اخبار استان هاحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

حوادث روز پلیسی استان اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس استان اصفهان ، سرهنگ” محمدرضا هاشمی فر” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: ماموران یگان امداد و ایست و بازرسی چوپانان حین کنترل خودروهای عبوری در محور مواصلاتی این شهرستان به یک دستگاه خودروی وانت مزدا تک کابین مشکوک شده و آن را برای بررسی های بیشتر متوقف کردند.
وی افزود: ماموران پس از متوقف کردن خودروی مذکور در بازرسی دقیق از آن ۲۰۰ کیلو حشیش و ۱۰۰ کیلو تریاک که به طرز ماهرانه ای در قسمت باربند خودرو جاساز شده بود را کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری راننده خودرو و تحویل وی به مرجع قضائی خبر داد و گفت: در بررسی های به عمل آمده مشخص شد که این محموله از مرزهای شرقی کشور بارگیری و قاچاقچی مواد مخدر قصد انتقال آن به تهران را داشت که با هوشیاری به موقع ماموران از عملی کردن نقشه خود ناکام ماند.#

**جاساز ۸تُن میوه قاچاق در زیر بار بادمجان

گروه استان ها-اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان نائین کشف ۸ تُن میوه قاچاق به ارزش ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در بازرسی از یک دستگاه خودروی کامیون بنز حامل بار قانونی بادمجان خبر داد.
سرگرد “هادی کیان مهر” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: ماموران پاسگاه چوپانان فرماندهی انتظامی شهرستان نائین در راستای اجرای طرح تشدید مقابله با قاچاق کالا و ارز حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون بنز مشکوک و آن را برای بررسی های بیشتر متوقف کردند.
وی افزود: پس از متوقف شدن خودرو ماموران در بازرسی دقیق از آن ۲۹۹ کارتن پرتقال ، ۴۲ کارتن انبه ، ۲۴۰ کارتن لیموترش ، ۱۸۵ کارتن انگور ، ۸۳ کارتن سیبری ، ۹۹ کارتن سیب و ۴۷ کارتن انار که در زیر بار قانونی بادمجان جاساز شده بودند را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نائین ارزش این محموله قاچاق مکشوفه را برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۴میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و اظهار داشت: دراین رابطه خودرو توقیف و راننده آن نیز به همراه پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

** توقیف موتورسیکلت های قاچاق
گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان از توقیف ۲ دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در عملیات ماموران این پلیس خبر داد.
سرهنگ” کامران ریاحی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پی کسب خبری مبنی بر اینکه متصدی یکی از فروشگاه های موتورسیکلت در زمینه خرید و فروش موتورسیکلت های قاچاق فعالیت دارد موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی از این فروشگاه بازدید کردند که در این عملیات ۲ دستگاه موتورسیکلت خارجی فاقد پلاک که به صورت قاچاق تهیه شده بودند را کشف کردند.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه فروشنده فاقد هرگونه مدارک مثبته گمرکی برای موتورهای مذکور بود اظهار داشت: موتورهای مکشوفه که ارزش آنها برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۱۰ میلیارد ریال است توقیف و متصدی فروشگاه نیز به همراه پرونده برای رسیدگی به مرجع قضائی معرفی شد.#

**هشدار در خصوص کاهش دید رانندگان در جاده های اصفهان

گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان با اشاره به اعلام اداره کل هواشناسی مبنی بر وزش باد شدید همراه با گرد وخاک در خصوص کاهش دید رانندگان در جاده های استان هشدار داد.
سرهنگ” اصغر زارع ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: برابر اعلام اداره کل هواشناسی امروز و فردا با وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در سطح استان به ویژه در محورهای شرق و غرب استان مواجه خواهیم بود که این پدیده باعث کاهش دید افقی رانندگان خواهد شد.
وی ضمن توصیه به رانندگان در خصوص عدم تردد های غیر ضروری در محور های مذکور افزود: به منظور جلوگیری از بروز تصادف بین خودروها به رانندگان توصیه می کنیم فاصله طولی را رعایت کرده و با سرعت مطمئنه حرکت کنند.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان با تاکید بر اینکه رانندگان در زمان کاهش دید به هیچ وجه نباید از نوربالا استفاده کنند گفت: رانندگان می بایست قبل از حرکت نسبت به سالم بودن چراغ های خود به ویژه چراغ های مه شکن خود ممطئن شده و و از آنها در هنگام بروز گردو خاک استفاده کنند.

**کنترل ممنوعیت ها و محدودیت های کرونایی نیازمند توسعه تجهیزات هوشمند ترافیکی است

گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کنترل ممنوعیت ها و محدودیت های کرنایی را نیازمند توسعه تجهیزات هوشمند ترافیکی عنوان کرد و گفت: شهرستان بزرگ کاشان که از نظر شیوع کرونا در وضعیت نگران کننده قرار دارد فاقد حتی یک دوربین ثبت تخلف ترافیکی است.
سرهنگ “محمدرضا محمدی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: بیش از ۸۰ درصد مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا متوجه پلیس است و پلیس هم برای اجرای دقیق این مصوبات که بیشتر شامل اجرای ممنوعیت تردد پلاک های غیر بومی و همچنین کنترل تردد های شبانه می شود، نیازمند تجهیز معابر به سیستم های هوشمند ترافیکی است.
وی با بیان اینکه بر اساس قانون، دولت ها و سازمان های مربوطه می بایست نسبت به تهیه و نصب تجهیزات هوشمند ترافیکی در معابر شهری و تامین زیرساخت های الکترونیکی لازم آنها اقدام کنند افزود: وضعیت موجود در حد و اندازه استان پهناور اصفهان نیست و نیازمند توجه ویژه در تقویت و توسعه دوربین های ترافیکی است.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: استان اصفهان شاهراه اصلی اتصال شمال به جنوب و غرب به شرق کشور و هم مرز با ۹ استان دیگر است و بنابر این بدون تجهیزات هوشمند مدرن و به روز الکترونیکی خصوصاً در کلانشهر اصفهان امکان پذیر نیست.
این مقام انتظامی، با تاکید بر لزوم توسعه تجهیزات هوشمند ترافیکی در معابر شهری استان اصفهان به شرایط بد کرونایی در شهرستان بزرگ کاشان اشاره کرد و افزود: هم اکنون شهرستان کاشان حتی یک دوربین ثبت تخلف ترافیکی ندارد و بایستی مسئولان این شهرستان در این خصوص برنامه ریزی و اقدام عاجل انجام دهند.

** احتکار ۲ تُن و ۶۰۰ کیلو کود شیمیایی در “فلاورجان”

گروه استان ها- اصفهان – فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان از کشف ۲ تُن و ۶۰۰ کیلو کود شیمیایی احتکار شده و دستگیری فرد محتکر در عملیات ماموران این فرماندهی خبر داد.
سرهنگ “ایرج کاکاوند” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان در پی کسب خبری مبنی بر این که احتکار کود شیمیایی در یک واحد صنفی اوراقی خودرو ، بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات لازم و کسب اطمینان از درستی موضوع طی هماهنگی با مقام قضائی به همراه کارشناسان اداره صنعت، معدن و تجارت و کارشناسان اداره جهاد کشاورزی از واحد صنفی مذکور بازدید کرده و در نتیجه ۲ تُن و ۶۰۰ کیلو کود شیمیایی احتکار شده را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان با بیان اینکه کارشناسان مربوطه ارزش ریالی محموله مکشوفه را ۱۳۰ میلیون ریال عنوان کردند گفت: در این عملیات یک نفر دستگیر و به همراه پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

** مرگ یک کارگر بر اثر دنده عقب موتورسیکلت ویژه حمل ضایعات
گروه استان ها _ اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان لنجان از حادثه جان باختن یک کارگر براثر دنده عقب موتورسیکلت ویژه حمل بار ضایعات بر روی وی خبر داد .
سرهنگ “احمد نیکبخت” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: ماموران کلانتری چمگردان فرماندهی انتظامی شهرستان لنجان در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر جان باختن یک کارگر در حادثه غیر عمدی ماموران بلافاصله برای بررسی موضوع در محل حاضر شدند.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد تعدادی از کارگران پس از تخلیه ضایعات در محل ، در حال هل دادن موتورسیکلت ویژه حمل ضایعات در سربالایی بوده که بعلت سنگینی بار تعادل راکب از دست رفته و موتورسیکلت به سمت کارگران سرازیر شده و همین امر منجر به جان باختن یکی از کارگران می شود.
فرمانده انتظامی شهرستان لنجان با بیان اینکه راکب موتوسیکلت که به بهانه خالی کردن بار ، به همراه وسیله نقلیه خود صحنه را ترک کرده است گفت: در اجرای دستور مقام قضایی جسد فرد جان باخته برای تعیین علت تامه فوت به پزشکی قانونی منتقل و تحقیقات برای دستگیری راکب موتورسیکلت نیز در دست اقدام قرار گرفت.

** ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در “شهرضا”
گروه استان ها _ اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا از کشف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق از یک دستگاه کامیون و دستگیری یک نفر در این رابطه خبر داد.
سرهنگ” صادق کاظم زاد” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری در محور مواصلاتی اصفهان _ شهرضا به یک دستگاه خودروی کامیون تانکر دار مشکوک و آن را برای بررسی های بیشتر متوقف کردند.
وی افزود: ماموران پس از متوقف شدن خودرو در بازرسی از آن ۳۰ هزار لیتر سوخت از نوع گازوئیل که به صورت قاچاق در حال انتقال از استان های شمالی به سمت استان های جنوبی کشور بود کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا خاطر نشان کرد: در این رابطه خودروی حامل سوخت توقیف و راننده آن نیز دستگیر و به همراه پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد.#

**پلمب ۲ مرغ فروشی متخلف در اصفهان
گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان از پلمب ۲ واحد صنفی که اقدام به فروش مرغ به قیمت غیر مصوب می کردند خبر داد.
سرهنگ” جواد درستکار” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در پی نوسانات قیمت دربازار مرغ و بروز مشکلاتی برای تامین این کالا برای مردم، موضوع برخورد با افراد سودجو و فرصت طلب که اقدام به احتکار و یا گرانفروشی می کنند در دستور کار ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.
وی افزود: به همین منظور تیم مشترکی با نمایندگان تعزیرات حکومتی و بازرسان اتحادیه مرغ و ماهی تشکیل و با حضور در ۱۱ واحد صنفی که اقدام به گرانفروشی می کردند متصدیان این واحد ها را ملزم به فروش مرغ با قیمت مصوب کردند.
رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس استان اصفهان همچنین از صدور اخطار پلمب برای ۹ واحد صنفی مرغ فروشی خبر داد و گفت: در همین رابطه ۲ واحد صنفی متخلف نیز به صورت آنی برابر دستور مقام قضائی توسط ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی پلمب و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری به عمل آمد.

//واژگونی خودرو، بسته های تریاک را لو داد
گروه استان ها- اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان تیران وکرون ازکشف بیش از۵۷ کیلو تریاک در بازرسی از یک دستگاه خودروی سواری پژو که در محور تیران به داران واژگون شده بود خبر داد.
سرهنگ “یوسف بهرام پور” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان تیران و کرون در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر واژگونی یک دستگاه خودروی سواری پژو درمحورتیران به داران برای بررسی بیشتر در محل حضور یافته و متوجه متواری شدن راننده وسرنشین خودرو با حالت مجروحیت شدند.
وی با بیان اینکه ماموران، در بازرسی دقیق از خودروی مذکور ۵۷ کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک در بسته های جداگانه را کشف کردند افزود: ماموران پس از چندین ساعت جستجو سرانجام ۲ قاچاقچی مصدوم این حادثه را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان تیران و کرون از تحویل متهمان به مرجع قضائی پس از مداوا خبر داد و گفت: متهمان این مقدار مواد مخدر را از استان های غربی کشور به سمت اصفهان حمل می کردند که در بین راه براثر عدم توجه به جلو از جاده منحرف و خودروی آنها واژگون شده و در عملی کردن نقشه خود ناکام می مانند.

**بازهم کلاهبرداری با ترفند برنده شدن در قرعه کشی
گروه استان ها-اصفهان- رئیس پلیس فتا استان از دستگیری فردی که طی تماس با شهروندان به بهانه برنده شدن آنها در قرعه کشی ثبت نام خودرو پس از اخذ اطلاعات کارت حساب بانکی و رمز یک بار مصرف این افراد اقدام به کلاهبرداری از آنها می‌کرد خبر داد.
سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان اصفهانی مبنی بر اینکه شخص ناشناسی با وی تماس تلفنی برقرار کرده و به بهانه برنده شدن در قرعه کشی خودرو، از وی کلاهبرداری کرده است، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.
وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد متهم با استفاده از ترفندهای فریبنده، فرد شاکی را ترغیب به ارائه اطلاعات کارت بانکی جهت واریز هزینه صدور حواله خودرو کرده و سپس اقدام به برداشت غیر مجاز از حسابش می کند.
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان خاطر نشان کرد: در بررسی‌های علمی و پلیسی، متهم مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مراجع قضائی به همراه تجهیزات و ادله‌های دیجیتالی به پلیس فتا دلالت داده شد.
سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه برای بهره‌مندی از جوایز مسابقات و قرعه کشی‌ها نیاز به واریز وجه نمی‌باشد گفت: به شهروندان توصیه می کنیم فریب این‌گونه کلاهبرداران تلفنی را نخورند و از ارائه اطلاعات هویتی و حساب بانکی خود به افراد ناشناس و غریبه خودداری کنند.

** دستگیری هکر صفحه تبلیغاتی در اینستاگرام
گروه استان ها- اصفهان – فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از دستگیری فردی که با هک کردن صفحه تبلیغاتی یکی از شهروندان در شبکه اجتماعی اینستاگرام از مخاطبان این صفحه کلاهبرداری می کرد خبر داد.

سرهنگ “غلامرضا براتی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، بیان داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه صفحه تبلیغاتی وی در شبکه اجتماعی اینستاگرام با ۶ هزار نفر دنبال کننده توسط فرد ناشناسی هک شده و از مخاطبانش کلاهبرداری کرده موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتای فرماندهی انتظامی شهرستان خمینی شهر قرار گرفت.
وی افزود: در تحقیقات علمی و تخصصی صورت گرفته توسط کارشناسان مشخص شد متهم به مخاطبان این صفحه تبلیغاتی پیامی مبنی بر درخواست مبلغی پول فرستاده که دونفراز مخاطبان به علت عدم اطلاع از جعلی بودن پیام مجموعا” ۴۳میلیون ریال به حساب متهم واریز کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی و اقدامات هوشمندانه ظرف مدت کوتاهی موفق شدند متهم شناسایی و دستگیر کنند.
این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم در تحقیقات صورت گرفته صراحتاً به بزه انتسابی اعتراف و علت این عمل مجرمانه را کسب منفعت مالی از این طریق بیان کرد اظهار داشت: متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد.

** توقف زانتیای مسروقه با شلیک گلوله ماموران پلیس
گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان از دستگیری ۲ سارق سابقه دار که اقدام به سرقت یک خودروی زانتیا کرده بودند و اعتراف آن ها به ۱۱ فقره سرقت خودرو و داخل خودرو خبر داد.

سرهنگ” حسین ترکیان” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان کاشان در پی کسب خبری مبنی بر اینکه ۲ نفر خودروی زانتیایی را از استان فارس سرقت کرده و به سمت این شهرستان در حرکت هستند بلافاصله وارد عمل شده و به منظور شناسایی و متوقف کردن خودروی مسروقه در محور مواصلاتی شهرستان مستقر شدند.
وی افزود: کارآگاهان پس از شناسایی خودروی مذکور قصد متوقف کردن آن را داشتند که راننده خودرو به محض مشاهده ماموران با سرعت از صحنه متواری شد.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان عنوان داشت: ماموارن بلافاصله به تعقیب خودرو پرداخته و پس از چندین بار اخطار نهایتاً با شلیک گلوله به لاستیک های خودرو آن را متوقف کرده و سارقان را دستگیر کردند.
این مقام انتظامی از کشف ۱۱عدد گوشی تلفن همراه ، یک تبلت، یک جفت باند و رادیو پخش ، ۲عدد باطری خودرو ، ۲دستگاه ICU خودرو و یک عددکیلومترشمار خودروی پراید در بازرسی از خودروی مذکور خبر داد و گفت: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد یکی از متهمان دارای ۵ فقره سابقه کیفری و فرد دیگر نیز دارای ۹ فقره سابقه کیفری است.

سرهنگ ترکیان با اشاره به اعتراف متهمان به ۳ قفره سرقت خودرو و ۸فقره سرقت محتویات داخل خودرو گفت: در این خصوص پرونده تشکیل و این افراد برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا