اخبار استان ها

ایمن سازی جاده‌ها و قانونمندی رانندگان دو عامل مهم در ارتقاء امنیت سفر است

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از اردبیل، وحید علیپور عصر امروز _یکشنبه پنجم فروردین_در جمع خبرنگاران از اجرای هدفمند رزمایش ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ از حضور مسئولانه و متعهدانه مأموران پلیس راه خبرداد و اظهار کرد: یکی از اهداف مهم پلیس در رزمایش ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ برقراری آرامش مسافران نوروزی در جاده‌ها بوده و ارتقا امنیت عبور و مرور، پیشگیری از حوادث رانندگی و تصادفات و افزایش انضباط ترافیکی بخشی دیگر از این اهداف مهم است.

وی با بیان اینکه در تحقق این اهداف قانونمندی رانندگان و ایمن بودن جاده‌ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است افزود: ارتقا ایمنی جاده‌ها و قانونمندی رانندگان، یاریگر پلیس در ارتقا ایمنی و امنیت سفر و عامل مهم بازدارنده در وقوع حوادث رانندگی و تصادفات است.

رئیس پلیس راه استان اردبیل با تاکید بر اینکه در وقوع حوادث رانندگی عوامل انسانی، خودرو و جاده تأثیرگذار است گفت: شرایط جاده‌ها و محورهای مواصلاتی استان اردبیل ایجاب می‌کند که مسئولان امر خصوصاً در حوزه عمرانی بیش از پیش برای ایمن سازی جاده‌ها احساس مسئولیت داشته و شرایط امنی را به لحاظ جاده‌ای برای رانندگان فراهم کنند.

وی با اشاره به جاذبه‌های گردشگری و توریست پذیر بودن استان اردبیل، بر ضرورت توسعه بزرگراه‌ها و ایمن سازی جاده‌ها تاکید کرد و اظهار داشت: به لحاظ اینکه استان اردبیل جزو استان‌های کم برخوردار در حوزه بزرگراه و آزاد راه است، ضروریست در این حوزه مسئولان امر بیش از پیش پای کار بوده و اقدامات شایسته و هدفمندی انجام شود تا بیش از پیش در حوزه کنترل و کاهش حوادث رانندگی و تصادفات اقدام شود.

وی علت عمده وقوع حوادث رانندگی و تصادفات را عدم توجه کافی به جلو و انحراف و تجاوز به چپ عنوان کرد و افزود: پلیس همواره بر رانندگی قانونمند و اجتناب از ارتکاب تخلفات حادثه ساز تاکید داشته و دارد.

علیپور در پایان با بیان اینکه که مأموران پلیس راه در ایام نوروز ۱۴۰۳ شبانه‌روز در خدمت امنیت ترافیکی مسافران و میهمانان نوروزی و مردم ولایی استان اردبیل هستند بیان کرد: برابر مستندات و گزارش‌های تهیه شده، مسافران و میهمانان نوروزی از عملکرد مأموران پلیس راه رضایت داشته و حضور پلیس در جاده‌ها را مایه دلگرمی و آرامش خود می‌دانند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا