اخبار استان هاحوادثحوادث پلیسشهر و جامعه

پیام تبریک فرمانده انتظامی استان اصفهان به مناسبت هفته سلامت وسایراخبار پلیسی روز استان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس، سردار “محمدرضا میرحیدری”، فرمانده انتظامی استان اصفهان در پیامی هفته سلامت را به نیروهای بهداشت و درمان و تمامی مدافعان سلامت کشور و استان تبریک گفت.
در متن این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم
«الِعْمَتَانِ‏ مَجْهُولَتَانِ‏ الصحه و الامان » دو نعمت است که ناشناخته است: سلامتی و امنیت. پیامبر اکرم (ص)
سلامتی از نعمت های بی نظیر حق تعالی است که ذات اقدسش به انسانها عطا فرموده اما کمتر کسی به آن توجه دارد و بنابر حدیث اشاره شده از پیامبر اکرم (ص) ۲ نعمت سلامتی و امنیت مجهول هستند یعنی تا زمانی که مردم این نعمت های بزرگ را از دست ندهند قدر و منزلت ان را در نمی یابند.
امروز به برکت مجاهدت ها و ایثارگری های پزشکان، پرستاران و کادر درمان و همچنین تلاش شبانه روزی نیروهای نظامی انتظامی و دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی، کشور ما از نظر سلامت و امنیت نسبت به بسیاری از کشورهای منطقه در وضعیت بهتر و مطلوبتری قرار دارد اما نکته ای که نباید از یاد برد این است که حفظ سلامت و امنیت نیازمند مشارکت همه آحاد مردم است.
با شیوع همه گیری ویروس منحوس کرونا نیاز به حفظ بهداشت فردی و محیط و ارزش نهادن به زحمات کادر درمان بیش از پیش در بین جوامع احساس شد و امروز مردم قدر این نعمت بزرگ و ارزش مدافعان این نعمت را بهتر از گذشته می دانند.
اینجانب از همه نیروهای بهداشتی و درمانیِ سخت کوش و ایثارگر که در خط اول نبرد مقابله با ویروس منحوس کرونا مشغول به خدمت شبانه روزی هستند قدردانی نموده و هفته سلامت که به زیبایی شعار ” ساخت جهانی عادلانه تر و سالم تر” برای آن نام گذاری شده را به همه عزیزان کادر درمان و بهداشت کشور به ویژه کادر درمان استان اصفهان که با عنوان مدافعان سلامت نام گرفتند، تبریک و تهنیت می گویم .
امید وارم در سایه توجهات حضرت ولی عصر (عج) ملت بزرگ ایران همیشه و در همه حال از نعمت بزرگ سلامت برخوردار بوده و در اوج سلامتی قله های پیشرفت و توسه را فتح کنند.

**غافلگیری کولبران قاچاقچی در کویر “نائین”
گروه استان ها _ اصفهان _ جانشین فرمانده انتظامی استان از دستگیری ۳ قاچاقچی مواد مخدر و کشف ۱۵۰ کیلو حشیش و تریاک در بازرسی از کوله های همراه آنان طی عملیات شب گذشته یگان تکاوری این فرماندهی در کویر شهرستان نائین خبر داد.

سرهنگ” محمدرضا هاشمی فر” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: ماموران واحد رزمی یگان تکاوری فرماندهی انتظامی استان اصفهان حین کنترل و رصد هوشمندانه خود در کویر شهرستان نائین به ۲ نفر کولبر مشکوک شده و به آنها دستور توقف می دهند اما این افراد توجهی نکرده و اقدام به فرار می کنند.
وی افزود: ماموران بلافاصله به تعقیب متهمان پرداخته و مشاهده می کنند راکب یک دستگاه موتورسیکلت در حال سوار کردن متهمان است که در نهایت با انجام یک اقدام به موقع و ضربتی هر ۳ نفر دستگیر شدند.
جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف ۱۳۰ کیلو حشیش و ۲۰ کیلو تریاک در بازرسی از کوله های همراه متهمان و تحویل آنان به مرجع قضائی خبر داد و گفت: باندها و شبکه های قاچاق مواد مخدر برای انتقال محموله های خود از راه های بیابانی و کویری استفاده می کنند اما مطمئن باشند که پلیس اشرافیت بالایی بر تمام مناطق دارد و اجازه نخواهد داد این افراد سوجود برای کسب منافع خود جامعه اسلامی ما را آلوده کنند.&
کلاهبرداری از دانش آموزان با شگرد فروش سوالات امتحانات نهایی
گروه استان ها-اصفهان- رئیس پلیس فتا استان در خصوص کلاهبرداری از طریق فروش سوالات امتحانات نهایی هشدار داد و گفت خانواده‌ها و دانش آموزان مراقب این نوع کلاهبرداری ها باشند.

سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال تحصیلی و زمان امتحانات دانش آموزان در مقاطع مختلف متأسفانه کلاهبرداران با سوء استفاده از شرایط موجود اقدام به انتشار و تبلیغ جعلی فروش سوالات امتحانات نهایی در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی می‌کنند.
وی افزود: در این نوع کلاهبرداری، فرد کلاهبردار پس از ارتباط با مشتریان خود که اکثراً دانش آموز هستند، اعتماد آن‌ها را جلب کرده و با استفاده از تبلیغات گسترده و به بهانه‌های مختلف مبالغی را از آن‌ها دریافت می‌کنند.
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان افزود: پس از واریز وجه توسط افرادی که اقدام به خرید می‌کنند، مشاهده می‌شود شخص کلاهبردار هیچ سوالی برای آن‌ها ارسال نمی‌کند و دیگر پاسخگوی تلفن خود نبوده است.
سرهنگ مرتضوی خاطر نشان کرد: چنین ادعاها و آگهی‌هایی مبنی بر فروش سوالات امتحانات نهایی در فضای مجازی جعلی بوده و دانش آموزان نباید به این آگهی‌های کذب و دروغین کلاهبرداران اعتنا کنند، همچنین خانواده‌ها هم مراقب فرزندان خود باشند و با ایجاد محیطی آرام شرایط را برای مطالعه آن‌ها فراهم کنند و فرزندان خود را نسبت به چنین تبلیغات دروغین در فضای مجازی آگاه کنند.
سرهنگ مرتضوی در پایان ضمن هشدار به کلاهبرداران گفت: خرید و فروش سوالات امتحانی از موارد مجرمانه بوده و در صورت مشاهده چنین مواردی برابر قانون برخوردهای لازم صورت خواهد گرفت، همچنین شهروندان می توانند تخلفات صورت گرفته در فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری لینک ثبت گزارش های مردمی با ما در میان بگذارند.

**دستگیری موبایل قاپ ها در “کاشان”
گروه استان ها – اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان کاشان از انهدام باند ۴ نفره موبایل قاپ که باعث به وجود آمدن نگرانی در بین شهروندان شده بودند و اعتراف آنها به ۱۱ فقره موبایل قاپی از شهروندان در عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی خبر داد.
سرهنگ ” حسین بساطی ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با اعلام این خبر اظهار داشت : در پی وقوع چندین فقره موبایل قاپی در سطح شهر کاشان، اکیپ ویژه ای از کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی این شهرستان رسیدگی به موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود : کارآگاهان پس از بررسی صحنه های وقوع جرم و انجام یک سری اقدامات علمی و تخصصی هویت ۲ نفر از موبایل قاپ ها را به دست آورده و پس از جستجوهای تخصصی سرانجام متهمان را حین تردد در سطح شهر شناسایی و در یک عملیات ضربتی آنها را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان کاشان تصریح کرد : متهمان که در مواجه با مدارک و مستندات کارآگاهان چاره ای جز بیان حقیقت نداشتند در تحقیقات صورت گرفته به ارتکاب ۱۱ فقره موبایل قاپی با همدستی ۲ نفر دیگر اقرار کردندکه این افراد نیز در عملیاتی ضربتی شناسایی و دستگیر شدند.
این مقام انتظامی از کشف تعدادی گوشی تلفن همراه ، ۲ قبضه سلاح سرد و یک پلاک موتورسیکلت سرقتی طی بازرسی از مخفیگاه متهمان خبر داد و گفت: در این خصوص پرونده تشکیل و متهمان دستگیر شده برای رسیدگی به جرایم خود تحویل مرجع قضائی شدند.
**توقیف محموله سیگار و تنباکوی قاچاق در “خوانسار”
گروه استان ها _ اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان خوانسار از کشف ۹۶ هزار و ۶۰۰ نخ سیگار و ۱۷۵ بسته تنباکوی خارجی قاچاق در عملیات ماموران این فرماندهی خبر داد.
سرهنگ” علی بابایی” در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان خوانسار حین کنترل خودروهای عبوری در محور مواصلاتی شهرستان به یک دستگاه خودروی سواری پراید مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی افزود: ماموران پس از متوقف کردن خودرو طی هماهنگی با مقام قضائی از آن بازدید کردند که در نتیجه این عملیات ۱۹۶ هزار و ۶۰۰ نخ سیگار و ۱۷۵ بسته تنباکوی خارجی فاقد هرگونه مدرک و مجوز قانونی را کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان خوانسار ارزش این محموله دخانی قاچاق را برابر ارزیابی کارشناسان مربوطه یک میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: در این رابطه راننده خودرو دستگیر وبه همراه پرونده تشکیل شده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

***جاساز تریاک در گونی پیاز
گروه استان ها- اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان نائین از دستگیری یک سوداگر مرگ و کشف ۷۰ کیلو تریاک که متهم آن را در داخل یک گونی حاوی پیاز جاساز کرده بود طی عملیات ماموان این فرماندهی خبر داد.
سرگرد “هادی کیان مهر” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، بیان داشت: ماموران ایستگاه ایست و بازرسی شهید “شرافت” فرماندهی انتظامی شهرستان نائین حین کنترل خودرو های عبوری به یک دستگاه خودروی سواری پژو ۲۰۶ مشکوک شده و آن را برای بررسی های بیشتر متوقف و به پارکینگ ایستگاه منتقل کردند.
وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی خودرو را مورد بازرسی قرار داده و در نتیجه ۷۰ کیلو تریاک که داخل گونی پیاز جاساز شده بود را کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان با اشاره به دستگیری راننده و تحویل وی به مرجع قضائی گفت: به قاچاقچیان و سوداگران مرگ هشدار می دهیم که مطمئن باشند با اشرافیت، هوشیاری و هوشمندی بالای ماموران پلیس در عملی کردن نقشه شوم خود ناکام خواهند شد.

احتکار کالاهای اساسی در یک انبار
گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان از کشف یک انبار حاوی انواع کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم شامل برنج، روغن، قند و شکر، ماکارانی و پودر لباسشویی احتکار شده به ارزش ۵ میلیارد ریال در عملیات ماموران این پلیس خبر داد.
سرهنگ” کامران ریاحی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشرافیت و هوشمندی بالای خود از احتکار اقلام خوراکی در یکی از انبارهای سطح شهر اصفهان مطلع و بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: ماموران پس از کسب اطلاعات لازم طی همماهنگی با مقام قضائی به همراه تیمی از کارشناسان سازمان صنعت،معدن و تجارت در محل حضور یافته و از انبار مذکور بازرسی کردند.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: در این عملیات ۳ هزارو ۶۸۲ روغن ۲۷۰۰ گرمی ، ۳۰۴ حلب رغن ۵ کیلویی، ۲ هزار و ۱۲۰ کیلوگرم انواع برنج خارجی، ۳هزار و ۶۴۰ بسته انواع ماکارانی، ۵۷۰ کیلو قند، ۹۳۶ کیلو شکر، ۳ هزار و ۲۴ عدد انواع پودر لباسشویی و ۱۹۸ کیلو پودر لباسشویی، و هزار و ۶۰۶ عدد انواع روغن ۴ لیتری کشف شد.
سرهنگ ریاحی با بیان اینکه کارشناسان مربوطه ارزش کالاهای احتکاری مکشوفه در این عملیات را ۵ میلیارد ریال اعلام کردند گفت: با توجه به عدم ثبت انبار و موجودی در سیستم سامانه جامع انبارها سازمان صنعت و معدن، جرم احتکار محرز و ماموران ضمن پلمب انبار مذکور مالک این کالاها را نیز برای رسیدگی به جرم خود تحویل مرجع قضائی دادند.

**کشف ۲۴ فقره سرقت در “خورو بیابانک”
گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان از دستگیری یکی از عاملان سرقت از منازل و باغ ویلاها و دامداری های شهروندان در شهرستان خورو بیابانک و اعتراف وی به ۲۴ فقره سرقت خبر داد.
سرهنگ” حسین ترکیان” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از منازل و باغ ویلاها و دامداری های شهروندان در شهرستان خورو و بیابانک موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی این شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: کارآگاهان پس از بررسی صحنه های وقوع سرقت و فعال سازی گشت های ویژه و همچینین انجام یک سری اقدامات تخصصی و پلیسی سرانجام رد پایی از فردی که در این سرقت ها دست داشت را به دست آورده و طی هماهنگی با مقام قضائی وی را در یک عملیات ضربتی در مخفیگاهش دستگیر کردند.
رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با اشاره به اعتراف متهم به ۲۴ فقره سرقت گفت: در تحقیقات صورت گرفته مالخر اموال مسروقه نیز شناسایی و در عملیاتی دیگر دستگیر و هر ۲ نفر برای رسیدگی قانونی به جرایم خود تحویل مرجع قضائی شدند.

***جُرم قاپ زنی در معابر؛ اقدامات پلیس و راهکارهای پیشگیرانه
گروه استان ها _ اصفهان _ قاپ زنی یکی از شیوه های سرقت است که بیشتر به دلیل سهل انگاری و عدم توجه برخی از شهروندان به آموزش های همگانی و هشدارهای انتظامی رخ می دهد.
قاپ زنی یکی از شیوه های سرقت است که بیشتر به دلیل سهل انگاری و عدم توجه برخی از شهروندان به آموزش های همگانی و هشدارهای انتظامی رخ می دهد.هرچند که پلیس آگاهی موفقیت های بسیاری را در دستگیری قاپ زن ها به دست آورده اما همچنان وقوع این نوع جرم در جامعه رخ می دهد که نیاز است تا مردم عزیز همکاری بیشتری در این زمینه داشته و با مشارکت آگاهانه خود، به جلوگیری از وقوع آن و ناکامی هر چه بیشتر مجرمان کمک کنند.
بد نیست نگاهی به اقدامات پلیس آگاهی استان اصفهان در خصوص مقابله با این جرم هم بیندازیم. تنها در فروردین ماه سال جاری، ۲۲ قاپ زن حرفه ای توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان دستگیر شدند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش ۴۶ درصدی همراه بوده و ماحصل این اقدامات منجر به افزایش ۱۰۳ درصدی کشف به کشف موضوع قاپ زنی شده است .
اما نکته حائز اهمیت اینجا است که وسیله نقلیه ارتکاب جرم قاپ زنی، موتورسیکلت های فاقد پلاک یا پلاک مخدوش هستند، اگر تردد اینگونه وسائط نقلیه را در اطراف خودتان مشاهده کردید، بیشتر مراقب وسایل بویژه کیف و موبایل خود باشید.
حفظ جان از حفظ مال مهم تر است و این مهم ترین اصل در مواجه با سارقان قاپ زن است. برای حفظ مال نیز بهترین کار، دور کردن علت وقوع سرقت یعنی کیف از محل وقوع سرقت است و اگر در کنار خانه یا مغازه ای هستید کیف خودتان را بر روی پشت بام بیندازید تا سارقان را ناکام بگذارید و بی جهت با آنان درگیر نشده باشید.
اگر سارقان با توسل به زور کیفتان را از دستتان کشیدند، آن را رها کنید تا مورد حمله شدیدتر قرار نگیرید یا به دنبال کیف کشیده نشوید. کیف دستی را با دستی حمل کنید که در مجاور دیوار قرار دارد تا دسترسی به آن سخت شود. هنگام باز کردن درب اتومبیل یا صندوق عقب خودرو یا تماس تلفنی از گذاشتن کیف بر روی زمین خودداری کنید.

اگر قصد معامله ای را دارید که لازم است پول نقد حمل کنید یا اسناد با ارزشی را با کیف خود جابجا کنید موضوع را با افراد غیر مطمئن بازگو نکنید. ممکن است پس از خروج از بانک اتومبیل شما توسط سارقان پنچر شده باشد بنابراین ابتدا کیف همراهتان را در داخل اتومبیل قرار داده و درب های اتومبیل را قفل کنید و سپس اقدام به پنچرگیری کنید.
هنگام صحبت کردن با تلفن همراه، آن را به گونه ای در دست بگیرید که خارج کردن و قاپیدن آن به سادگی اتفاق نیافتد.رها کردن موبایل روی میزکار و داشبورد ماشین می تواند باعث تحریک سارقین موبایل قاپ زنی شود.
در صورتی که پیاده روی می کنید حتی المقدور از قسمت پیاده رو استفاده کنید، اگر به هر دلیلی مجبور هستید در قسمت سواره رو حرکت کنید در خلاف جهت حرکت خودروها راه بروید تا دید کافی نسبت به وسائط نقلیه ای که به شما نزدیک می شوند را داشته باشید.
هنگام خرید از فروشگاه، کیف خود را داخل سبدهای فروشگاهی یا روی پیشخوان نگذارید. در رستوران و یا اماکن مشابه کیف خود را به پشت صندلی یا خارج از دید قرار ندهید. و اما نکته آخر یادمان باشد همه افراد قابل احترام هستند اما قابل اعتماد نیستند هرگونه اطلاعات مرتبط با موارد مشکوک را فوراً با تلفن ۱۱۰ در جریان بگذارید و پلیس را در افزایش امنیت و احساس امنیت یاری کنید .
تهیه و تنظیم: سرهنگ کارآگاه حسین ترکیان ، رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا