صنایع و شرکت هاعناوین اخبار

صنعت سازی در کشور باید رشد کند

* رضا اخلاق پور

در کشور، صنعت ساخت تجهیزات کارخانه رشد نکرده است به همین دلیل وقتی می خواهیم کارخانه ای بسازیم دستگاه‌های اساسی این کارخانه را از کشورهای دیگر وارد می‌کنیم. از طرفی تخصیص منابع معمولا به نام صنعت امابه کام واردکنندگان قطعات انجام می‌شود. عده‌ای وام می‌گیرند تا صنعتی بسازند؛ یعنی در داخل کشور دانش فنی خود را بروز کنند و خود صاحب دانش فنی شوند اما به جای این کار، واردکننده می‌شوند.
اگر قرار است حمایتی صورت بگیرد این حمایت باید هدفمند و منطبق با نیازهای جامعه و توسعه‌ی جهانی باشد تا ارزش افزوده‌ی بالایی داشته و برای کشور دانش‌افزا و قادر به رقابت با صنایع جهانی باشد. نمی‌شود به عده‌ای به نام حمایت از تولید و صنعت رانت داد و آن‌ها بروند از کشورهای دیگر جنس وارد کنند. باید از واحدهای تولیدی حمایت منطقی کنیم. هر صنعتی را به تناسب وضعیت و کیفیت باید حمایت کرد.
بنابراین حمایت از صنایع باید هدفمند باشد. و ضمن اینکه باید یارانه‌های صنعتی و اجتماعی و معیشتی حفظ شود، باید هدفمند باشد تا به جایی برسیم که خودمان صادرکننده دانش فنی و خدمات فنی شویم.
موضوعی که لازم است تا صنعت به همراه دانشگاه ها با یک برنامه ریزی هدفمند واستفاده از نیاز های صنایع و بهره مندی از ظرفیت دانشگاه ها زمینه رشد صنعت ، صنعت سازی ، دانش فنی برود تا ضمن هماهنگ کردن دانش روز دانشگاه ها با سطح بین المللی و نیاز بازار ، از دانش فارغ التحصیلان دانشگاه ها استفاده شود و ضمن رشد تولید ملی ، زمینه اشتغالزایی و کاهش بیکاری فراهم گردد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا