اخبار استان هاحوادثحوادث پلیسشهر و جامعه

حوادث روز پلیسی استان اصفهان

رئیس پلیس راه استان از تصادف کامیون کشنده دانگ فنگ با مینی بوس بنز در اتوبان “آزادگان” و مجروح شدن ۵ نفر خبر داد.

سرهنگ “اصغر زارع” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در پی تماس مردمی با سامانه ۱۱۰ پلیس و اعلام یک مورد تصادف در اتوبان “آزادگان” بلافاصله عوامل پلیس راه و انتظامی به محل مورد نظر اعزام شدند.
وی افزود: در این حادثه رانندگی یک کامیون کشنده دانگ فنگ با مینی بوس مسافربری بنز تصادف کرده بود که متاسفانه ۵ سرنشین مینی بوس مجروح و به بیمارستان انتقال داده شدند.

رئیس پلیس راه استان اصفهان ادامه داد: علت کارشناسی وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان تصادفات رانندگی پلیس راه “اصفهان-تهران” عدم رعایت حق تقدم توسط کامیون دانگ فنگ اعلام شده است.

سرهنگ زارع خاطر نشان کرد: پلیس بارها به رانندگان توصیه کرده قوانین رانندگی را رعایت کنند، از عجله و شتاب اکیدا خودداری کنند، هنگامی که احساس خستگی و خواب آلودگی دارند از رانندگی کردن بپرهیزند تا ان شاء الله شاهد وقوع اینگونه حوادث جبران ناپذیر نباشیم.#

** اجرای طرح مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر در اصفهان
گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان از اجرای طرح مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر و کشف ۲۴۴ کیلو و ۸۶۴ گرم تریاک در این طرح خبر داد.
سرهنگ” غلامحسین صفری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: طرح مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر با بکارگیری تمام ظرفیت و استفاده از امکانات و توان بالای یگان های انتظامی در سطح استان طی ۷۲ ساعت به اجرا گذاشته شد.
وی افزود: در این طرح ۳۸۹ نفر از توزیع کنندگان خُرد مواد مخدر دستگیر و تحویل مرجع قضائی شده و ۱۲۸ معتاد متجاهر نیز جمع آوری و به کمپ های ترک اعتیاد منتقل شدند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان اصفهان ادامه داد: همچنین در طرح مذکور ۲۴۴ کیلو و ۸۶۴ گرم تریاک به همراه ۱۱۳ قلم انواع لوازم مصرف مواد مخدر، ۸ دستگاه ترازی توزین مواد، ۳ قبضه اسلحه جنگی، ۱۱۰ قرص و ۵۱ هزار سی سی شربت متادون نیز کشف شد .
سرهنگ صفری مبارزه جدی و قاطعانه با توزیع کنندگان خُرد مواد مخدر در محلات را از اولویت های اصلی برنامه های پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان عنوان کرد و از شهروندان خواست در صورت اطلاع از توزیع و مصرف مواد در محله خود موضوع را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

*پرونده زورگیری مسلحانه از زنان کهنسال بسته شد
گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان از دستگیری اعضای باند ۴ نفره ای که با تهدید سلاح سرد وارد منزل زنان کهنسال شده و طلاجات آنان را سرقت کرده بودند در عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان “چادگان” خبر داد.
سرهنگ” حسین تُرکیان” درگفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در پی وقوع ۲ فقره زورگیری مسلحانه طلاجات از زنان کهنسال در شهرستان “چادگان”موضوع با حساسیت ویژه ای از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان دنبال شد.
وی افزود: در بررسی های علمی و تخصصی صورت گرفته مشخص شد سارقان ۴ نفر از اهالی شهرستان هستند که شبانه وارد منازل زنان کهنسال شده و با تهدید سلاح سرد طلاجات آنان را به زور سرقت کرده بودند.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: سرانجام با یک کار علمی و هوشمندانه رد پای ۲ تن از سارقان در یکی از روستاهای اطراف شهرستان به دست آمد و کارآگاهان در یک عملیات منسجم و هماهنگ آنان را در مخفیگاه خود دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.
تُرکیان گفت: متهمان در مواجه با مدارک و مستندات ارائه شده از سوی کارآگاهان به ۲ فقره سرقت مذکور با همدستی ۲ فرد سابقه دار دیگر اعتراف کردند که این افراد نیز در عملیاتی دیگر دستگیر و هر ۴ نفر با اعتراف صریح به جرم خود تحویل مرجع قضائی شدند.

**کوله های تریاکی در بیابان
گروه استان ها _ اصفهان _ سرپرست معاونت عملیات فرماندهی انتظامی استان از دستگیری ۴ سوداگر مرگ و کشف ۱۰۱ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک از کوله های همراه آنان خبر داد.
سرهنگ” محمد دالوند” در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: ماموران واحد رزمی یگان تکاوری فرماندهی انتظامی استان اصفهان با رصد و کنترل هوشمندانه منطقه بیابانی اطراف یکی از محورهای مواصلاتی به ۳ نفر که با کوله هایی بر پشت خود در حال تردد در این منطقه بودند مشکوک شده و بلافاصله به آنها دستور ایست دادند.
وی افزود: متهمان با مشاهده ماموران اقدام به فرار کردند که در این لحظه ماموران به تعقیب آنها پرداخته و در یک اقدام ضربتی نسبت به دستگیری آنان اقدام و در بازرسی از کوله های همراه آنان ۶۰ کیلو تریاک را کشف کردند.
سرپرست معاونت عملیات فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: همچنین ماموران در ادامه این عملیات یک دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ که را در این منطقه متوقف و در بازرسی از کوله پشتی داخل خودرو ۴۱ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک را کشف کردند.
این مقام انتظامی با اشاره به تحویل متهمان دستگیر شده در این عملیات گفت: با توجه به اینکه راه های اصلی استان با هوشیاری و اشرافیت بالای ماموران برای قاچاقچیان و سوداگران نا امن شده به همین دلیل این افراد مواد مخدر خود را از راه های فرعی و بیابانی منتقل می کنند تا از تیر رس ماموران در امان باشند اما غافل از اینکه پلیس در تمام نقاط استان حضوری مقتدرانه دارد و اجازه جولان به انان را نمی دهد.#

** نجات بچه آهو از دست شکارچیان
گروه استان ها- اصفهان – فرمانده انتظامی شهرستان تیران وکرون ازدستگیری ۲شکارچی غیرمجاز که اقدام به شکار یک بچه آهو درمنطقه حفاظت شده قمشلو کرده بودند خبر داد.
سرهنگ “یوسف بهرام پور” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان تیران و کرون در رزمایش مشترک با محیط بانان سازمان حفاظت از محیط زیست شهرستان به یک دستگاه خودرو که در حال تردد در منطقه حفاظت شده “قمیشلو” بود مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی افزود: در بررسی صورت گرفته مشخص شد راننده و سرنشین خودرو از شکارچیان غیر مجاز هستند که بلافاصله نسبت به دستگیری آنان اقدام شد.
فرمانده انتظامی شهرستان تیران و کرون گفت: ماموران در بازرسی از صندوق عقب خودرو یک رأس بچه اهو که توسط شکارچیان به دام افتاده را کشف و در محیط زیست “قمیشلو”رها سازی کردند.
این مقام انتظامی با اشاره به تحویل شکارچیان غیر مجاز به مرجع قضایی اظهار داشت: ماموران نیروانتظامی در کنار محیط بانان امنیت محیط زیست را برقرار کرده و با شکارچیان غیر مجاز در این مناطق برخورد قانونی می کنند.

*کشف ۸۷ کیلو تریاک در نایین
گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان نایین از کشف بیش از ۸۷ کیلو تریاک و دستگیری یک سوداگر مرگ خبر داد.
سرگرد “هادی کیان مهر” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، بیان داشت: مامورین انتظامی این شهرستان ، در راستای کنترل محورهای مواصلاتی اصلی و فرعی با هدف برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر ، به یک دستگاه بنز تک مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی افزود: طی بررسی های به عمل آمده از کامیون مقدار ۸۷ کیلو و ۷۶۰ گرم تریاک که در کابین خودرو جاساز شده بود را کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان نایین ادامه داد: در این خصوص یک سوداگر مرگ دستگیر و به مراجع قضائی تحویل داده شد.
سرگرد کیان مهر تاکید کرد: نیروی انتظامی شبانه روز و در اقصی نقاط کشور با سوداگران مرگ و قاچاقچیان افیونی برخورد قاطع و قانونی می کند و هرگز اجازه جولان و سرکشی به آنان نخواهد داد.

**ادای احترام اسقف ارامنه جنوب ایران به شهدای پلیس
گروه استان ها _اصفهان_ پیشوای اعظم ارامنه جنوب ایران به شهدای نیروی انتظامی ادای احترام کرد و گفت: امنیت امروزمان را مدیون خون پاک شهدای پلیس هستیم .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، اسقف اعظم “سیپان کاشجیان”پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران با سرهنگ “حمیدرضا اکبری” فرمانده انتظامی شهرستان “اصفهان” دیدار کرد و بیان داشت: بیش از ۴۰۰ سال است که درمحله های اصفهان زندگی می کنیم وارتباط خوبی با مسلمانان ومردم شریف اصفهان داریم .
وی افزود : بیش از ۱۳ کلیسا دراستان اصفهان وجود دارد که مهمترین آن کلیسای وانک است که پذیرای توریست های خارجی و ایرانی از سراسر جهان و کشور می باشند .
پیشوای اعظم ارامنه جنوب ایران ادامه داد: مراسم های مختلف ما به گونه ای برگزار می شوند که گویی در کشور خودمان اعیاد بخصوص عید “کریسمس” را جشن می گیریم .
اسقف کاشجیان اظهار داشت: کلیسای وانک بزودی ثبت جهانی می شود و ما قطعا توریست های جدیدی خواهیم داشت که از این بنای تاریخی بجامانده از دوره صفویه دیدن خواهند کرد .
وی ضمن تقدیر از عملکرد پلیس اصفهان در برقراری امنیت برای اقلیت های مذهبی بخصوص ارامنه و مسیحیت به مقام شامخ شهدای نیروی انتظامی ادای احترام کرد و گفت: مدیون خون شهدای ناجا هستیم و امروز اگر در آرامش بسر می بریم مرهون تلاش ها رشادت ها و از خودگذشتگی های جان برکفان و سبز پوشان پلیس و خانواده های آنان می باشیم.

**۴ سارق زن و سرقت ۲ میلیارد اموال از یک منزل
گروه استان ها – اصفهان – فرمانده انتظامی شهرستان خوانسار از دستگیری ۵ سارق منزل که ۴ نفر آنها زن بودند و از یک منزل ۲ میلیارد ریال اموال سرقت کرده بودند خبر داد.

سرهنگ “علی بابایی” در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در پی وقوع یک فقره سرقت منزل،موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان خوانسار قرار گرفت.
وی افزود: پس از انجام اقداماتی تخصصی ۵ سارق در ارتباط با این پرونده شناسایی که ۴ نفر آنها زن بودند و همه سارقان پس از هماهنگی های لازم دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان خوانسار ادامه داد: این سارقان در بازجوئی های بعمل آمده به سرقت ۲ میلیارد ریال اموالی از منزل مذکور اعتراف کردند.
سرهنگ بابایی اظهار داشت: در این خصوص پرونده ای تشکیل و همه متهمان برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان خوانسار از شهروندان خواستف در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک، موضوع را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

**ورود به کلان شهر اصفهان و شهرستان های استان ممنوع
گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس راهنمایی ورانندگی استان گفت: برابر با مصوبات ستاد کرونای استان اصفهان ، ورود پلاک های غیر بومی متعلق به استان هایی که در وضعیت قرمزهستند به شهر اصفهان و شهرستان های این استان ممنوع است.
سرهنگ “محمدرضا محمدی” در گفت و گو باخبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در راستای کاهش شیوع بیماری کرونا و برابر با مصوبات ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان، ورود پلاک های غیر بومی متعلق به استان هایی که وضعیت قرمز کرونایی دارند به کلان شهر اصفهان و شهرستان های این استان ممنوع است.
وی افزود: استان های بوشهر ، یزد ، کرمان ،و سیستان و بلوچستان در وضعیت قرمز کرونایی هستند و پلیس این استان اجازه تردد خودرو با پلاک های این استان ها به استان اصفهان را نخواهد داد.
رئیس پلیس راهور اصفهان ادامه داد: در صورت لزوم به افراد بیمار برای مراجعه به مراکز درمانی و احضار شوندگان مراجع قضایی با ارائه مدارک مثبته ، اجازه ورود داده خواهد شد .
سرهنگ محمدی خاطر نشان کرد: در صورت رعایت نکردن ممنوعیت های تردد علاوه بر جریمه ۵۲۵ هزار تومانی ؛ از ورود پلاک های غیر بومی مذکور جلوگیری به عمل خواهد آمد.

**سواری پژو ۲۰۶ تریلی کشنده را واژگون کرد
گروه استان ها_اصفهان_رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت: بر اثر برخورد یک دستگاه سواری پژو با یک تریلی کشنده در مسیر شرق به غرب بزرگراه اقارب پرست تریلی با بار سنگ آهن واژگون و ساعاتی ترافیک محور مذکور مختل و متراکم شد .
سرهنگ “محمدرضا محمدی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: پس از تماس مردمی با سامانه ۱۱۰ پلیس و اعلام مسدود شدن بزرگراه اقارب پرست به سمت پل اندیشه در اثر واژگونی یک کامیون کشنده، بلافاصله ماموران پلیس راهور اصفهان به محل اعزام شدند.
وی افزود: در این حادثه رانندگی یک سواری پژو ۲۰۶ با کامیون تصادف کرده بود که کامیون با محموله سنگ آهن واژگون می شود و بزرگراه را مسدود می کند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اصفهان ادامه داد: متاسفانه در اثر این حادثه رانندگی راننده سواری ۲۰۶ دچار مصدومیت می شود و به بیمارستان انتقال داده می شود.
این مقام انتظامی بیان داشت: علت تصادف ؛ عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه به دلیل تخطی از سرعت مجاز از جانب سواری پژو توسط کارشناسان پلیس راهور تشخیص داده شده است.
سرهنگ محمدی از رانندگان خواست: با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنند و از عجله و شتاب خودداری کنند تا شاهد وقوع اینگونه حوادث رانندگی نباشیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا