اخبار استان هاحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

پیام تبریک فرمانده انتظامی استان اصفهان به مناسبت روز ارتش تا سایر حوادث روز پلیسی

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از خبرنگار پایگاه خبری پلیس، فرمانده انتظامی در پیامی که به امیر سرتیپ دوم “محسن آذر افروز” ارشد نظامی آجا در استان های اصفهان، یزد و چهار محال و بختیاری تقدیم شد فرا رسیدن ۲۹ فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران را به وی و همکارانش تبریک گفت.
در متن این پیام آمده است: ارتش همیشه قهرمان جمهوری اسلامی ایران همواره آرامش و امنیت را برای ملت بزرگ ایران به ارمغان آورده و در طول دوران دفاع مقدس هزاران شهید، جانباز و ایثارگر را در راه حفظ عزت و استقلال میهن اسلامی تقدیم کرده است .
امروز که کشورمان به فضل الهی در مسیر پرشتاب فتح قله‌های رفیع پیشرفت و آبادانی در حرکت است، نقش ارتش در این عرصه کاملاً بارز بوده و غیورمردان ارتش ، دوشادوش و همگام با دیگر نیروهای مسلح در خط مقدم این حرکت رو به جلو و متعالی قرار دارند.
این جانب ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان ، فرارسیدن ۲۹ فروردین روز ارتش و روز تجلیل از حماسه آفرینی، ایثارگری و جانبازی‌های دلیر مردان ارتش را تبریک می گویم و از درگاه خداوند متعال عزت و سلامتی جناب عالی و خدمتگزاران به این مردم عزیز و انقلابی را مسئلت می‌نمایم.
امید است در ظلّ توجهات خاص حضرت ولی‏عصر (عج) و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و فرماندهی معظم کل قوا، حضرت آیت اللّه العظمی امام خامنه ای عزیز (مدظله العالی) همواره در پیشبرد اهداف بلند نظام مقدّس جمهوری اسلامی ایران، موفق باشید.

** حمل محموله قاچاق با اتوبوس
گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان از توقیف انواع کالاهای خارجی قاچاق به ارزش ۳۰ میلیارد ریال در بازرسی از یک دستگاه خودروی اتوبوس مسافربری خبر داد.
سرهنگ”کامران ریاحی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: ماموران مستقر در ایست و بازرسی شهید “امامی” فرماندهی انتظامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه اتوبوس مسافربری که از استان های جنوبی به سمت تهران در حرکت بود، مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کرده و به داخل محوطه ایستگاه منتقل کردند.
وی افزود: پس از متوقف شدن خودرو ماموران طی هماهنگی با مقام قضائی از آن بازرسی کردند که در نتیجه این عملیات محموله ای از انواع کالاهای خارجی که همگی فاقد مدارک مثبته گمرکی بوده و به صورت قاچاق تهیه شده بودند، شامل انواع گارد گوشی تلفن همراه، لوازم یدکی خودروهای خارجی، لامپ ال ای دی، انواع خنک کننده گوشی تلفن همراه، ۵ کارتن قطعات الکتریکی، لوازم و تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی، لوازم آرایشی، ۳ دستگاه داشبورد خودروهای خارجی و ۱۲دستگاه لپ تاپ را کشف کردند.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه کارشناسان مربوطه ارزش این محموله را ۳۰ میلیارد ریال ارزیابی کردند، گفت: در بررسی و استعلام های صورت گرفته مشخص شد، متهم دستگیر شده دارای سابقه کیفری قاچاق کالا و نگهداری سلاح است.
سرهنگ ریاحی از توقیف خودرو و تحویل متهم به مراجع قضائی خبر داد و تاکید کرد: یکی از موانع اصلی تولید در داخل کشور ورود کالاهای خارجی قاچاق به بازارهای داخلی است که در این راستا پلیس با قاطعیت عمل کرده و اجازه نخواهد داده عده ای برای کسب منافع خود به بخش تولید ضربه وارد آورده و زندگی مردم را با مشکل مواجه سازند.#

** جلوگیری از خروج غیر قانونی ۴ تُن مرغ زنده در “تیران وکرون”
گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان تیران وکرون از توقیف یک دستگاه کامیون حامل ۴ تُن مرغ زنده که بدون مجوز های قانونی در حال خروج از شهرستان بود خبر داد.
سرهنگ “یوسف بهرام پور” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان تیران و کرون حین کنترل و رصد خودروهای عبوری در یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان به یک دستگاه کامیون حامل مرغ زنده مشکوک و آن را برای بررسی های بیشتر متوقف کردند.
وی با بیان اینکه راننده حودرو فاقد هرگونه مدارک و مجوزهای قانونی برای بار خود بود افزود: در بازرسی از این کامیون ۴ تُن مرغ زنده توقیف و طی هماهنگی با مقام قضایی برای کشتار و توزیع در بازار تحویل مراجع قانونی شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان تیران و کرون با اشاره به دستگیری راننده خودرو و تحویل وی به مراجع قضائی گفت: از شهروندان می خواهیم هر گونه موضوع در خصوص احتکار یا قاچاق ارزاق عمومی مردم را از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا اقدامات قانونی لازم در اسرع وقت انجام شود.

** بازگرداندن ۲۵۹۱ خودرو از وروی های اصفهان به شهرهای خود
گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان از بازگرداندن ۲ هزار و ۵۹۱ دستگاه خودروی دارای پلاک غیر بومی از ورودی های استان به شهرهای خود طی مدت ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.
سرهنگ” اصغر زارع” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: طی مدت ۲۴ ساعت گذشته ماموران پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان تعداد ۲ هزار و ۵۹۱ دستگاه خودروی با پلاک غیر بومی را از ورودی های استان به شهرهای خود بازگرداندند .
وی افزود: همچنین در این مدت یک هزار و ۲۰۶ دستگاه خودروی دارای پلاک غیر بومی نیز توسط ماموران با جریمه یک میلیون تومانی مورد اعمال قانون قرار گرفتند.
سرهنگ زارع با بیان اینکه برابر مصوبه ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا ورود خودروهای با پلاک غیر بومی به استان اصفهان که تمام شهرهای آن در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد ممنوع است گفت: ماموران پلیس راه با قوت در میدان هستند و بدون هیچ گونه اغماض با رانندگان خاطی برخورد خواهند کرد.
این مقام انتظامی بر فعال بودن تمامی دوربین های ثبت تخلف در جاده های استان اشاره و خاطر نشان کرد: خودروهای متخلف علاوه بر اینکه توسط دوربین ها مورد اعمال قانونی قرار می گیرند یک بار دیگر توسط ماموران پلیس راه که در صحنه هستند هم اعمال قانون خواهند شد بنابر این به رانندگان توصیه می کنیم به جد از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند.
هیچ ارگانی به غیر از پلیس راهور حق تعیین لیست مجاز برای دوربین ها را ندارد
گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان، با بیان اینکه در صورت تائید نهایی توسط پلیس، ثبت تخلف وارد چرخه اعمال قانون می شود گفت: هیچ ارگانی به غیر از پلیس راهور حق تعیین لیست مجاز برای دوربین ها را ندارد.
سرهنگ “محمدرضا محمدی” در گفت گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با تاکید بر لزوم ثبت و تایید مجوزهای تردد توسط پلیس بیان داشت: مرجع اعمال قانون تخلفات رانندگی، پلیس است و هیچ کس جز پلیس راهنمایی و رانندگی حق ندارد لیست مجاز برای دوربین ها تعریف کند.
وی با بیان اینکه اعمال قانون و ثبت تخلفات رانندگی صرفاً در چارچوب قانون و مقررات انجام می شود افزود: این در حالی است که در صورت تایید نهایی پلیس، دوربین ثبت تخلف وارد چرخه و اعمال قانون می شود.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با نگرانی توصیف کردن وضعیت کرونایی شهر و استان اصفهان گفت: ممنوعیت تردد های شبانه با قوت انجام می شود و هیچ گونه مجوزی در این خصوص برای رانندگان صادر نخواهد شد.

** کشف بیش از ۷۹ کیلو گرم مواد مخدر در “خوروبیابانک”
گروه استان ها _ اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان خوروبیابانک از کشف ۷۹ کیلو ۸۵۰ گرم تریاک در عملیات ماموران این فرماندهی طی بازرسی از یک دستگاه خودروی کامیون فوتون خبر داد.
سرهنگ ” جواد افشاری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: سحرگاه امروز مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان خورو بیابانک حین کنترل و رصد خودروهای عبوری در یکی از محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون فوتون مشکوک و به آن دستور توقف دادند اما راننده خودرو به اخطار مأموران توجهی نکرده و متواری شد.
وی با بیان اینکه ماموران پس از متواری شدن راننده خودرو به تعقیب آن پرداخته و در یک اقدام ضربتی او را مجبور به توقف کردندافزود: در بازرسی از خودروی مذکور ۷۹ کیلو ۸۵۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه ای در کف اتاق خودرو جاساز شده بود کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان خورو بیابانک اظهار داشت: مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر با جدیت از سوی پلیس دنبال می شود و ماموران جان برکف ناجا اجازه نخواهند داد عده ای سودجو و فرصت طلب برای منفعت طلبی خود جوانان این مرز و بوم را به انحطاط بکشانند.

** کشف بیش از ۱۱ کیلو مواد افیونی در “فلاورجان”
گروه استان ها – اصفهان – فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان از کشف بیش از ۱۱ کیلو انواع مواد مخدر و ۲ دستگاه موتورسیکلت مسروقه با اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده توسط ماموران این فرماندهی خبر داد .
بسرهنگ “ایرج کاکاوند” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در راستای افزایش احساس امنیت عمومی و مطالبات به حق شهروندان طرح پاکسازی مناطق آلوده با هدف مبارزه بی امان با فروشندگان و توزیع کنندگان خُرد مواد مخدر پس از ا هماهنگی با مقام قضائی در شهرستان فلاورجان اجرا شد.
وی افزود: در این طرح یک روزه، مقدار ۱۱کیلو ۳۲۹ گرم انواع مواد افیونی کشف و با خرده فروشان مواد مخدر نیز برخوردهای قانونی صورت گرفته و این افراد به مراجع قضائی تحویل شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان همچنین از کشف ۲ دستگاه موتورسیکلت مسروقه و دستگیری ۲ سارق در این طرح خبر داد و ضمن تقدیر از همکاری خوب مردم با پلیس، اظهار داشت: مشارکت مردم در ثبات امنیت نقشی کلیدی دارد و هرچه پیوند بین مردم و پلیس قوی تر باشد امنیت حاصل از آن ملموس تر و پایدارتر خواهد بود

** دستگیری قاچاقچی اسلحه با ۵۹ قبضه سلاح غیر مجاز
گروه استان ها _ اصفهان _ جانشین فرمانده انتظامی استان از دستگیری قاچاقچی اسلحه با هدایت اطلاعاتی ماموران پلیس امنیت عمومی این فرماندهی در محور مواصلاتی کردستان و کرمانشاه و کشف ۵۹ قبضه سلاح غیر مجاز خبر داد.
سرهنگ” محمدرضا هاشمی فر” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: ماموران پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشراف اطلاعاتی خود مطلع شدند یک قاچاقچی اسلحه قصد دارد محموله ای از اسلحه های غیر مجاز را از مرز های غربی کشور به سمت استان خوزستان منتقل کند .
وی افزود: ماموران بلافاصله اطلاعات لازم را در اختیار ماموران فرماندهی انتظامی استان کردستان قرار داده و نهایتاً با هدایت اطلاعاتی ماموران پلیس استان اصفهان فرد مذکور که به وسیله یک دستگاه خودروی وانت نیسان در حال عبور از محور مواصلاتی کردستان به استان کرمانشاه بودشناسایی و دستگیر شد.
جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف ۵۹ قبضه اسلحه غیر مجاز در عملیات مذکور خبر داد و گفت: دشمنان ملت با هدف ایجاد نا امنی و برهم زدن آرامش مردم اقدام به وارد کردن اسلحه به داخل کشور می کنند اما مطمئناً به لطف خداوند و هوشیاری و اقدام به موقع ماموران در این نقشه خود ناکام خواهند شد.

** ۲۲۹ کیلو تریاک در عملیات ماموران یگان تکاوری اصفهان
گروه استان ها _ اصفهان _ سرپرست معاونت عملیات فرماندهی انتظامی استان از کشف ۲۲۹ کیلو تریاک توسط ماموران یگان تکاوری این فرماندهی خبر داد.
سرهنگ “محمد دالوند” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: ماموران یگان تکاوری فرماندهی انتظامی استان با تیزبینی و هوشیاری خود حین کنترل و رصد بیابان ها و جاده های خاکی اطراف محورهای مواصلاتی استان به ۹ کولبر مشکوک و پس از متوقف کردن آنها طی بازرسی از کوله های همراه آنان ۱۵۹ کیلو تریاک را کشف کردند.
وی افزود: ماموران همچنین در عملیاتی دیگر حین کنترل جاده خاکی اطراف ایست و بازرسی شهید “شرافت” شهرستان “نائین” به یک دستگاه کامیون که در حال دور زدن ایستگاه بود، مشکوک و آن را متوقف کردند که در بازرسی از این خودرو نیز ۷۰ کیلو تریاک کشف شد.
سرپرست معاونت عملیات فرماندهی انتظامی استان، گفت: در مجموع ماموران این یگان طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۲۹ کیلو تریاک را کشف و ۱۰ سوداگر مرگ را نیز دستگیر و تحویل مراجع قضائی دادند.#

** کشف ۱۳۹ کیلو تریاک در “لنجان”
گروه استان ها _ اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان “لنجان” از کشف ۱۳۹ کیلو و ۱۸۰ گرم تریاک توسط ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدراین فرماندهی خبر داد.
سرهنگ” احمد نیکبخت” در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر “لنجان” در اجرای طرح رمضان “یک” حین کنترل محور مواصلاتی این شهرستان به یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ و یک دستگاه خودروی وانت نیسان مشکوک و آنها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.
وی افزود: ماموران پس از متوقف شدن خودروهای مذکور طی بازرسی از آنها ۱۳۹ کیلو و ۱۸۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه ای جاساز شده بودند را کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان “لنجان” از دستگیری ۳ سوداگر مرگ که ۲ نفر آنها زن بودند، خبر داد و گفت: متهمان دستگیر شده به همراه پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.#

** کشف ۳ میلیارد اموال مسروقه از مخفیگاه باند سارقان منازل اصفهان
گروه استان ها_ اصفهان _ رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان از دستگیری اعضای باند ۳ نفره سارقان منازل و کشف ۳ میلیارد ریال اموال مسروقه از مخفیگاه آنان در عملیات کارآگاهان پایگاه غرب این پلیس خبر داد.
سرهنگ” حسین ترکیان” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در پی وقوع یک فقره سرقت اثاثه، طلاجات و دلار از منزل یکی از شهروندان ساکن در منطقه غرب کلانشهر اصفهان، موضوع در دستور کار کارآگاهان پایگاه غرب پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.
وی افزود: کارآگاهان پس از بررسی صحنه وقوع جرم و انجام یک سری کارهای علمی و تخصصی و استفاده از تجهیزات هوشمند در یافتند این سرقت توسط اعضای یک باند از سارقان سابقه دار رخ داده است.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: با شناسایی هویت سارقان، اقدامات پلیسی ویژه برای دستگیری آنها انجام و طی یک عملیات ضربتی و هوشمندانه هر۳ متهم در مخفیگاه خود دستگیر و در تحقیقات صورت گرفته به ۴ فقره سرقت اعتراف کردند.
این مقام انتظامی از کشف ۳ میلیارد ریال اموال مسروقه شامل ساعت مچی، آیینه و شمعدان نقره ایی، دوچرخه، تابلو فرش و دوچرخه تردمیلی طی بازرسی از مخفیگاه متهمان خبر داد و گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده برای رسیدگی به جرایم خود تحویل مراجع قضائی شدند.

*** دپوی هروئین در انبار ضایعات
گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از کشف ۳۹ کیلو هروئین در بازرسی از انبار ضایعات فروشی و دستگیری ۲ سوداگرگ در عملیات ماموران این فرماندهی خبر داد.
سرهنگ “حمیدرضا اکبری” ن در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران کلانتری ۱۷ فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان با هوشمندی و تیزهوشی خود از فعالیت ۲ نفر در امر تهیه و توزیع مواد مخدر مطلع شده و بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی بیان افزود: ماموران پس از کسب اطلاعات لازم طی هماهنگی با مقام قضائی به محل کار این افراد که یک ضایعات فروشی بود اعزام شده و هر ۲ متهم را در حالی که قصد فرار داشتند در یک اقدام به موقع و ضربتی دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از کشف ۳۹ کیلو هروئین که به طرز ماهرانه ای در انبار ضایعات فروشی دپو شده بودند خبر داد و گفت: متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

** جلوگیری از قاچاق ۳۰۰ راس گوسفند به خارج از کشور
گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از کشف ۳۰۰ راس گوسفند به ارزش ۲۰ میلیارد ریال که در حال انتقال به خارج از کشور به صورت قاچاق بودند در عملیات ماموران این فرماندهی خبر داد.
سرهنگ “حمیدرضا اکبری” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه اعضای یک باند قاچاق احشام محموله ای از دام زنده از یکی از استان ها به مقصد اصفهان برای کشتار منتقل شده است ،موضوع در دستور کار ماموران پایگاه اطلاعاتی فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان قرار گرفت.
وی بیان داشت: در بررسی های علمی صورت گرفته توسط ماموران مشخص شد پزشک کشتارگاه بدون اینکه دام ها کشتار شوند اقدام به مُهر کردن بارنامه به عنوان دام کشتار شده کرده و سپس اعضای باند دام های زنده را به سوله ای منتقل تا شبانه آنها را به سمت استان های جنوبی انتقال واز آنجا به کشور های حاشیه خلیج فارس قاچاق کنند.
فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان خاطر نشان کرد: ماموران پس از اطلاع از این موضوع بلافاصله با اخذ دستور از مقام قضایی وارد عمل شده و خودروهای حامل دام ها را در حالی که بدون بارنامه به سمت استان های جنوبی در حرکت بودند را در انتهای اتوبان خارج از شهر متوقف و ۳۰۰ رأس گوسفند زنده را کشف کردند.
این مقام انتظامی در ادامه با بیان اینکه کارشناسان مربوطه ارزش دام های قاچاق مکشوفه را ۲۰ میلیارد ریال اعلام کردند عنوان داشت: در این عملیات ۳نفر از اعضای باند به همراه پزشکی که در کشتارگاه اقدام به مُهر کردن بارنامه می کرد را دستگیر و برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی دادند.
سرهنگ اکبری با بیان اینکه پلیس احشامی را که فاقد مجوز دامپزشکی است به عنوان توزیع خارج از شبکه توقیف و برای سیر مراحل قانونی در اختیار دامپزشکی قرار می دهد گفت: با توجه به این که بسیاری از بیماری های خطرناک قابل سرایت به انسان و در واقع مشترک بین دام و انسان است،جابجایی و نقل و انتقال این گونه احشام بدون مجوز بهداشتی می تواند سلامت شهروندان را به مخاطره بیاندازد و بنابر این پلیس از شهروندان می خواهد هرگونه خبر و اطلاعی از این گونه موارد دارند را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند تا با متخلفان برخورد قانونی صورت گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا