اخبار استان ها

راهپیمایی روز قدس با روحیه معنوی روزه‌دار تبدیل به حماسه می‌شود

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از اصفهان، حجت الاسلام حسین رشیدیان امروز _جمعه هفدهم فروردین_ در خطبه‌های نماز جمعه تیران اظهار کرد: حماسه حضور مردم انزجار از ظلم و ستم بوده و حامی مظلومان و پشتیبان جوامع آزادی خواه خواهد بود.

وی افزود: مردم در کنار همدیگر برای حمایت از مظلومان با تاسی از سنت ظلم ستیزی معصومین از جمله امیر المومنین (ع) حرکت کردند و علیه دولت‌های غاصب شعار سر دادند.

امام جمعه تیران و کرون ادامه داد: راهپیمایی روز قدس با روحیه معنوی و سرشار از تقوا روزه داران هر ساله برگزار و تبدیل به حماسه می‌شود و ابتکار این جریان به دست امام راحل رقم خورد و بازتاب آن جهانی شده است.

حجت الاسلام رشیدیان خاطرنشان کرد: امسال مردم وظیفه دینی، سیاسی و اجتماعی خود را به لحاظ اتفاقات منطقه‌ای و کودک کشی غزه با حضور حماسی در راهپیمایی انجام دادند.

وی با اشاره به حمله به کنسولگری ایران در سوریه گفت: این اقدام ضد قوانین بین‌المللی بود و اسرائیل به دور از همه قوانین و مقررات تعدادی از فرماندهان و مقامات ارشد نظامی کشورمان و نیروهای سوریه را شهید کرد.

امام جمعه تیران این حرکت را ضد بشری خواند و اذعان داشت: از اتفاقات ناشی از شکست‌های پی در پی آنان در مقابله با جریان بیداری اسلامی است.

حجت الاسلام رشیدیان به مراسم‌ها و برنامه‌های ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: جماعات و مراسم‌های پر شکوهی در شهر برگزار شد که حفظ این حضور و عبادت و بندگی در طول سال برای معنویت نیاز است.

وی به روزه اولی‌ها و توفیقات این ماه اشاره کرد و یادآورشد: نوجوانان از فرصت ایجاد شده تا ماه مبارک رمضان آینده استفاده کرده و آن را تداوم بخشند.

امام جمعه تیران و کرون همچنین امر به معروف و نهی از منکر را لازم دانست و تصریح کرد: بی توجهی به این فریضه منجر به ترویج فساد و بی بند و باری در جامعه می‌شود.

وی به فعالیت مدیریت اجرایی شهرستان اشاره کرد و گفت: فرمانداری تیران و کرون در سال گذشته موفق به کسب رتبه دوم در بین دیگر شهرستان‌ها شده که حاصل تلاش جمعی و سیاست‌های مدیریت ارشد شهرستان محسوب می‌شود.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا