تیتر دوعناوین اخبار

آتش نشانی اصفهان مجهز به آخرین تکنولوژی های روز

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهردای اصفهان، علی قاسم زاده در حاشیه این بازدید یکی از اصلی ترین نیازهای انسان و هر جامعه ای را احساس امنیت ذکر کرد و گفت: بخشی از این احساس امنیت به خدمات آتش نشانی بازمی گردد؛ نفس وجود آتش نشان به انسان احساس امنیت و آرامش می دهد زیرا هر اتفاقی که رخ می دهد حضور این عزیزان ایجاد آرامش برای شهروندان می کند.
وی با بیان اینکه امیدوارم زحمتکشان آتش نشان مانند گذشته بتوانند وظایف خود را به خوبی انجام دهند، تصریح کرد: حضورم در مرکز فرماندهی و ستاد عملیات آتش نشانی شهرداری اصفهان به دلیل تبریک روز آتش نشان و خسته نباشید به این عزیزان و همچنین کسب اطلاع از آخرین وضعیت این ستاد و اتاق فرماندهی تجهیز شده آن بود.
شهردار اصفهان امکانات این مرکز را بی نظیر خواند و ادامه داد: اتاق فرماندهی آتش نشانی شهرداری اصفهان مجهز به انواع ابزار رصد برای اتفاقات شهر و امکان فرماندهی در کمترین زمان ممکن و مدیریت حوادث است.
وی تاکید کرد: تا حد زیادی مطالبات پرسنل آتش نشانی پرداخت و مشکلات نیروهای آتش نشان برطرف شده است، بخشی از مطالبات آتش نشانان به نوع و شکل قراردادها بازمی گردد که این موارد باید بررسی شده و آن چیزی که به سود پرسنل است اتفاق بیافتد.
قاسم زاده با بیان اینکه سازمان آتش نشانی یک سازمان متفاوت با کارکرد ایجاد ایمنی و آسایش در شهر است، افزود: نیروهایی که وظیفه ایجاد این ایمنی و آسایش را برای شهروندان دارند باید خودشان نیز در شغل خود احساس آرامش درونی و امنیت شغلی داشته باشند.
وی ضمن ابراز امیدواری نسبت به برطرف شدن مطالبات نیروهای آتش نشان، تاکید کرد: نیروهای آتش نشان منشاء احساس امنیت و ایمنی در شهر و میان شهروندان هستند که لازم است در ابتدا خود این عزیزان احساس آرامش داشته باشند.
*هر خانه یک ایستگاه آتش نشانی
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان نیز در این بازدید با بیان اینکه اصفهان را به ۴ منطقه آتش نشانی تقسیم کرده ایم، اظهار کرد: هر کدام از این مناطق شامل تعدادی ایستگاه آتش نشانی هستند که می توانند در اسرع وقت نسبت به اعزام به محل سانحه اقدام کنند.
آتشپاد محسن گلابی تصریح کرد: یکسری ایستگاه ها تخصصی هستند، ایستگاه های ۱، ۱۵، ۵ و ۸ در بحث غواصی، ایستگاه های ۱۲، ۳ و ۲۳ موضوع نجات در ارتفاع و کوهستان را پیگیری می کنند، ایستگاه ۲۲ و ۱۰ به صورت تخصصی روی حوادث ناشی از مواد شیمیایی و پالایشگاه کار می کنند و لازم است ایستگاهی نیز به صورت تخصصی و ویژه روی مواد هسته ای و شیمیایی فعالیت کند.
وی با بیان اینکه بحث آموزش و پژوهش را مستقل کرده ایم، اضافه کرد: در موضوع پژوهش روی ساختمان های قدیمی و میدان امام (ره) کار کرده ایم و طرح آن با دانشگاه بسته شده است، روی بحث ساخت تجهیزات و قطعات در داخل نیز در حال کار هستیم و کمیته فنی روی این موارد نظر می دهد.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه به سمت استفاده از تکنولوژیهای نوین برای عقب نماندن از استانداردهای روز دنیا در حرکت هستیم، افزود: یک هلی شات توسط کارشناسان نخبه شهر اصفهان در حال ساخت است که در آینده نزدیک به تجهیزات آتش نشانی اضافه می شود.
وی اضافه کرد: هزاران میلیارد تومان در این شهر هزینه می شود که باید تمام موارد ایمنی این پروژه ها از جمله مترو رعایت شود به همین دلیل لازم است تجهیزات ما از جمله بیسیم ها به روز شده تا در هنگام بروز حادثه بتواند به خوبی پاسخگوی نیازهای ایمنی باشد.
گلابی با اشاره به موضوع ایمنی بازار اصفهان، تاکید کرد: دستگاه های مختلف باید در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند، به طور مثال شبکه تارعنکبوتی رشته های برق با اداره برق است، لازم است در هر کیلومتر بازار یک مغازه خریداری شده تا پس از تبدیل شدن به ایستگاه و تجهیز آن بتوانیم اقدامات لازم و فوری را در هنگام بروز حادثه انجام دهیم.
وی با بیان اینکه لازم است شهرداری اصفهان با استفاده از روش های مختلف به هر خانه یک کپسول آتش نشانی هدیه بدهد، ادامه داد: آموزش های لازم پس از اهداء این کپسول ها توسط آتش نشانی شهرداری انجام می شود، به این طریق هر خانه به یک ایستگاه آتشنشانی تبدیل می شود.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تاکید کرد: ۲۳ هزار انوع تاکسی از مدل های مختلف در شهر اصفهان در حال فعالیت هستند، به هر یک از این تاکسی ها یک کپسول داده می شود تا در هنگام بروز حادثه این تاکسی ها که نزدیک به محل حادثه هستند بتوانند نسبت به خاموش کردن آتش سوزی ها اقدام کنند، این موارد هزینه نیست بلکه درآمد است زیرا اگر شهروندی دچار آتش سوزی خودروی خود شد با این وضعیت اقتصادی دیگر نمی تواند جایگیزینی برای خودروی خود بگذارد.
وی با بیان اینکه لازم است ساختمان های شهر اصفهان از لحاظ مراتب ایمنی ستاره دار شوند، گفت: با این کار شهروندان می توانند به راحتی نسبت به درجه ایمنی ساختمان هایی که قرار است خریداری کنند اطلاع پیدا کنند.
*رشادت های آتشنشان شهید تا ابد در خاطر این شهر می ماند
شهردار اصفهان در ادامه بازدید خود در منزل شهید آتش نشان عزیزالله اکبری حضور پیدا کرد و ضمن دیدار و دلجویی از خانواده این شهید بر رفع مشکلات این خانواده، تاکید کرد.
قاسم زاده در این دیدار خطاب به خانواده شهید آتش نشان، اظهار کرد: خوشحالم با خانواده ای دیدار می کنم که فرزند آنها جان خود را در راه آسایش و ایمنی شهروندان فدا کرده است.
وی تصریح کرد: گاهی ممکن است بابت این شهادت غصه خورده و اندهگین شویم اما باید بدانیم در دیدگاه کلان، زندگی کسانی که اینگونه از بین ما می روند در بین ما بسیار ماندگارترند.
شهردار اصفهان با بیان اینکه آقای اکبری در خاطره و ذهن این شهر و در شناسنامه شهرداری ماندگار شد، گفت: نام آقای اکبری برای همیشه در تاریخ شهرداری ثبت و ضبط شده و تا جهان باقی است از نام ایشان همواره به عنوان یک قهرمان یاد خواهد شد.
وی تاکید کرد: خانواده این شهید باید بابت چنین جوان و پدر دلاوری به خود ببالد، امیدوارم بتوانیم قدردان زحمات این جوانان بوده و برای مردم کاری کنیم که شایسته آن هستند.
گفتنی است به مناسبت ۷ مهر روز آتش نشانی یگان های خودرویی آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با فرمان شهردار اصفهان رژه و مانور داشتند.

*

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا