پیشخوانعناوین اخبار

دیدارتیم های ایران و عربستان درکشور بی طرف برگزارشود

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از سایت رسمی ای اف سی، کمیته مسابقات ای اف سی اواخر ماه ژانویه در دوحه تصمیم گرفت که درصورتی که روابط بین دو کشور تا ۲۵ اسفند ماه (۱۵ مارس) به شرایط عادی بازنگردد، مسابقات در کشورهای بی طرف برگزار خواهد شد.
ای اف سی در نامه ای به فدراسیون فوتبال ایران و عربستان اعلام کرد که دولت عربستان هنوز محدودیتهای مسافرتی اتباع خود را که مانع از سفر آنها به ایران می شود، لغو نکرده است. ممنوعیت های مسافرتی هیچ استثنایی برای تیم های فوتبال قائل نشده است.
علاوه برآن هیچ تحول مهمی در روابط میان دو کشور که براساس تصمیم کمیته مسابقات ای اف سی به تاریخ ۲۵ ژانویه عامل مهمی محسوب می شود، رخ نداده است.
در ماه ژانویه کمیته مسابقات با تعویق دیدارهای باشگاههای ایران و عربستان تا مراحل آخر لیگ قهرمانان آسیا موافقت کرد تا امکان ارزیابی مستقل در مورد موقعیت سیاسی، ایمنی و امنیت دو کشور تا مهلت ۲۵ اسفند ماه( ۱۵ مارس) فراهم شود.
این نامه می افزاید به منظور درک عمیق از شرایط ایمنی و امنیتی از روابط دوجانبه ایران و عربستان، کنفدراسیون آسیا چندین گام را براساس درخواست های کمیته مسابقات اتخاذ کرده است.
این گام ها به شرح زیر است:
مرکز بین المللی امنیت ورزش (ای سی اس اس) از طرف ای اف سی، ارزیابی مستقل و سنجش ریسک امنیتی در هر دو کشور را انجام داد.
اعضای کمیته مسابقات با حضور در دیدارهای خانگی باشگاههای ایران مقابل امارات در تاریخ های ۲۳ و ۲۴ فوریه، این بازیها را مشاهده کردند.
افسران امنیتی ای اف سی و مدیران مسابقات کنفدراسیون آسیا برای مسابقات خانگی باشگاههای ایران در لیگ قهرمانان آسیا منصوب شدند تا تمام مسائل امنیتی در برگزاری مسابقات را نظارت کنند.
از کمیسیونرهای مسابقات ای اف سی که برای مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در روزهای ۲۳ و ۲۴ فوریه که باشگاههای ایران در خانه برابر باشگاههای امارات به میدان رفتند، منصوب شده بودند، خواسته شد گزارشهایی را در مورد ترتیبات امنیتی تدارک یافته توسط فدراسیون ایران و باشگاههای میزبان ارائه کنند.
از فدراسیون فوتبال ایران و عربستان خواسته شد تا تاریخ ۱۹ اسفند ( ۹ مارس) ، گزارش جامعی از سازمان های دولتی مربوطه در مورد وضعیت کنونی روابط دوجانبه دو کشور ارائه کنند.
به این دو فدراسیون تا تاریخ ششم فروردین (۲۵ مارس) فرصت داده شد جزییات کامل کشورهای پیشنهادی بی طرف برای مسابقات باقیمانده را اعلام کنند.
براساس گزارش های رسانه ای ، عربستان پیش از این قطر و امارات متحده عربی را برای میزبانی مسابقات باشگاههای این کشور برابر تیم های ایرانی معرفی کرده بود.
در ایران نیز تاجیکستان به عنوان گزینه مناسبی برای میزبانی تیم های ایرانی مطرح شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا