اخبار استان هاتیتر دوشهر و جامعه

افتتاح پروژه های متعدد شهری در فاصله عید قربان تا غدیر

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت اله نوروزی، شهردار اصفهان در حاشیه جلسه هفتگی بررسی پیشرفت پروژه‌ های عمرانی شهرداری اصفهان با حضور مدیران شهری گفت: با توجه به روزهای پایانی دوره پنجم مدیریت شهری و لزوم جمع بندی اقدامات، همه پروژه ها در مناطق مختلف شهر اصفهان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه در منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان، خیابان ۳۶ متری سودان طی روزهای آینده افتتاح و میدان امید کلنگ زنی می شود، تصریح کرد: همچنین در منطقه ۷ تصویب شد یک ورزشگاه بزرگ و چند پروژه دیگر در اوایل مرداد افتتاح و کلنگ زنی شود.

شهردار اصفهان ادامه داد: در منطقه ۴ شهرداری اصفهان ۴ پروژه بزرگ تحت عنوان مجموعه پروژه های میدان پینارت در دست اقدام است که قرار است سه مورد از این پروژه ها به زودی و در روز عید غدیر افتتاح شود، یکی از این پروژه ها با مشکلات آزادسازی مواجه شده است که امیدواریم آن را نیز در کنار سایر پروژه ها بتوانیم به مردم تقدیم کنیم.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت پروژه سالن اجلاس سران، افزود: این پروژه یکی از پروژه های مهم شهرداری محسوب می شود، تمام اقدامات لازم برای افتتاح مرکز همایش های بین المللی انجام شده است اما دارای نواقص جزئی است که در خصوص رفع آنها تصمیم گیری های لازم انجام شد.

نوروزی با بیان اینکه سالن اجلاس سران دارای بخش های متعدد و بسیار زیادی مانند فضای سبز، خیابان سازی های اطراف و … است، اضافه کرد: آسفالت معابر این پروژه از فردا آغاز و برای سالن اصلی اقدامات نهایی مانند نصب صندلی ها، موکت و … در حال انجام است.

وی با اشاره به تاسیسات برق این پروژه، تاکید کرد: در این جلسه موضوعات مکانیکال و الکتریکال برای سرمایش و گرمایش این پروژه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

شهردار اصفهان با بیان اینکه برای تامین مالی همه پروژه ها تصمیمات لازم گرفته شد، خاطرنشان کرد: آزادسازی و زیرساخت های بخش دیگری از حلقه حفاظتی نیز مورد بررسی جدی قرار گرفت و قرار شد به سرعت کار آسفالت آن آغاز شود. سه تا چهارکیلومتر دیگر از این پروژه در آینده نزدیک قرار است به بهره برداری رسیده و در اختیار مردم قرار بگیرد.

وی افزود: به دلیل تعدد پروژه ها و کارهای زیادی که در مناطق و سازمان های مختلف انجام شده، بین عید قربان تا عید غدیر همه روزه در شهر اصفهان افتتاحیه های مختلف شهری برگزار می شود.

*افتتاحیه های مختلف در نوبت اجرا
معاون عمران شهری شهرداری اصفهان نیز در حاشیه این جلسه با اشاره به پروژه های عمرانی مختلف شهر اصفهان، اظهار کرد: پروژه حلقه چهارم حفاظتی شهر اصفهان یکی از پروژه های بزرگ شهر اصفهان است که همواره مورد توجه و تاکید مدیران شهرداری است به همین منظور در ادامه ساخت این پروژه تصمیمات لازم برای آزادسازی ها و احداث کیلومتر ۴ تا ۷ این پروژه اتخاذ و قرار شد مدیر منطقه ۱۵ ادامه اقدامات آزادسازی را انجام دهد تا بتوانیم در سریعترین زمان ممکن، تکمیل قسمت هایی که قول داده شده بود را انجام دهیم.

ایرج مظفر تصریح کرد: قرار شد در این پروژه زیرگذر قهجاورستان و خیابان های متصل به آن تا پایان تیر و اوایل مردادماه به پایان رسیده و مورد بهره برداری قرار بگیرد.
وی اضافه کرد: در این جلسه مقرر شد عملیات اجرایی کیلومتر ۲ و ۷۰۰ تا ۴ همچنین کیلومتر ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ آغاز، آزادسازی ها انجام و عملیات اجرایی این مسیرها آغاز شود. امیدواریم با حل مشکلات مالی، این بخش های پروژه هر چه سریعتر تکمیل شده و در اختیار مردم قرار بگیرد.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان در ادامه با اشاره به پروژه مرکز همایش های بین المللی، افزود: این پروژه شاید تنها یک اسم به نظر بیاید اما شامل بخش ها و پروژه های متعدد و فراوانی است، ۹۰ هزار مترمربع خیابان سازی، احداث ۸ ویلا، موتورخانه مجهز، سالن اصلی، ۲۴ دفتر اداری، محوطه سازی، روشنایی و … بخش هایی از این پروژه بسیار بزرگ است که تاکنون برای احداث این بخش ها ۴۵۰ میلیارد تومان هزینه اجرایی از سال ۹۰ تاکنون شده است که با آماده شدن سالن اصلی تا پایان تیر و اوایل مردادماه از این سالن می توان استفاده و بهره برداری کرد.
وی تاکید کرد: همچنین در این جلسه برای پروژه های مناطق ۱۵، ۱۴، ۷ و ۴ تصمیماتی گرفته شد که امیدواریم این پروژه ها نیز در موعد مقرر و تا پایان این ماه به بهره برداری برسد.

*۳۳۰ میلیارد تومان قرارداد جاری در پروژه مرکز همایش های بین المللی
مدیر پروژه مرکز همایش های بین المللی شهر اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به بخش های مختلف این پروژه و میزان پیشرفت آن اظهار کرد: سالن اصلی مرکز همایش ها با ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام کارهای نهایی مانند نصب صندلی ها، موکت و … است، دکوراتیو سقف شامل زیرسازی، ساخت و نصب ترنج سقف به متراژ ۲۰۰ مترمربع انجام گرفته است.

محسن ترابی با اشاره به اقدامات انجام شده در دکوراتیو بدنه با پیشرفت فیزیکی ۹۶ درصد، افزود: اجرا و تکمیل دکوراتیو جایگاه تماشاچیان، اجرای گلس های ورودی اصلی و فرعی و تکمیل نورپردازی ورودی سالن اصلی و جایگاه تماشاچیان در دکوراتیو بدنه انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه نورپردازی عمومی سالن شامل مهندسی و خرید چراغ جهت نورپردازی عمومی سالن اصلی انجام گرفته است، درصد پیشرفت فضای کنکورس را ۹۷ اعلام کرد و گفت: اقداماتی نظیر تکمیل سنگ کف کنکورس، نصب شیشه های گلس وال راهروی طبقه میانی، مهندسی و تکمیل زیرسازی دکوراتیو سردر ورودی اصلی سالن اصلی و … در این بخش انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه دفاتر اداری پیشرفت ۹۵ درصدی دارد، تاکید کرد: نصب درهای چوبی دفاتر اداری، اجرای کامپوزیت دفاتر اداری جنوبی، تکمیل اجرای سنگ کف و بدنه و … در این بخش انجام گرفته است.

ترابی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در محوطه سازی این پروژه ادامه داد: محوطه سازی با ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی شامل اقدامات بسیاری است، تکمیل عملیات اجرایی سنگ مسیر ویژه VIP و پلازا، تکمیل چراغ های ۴ متری محوطه ویلاها، تکمیل چراغ های بلاردی محوطه، نصب و سربندی تابلوهای برق پارکینگ، نصب و سربندی تابلوهای برق محوطه و … اقداماتی است که در محوطه سازی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ قراردادهای پروژه ستاره دار و تعریف شده است، افزود: روزانه بیش از ۴۲۰ نفر کارهای اجرایی این پروژه را انجام می دهند و در این پروژه مشغول به کار هستند.

مدیر پروژه مرکز همایش های بین المللی شهر اصفهان تاکید کرد: قراردادهای جاری و در حال اجرای پروژه ۳۳۰ میلیارد تومان است

*۷۰ درصد آسفالت کیلومتر ۴ تا ۷ رینگ حفاظتی شهر تکمیل شده است
مدیر پروژه کیلومتر دو و نیم تا هفت رینگ چهارم شهر اصفهان نیز در این جلسه از آسفالت ۷۰ درصد مسیر کیلومتر چهار تا هفتم رینگ حفاظتی شهر خبر داد و اظهار کرد: میزان پیشرفت کیلومتر چهارم تا هفتم پروژه حلقه حفاظتی شهر حدفاصل تقاطع آفتاب تا بهاران ۷۲ درصد و میزان مسیر آزادسازی شده پروژه ۹۸ درصد است.

ناصر کریمی تصریح کرد: چهار لکه برای آزادسازی مسیر باقی مانده در کیلومتر چهارم تا هفتم پروژه حلقه حفاظتی شهر باقی مانده که دو درصد مسیر را شامل می ‌شود اما همین میزان کم انجام ادامه پروژه را با مشکلاتی مواجه کرده است زیرا امکان جا به جایی تاسیسات شبکه فشار قوی برق و اتمام این بخش از پروژه کار بسیار سختی است.

ناصر کریمی تصریح کرد: عملیات اجرایی کیلومتر ۲۷۰۰ تا چهارم رینگ حفاظتی شهر به زودی آغاز و آزادسازی ‌های مربوطه توسط شهرداری منطقه انجام می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا