاکید می شود از نظر شهرداری، تفاوتی بین این دو شرکت و نیروهای تامین شده آن وجود ندارد و اصل این طرح بر مبنای عدالت کاری بین نیروهای تامین نیرو اجرا شده و نظم اداری را به همراه خواهد داشت.
//

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا