اخبار استان ها

۳۳ نوروزگاه در ورودی شهرهای استان مرکزی راه‌اندازی می‌شود

محمود مرادی‌نراقی در گفتگویی در مرکزی اظهار کرد: از همه هنرمندان، دلسوزان و علاقمندان به دیار آفتاب دعوت می‌کنیم که کمک کنند نوروز را به فرصتی برای بازخوانی آداب و رسوم این استان تبدیل کنیم.

وی افزود: نوروز به عنوان تبلور شادی و تحول طبیعت و روح آدمی، فرصتی برای ایجاد نشاط در سرزمین آفتاب است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، نوروز را فرصت مغتنمی برای معرفی فرهنگ غنی دیار آفتاب دانست و خاطرنشان کرد: ۳۳ نوروز گاه در مبادی ورودی شهرهای استان راه اندازی می‌شود.

مرادی ادامه داد: یک تا سه، نوروز گاه در هر شهر استان به عنوان آئینه تمام نمایی از آئین‌ها و سنت‌های اصیل استان مرکزی هدف گذاری شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۸۰ هزار گردشگر در تعطیلات نوروز به استان مرکزی سفر کردند، گفت: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان و بهار طبیعت، شمار مسافران نوروزی کاهش می‌یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی تصریح کرد: مراکز تاریخی و موزه‌ها از ساعت ۹ لغایت ۱۸ عصر برای بازدید گردشگران باز است اما در روز سیزدهم فروردین این مراکز تعطیل است.

مرادی ادامه داد: سرو غذا در بیشتر مراکزی که مجوز از اتحادیه مربوطه داشته باشند با رعایت پوشاندن نمای داخلی مجاز است.

وی تاکید کرد: اسکان مسافران در مراکز اقامتگاه‌ها هتل‌ها ساماندهی شده است و این مراکز آمادگی لازم برای پذیرش مسافرین نوروزی را دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با بیان اینکه بوم گردی‌های استان هم در این ایام فعال است، گفت: در بحث اسکان موقت شهرداری‌ها موظف هستند در چند نقطه از شهر، متناسب با نیاز کمپ اسکان موقت را احداث کنند.

مرادی با بیان اینکه همچنین برای اسکان مسافران نوروزی مدارس پیش‌بینی شده است، افزود: در تمام شهرستان‌های استان مدارسی را آموزش و پرورش برای اسکان مسافران در نظر گرفته است‌.

وی تصریح کرد: اگر شرایط بحرانی پیش‌بینی نشده‌ای داشته باشیم، اسکان اضطراری هم در مدیریت بحران پیش‌بینی و تلاش شده است با اطلاع‌رسانی به موقع به گردشگران مردم در جریان وضعیت هواشناسی قرار گیرند تا سفر خود را مدیریت کنند و دچار بحران نشوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: تیم‌های نظارتی این اداره کل از بیست و پنجم اسفند فعال شده‌اند و به صورت مرتب از مراکز بازدید می‌کنند.

مرادی افزود: اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی باید روزانه گزارش کل اسکان استان را به ستاد کشور ارسال کند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا