اخبار استان هاپیشخوانشهر و جامعه

رهبر انقلاب پیش‌قراول حمایتگرایی از کالای وطنی

اینکه چگونه یک رییس جمهور می‌تواند ندای «حمایت از تولید ملی» سر بدهد اما در صنعت نساجی _ به عنوان نماد یکی از مهمترین تولیدات داخلی _ به صنایع ایرانی و به کیفیت کالای وطنی اعتماد نکرده، و نهایتا پارچه ایتالیایی را بر کالای ایرانی ترجیح داده، و مرغ همسایه را غاز بپندارد.

در همین رابطه، خبرگزاری «دانشجو»، تصویر مارک خارجی قبای رئیس جمهور را از حاشیه آخرین جلسه هیات دولت در سال ۹۹ با عنوان «پارچه ایتالیایی قبای آقای رئیس‌جمهور!» منتشر نمود . خبرگزاری «ایسنا» در توضیح این عکس نوشت: «تصویر نشان می‌دهد این قبا از پارچه ایتالیایی دوخته شده است. این در حالی است که رهبر انقلاب همواره بر حمایت از تولید داخل اصرار داشته و از مسئولان خواسته‌اند راه را برای تولیدکنندگان داخلی هموار کنند و همچنین ایشان حتی از ماسک تولید داخل استفاده می‌کنند».

یکی‌از نمایندگان مجلس به مارک ایتالیایی قبای حسن روحانی در جلسه هیات دولت واکنش تندی نشان داد و در این‌باره نوشت: «جناب روحانی! ‎برند ایتالیایی قبای شما یعنی نفی ساده زیستی روحانیت وتقابل با حمایت ازتولیدملی. حداقل حرمت مصوبه هیات وزیران خود را نگه دارید، مگرتصویب نکردید واردات جنس خارجی دارای مشابه داخلی ممنوع است؟ اگر ‎فراکسیون کارآفرینان قسم حضرت عباس را باور کند، با دم خروس که بیرون زده چه کند؟»

یکی‌از روزنامه نگاران نوشت: «واردات پوشاک به کشور ا ممنوع و قشر جوان را بیکار کردید. آن‌وقت واردات عبا از ایتالیا ممنوع نیست؟ آیا عبا جزو پوشاک و البسه محسوب نمی‌شود؟»

**رویداد افتخار آفرین حمایت از تولید داخلی

اکنون اتفاق تلخ را مقایسه کنید با رویداد افتخارآمیز، مسرت‌بخش و درس‌آموزی که در صبح جمعه چهارم تیرماه ۱۴۰۰ در سالی که ملقب به لقب “جهش تولید، پشتیبانی و نانع‌زدایی‌ها” است، با حضور میدانی رهبر انقلاب _به عنوان نماد مدیریت انقلابی_ به وقوع پیوست.

حضرت آیه الله خامنه‌ای دُز اول واکسن “کوو ایران برکت” را در این روز به یاد ماندنی دریافت کرده، در صحنه عمل از کالای ایرانی حمایتی جانانه نموده، با جان و تن خود از تولید داخلی واکسن کرونا پاسداری و تجلیل کردند.
این واکسن که محصول خودباوری و نتیجه تلاش محققان و دانشمندان جوان و داری اعتماد به نفس ایرانی است به تازگی مجوز مصرف را با اتکا به دانش بومی دریافت کرده و بدین ترتیب ایران اسلامی به جرگه یکی از ۶ کشور تولیدکننده واکسن کرونا در جهان تبدیل شده بود.
رهبر معظم انقلاب با ‌اشاره به اصرارهایی که از چند ماه قبل برای تزریق واکسن به ایشان وجود داشت، خاطرنشان کردند: “من اولاً مایل نبودم از واکسن غیر ایرانی استفاده کنم بنابراین گفتم منتظر واکسن ایرانی می‌مانم چرا که باید این افتخار ملی را پاس بداریم و تا وقتی امکان پیشگیری و علاج در داخل وجود دارد، چرا از آن استفاده نکنیم؟.”
ایشان در ادامه افزودند: “البته وقتی نیاز باشد، استفاده از واکسن خارجی در کنار واکسن ایرانی نیز ایرادی ندارد اما باید به واکسن ایرانی احترام بگذاریم و از همه دانشمندان جوان، پر تلاش و فعال در تولید این واکسن و سایر مراکزی که در کشور مشغول تولید واکسن هستند، تشکر کنیم.”

نتیجه‌ای که از مقایسه بین این دو رویداد _واقعه ۲۹ اسفند ۹۹ و واقعه ۴ تیرماه ۱۴۰۰ _ میتوان گرفت آنست که در عرصه حمایت از تولید داخلی و مصرف کالای ایرانی و پیشرفت کشور ، بین “مدیر غربگرا” با “مدیر انقلابی” فاصله‌ای بس طولانی و پر‌ناشدنی به مسافت پیمایش فرش ‌تا عرش وجود دارد.

مدیر جهادی با خودباوری و تکیه به سرمایه‌های انسانی و فعال سازی ظرفیتهای درونی و با بکارگیری جوانان و میدان دادن به شرکتهای دانش بنیان و با تشویق کارآفرینان و حمایت عملی از اختراعات و ابتکارات دانشمندان جوان داخلی، سنگ بنای اقتصاد مقاومتی و حرکت به سمت قوی شدن را مستحکم‌تر مینماید.

خدا بر درجات شهید حاج قاسم سلیمانی بیفزاید که می‌فرمود : 《یک‌ فرمانده زمانی موفق است که از واژه “بیا” استفاده کند، نه “برو”؛ یعنی وقتی دیگران را فرابخواند که خودش در دل معرکه ایستاده باشد، نه بیرون از گود! .
این عبارات شهید سلیمانی گویی ترجمه دیگری از این آیات شریفه قرآن است که می‌فرماید:
( یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ ما لا تَفْعَلُونَ * کَبُرَ مَقْتاً عِنْدَ اللّهِ أَنْ تَقُولُوا ما لا تَفْعَلُونَ) (صف: ۲ و ۳)
اى کسانى که ایمان آورده اید! چرا سخنى مى گوئید که خود به آن عمل نمى کنید؟! نزد خدا بسیار موجب خشم است که سخنگوی بی‌عمل باشید!
امید است با شروع دولت جدید شاهد عملگرایی، عزم و اقدامات شجاعانه مسئولین انقلابی برای حمایت و تجلیل از کالای ایرانی ‌بباشیم .
(إِنَّهُمْ یَرَوْنَهُ بَعِیداً وَ نَراهُ قَرِیباً)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا