شهر و جامعهعناوین اخبار

پلیس اصفهان بر پله نخست کشف جرایم در کشور ایستاده است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ،سردار عبدالرضا آقاخانی در نشست خبری پایان سال خود در جمع اصحاب رسانه گفت: خوشبختانه طبق آخرین ارزیابی صورت گرفته تا ساعت ۹ صبح امروز، چهارشنبه‌سوری امسال در اصفهان بدون هیچگونه حادثه خاص، به اتمام رسید و همکاری بسیار خوبی از سوی مردم با پلیس صورت گرفت و با رعایت تمام خطوط قرمز، تعرضی به مکان‌های خاص و حادثه رانندگی و درگیری را شاهد نبودیم.
وی با بیان اینکه سال ۹۴ برای پلیس، سالی پر از فشار کاری و ماموریت‌های خاص و ویژه بود، افزود: کنترل جرایم خشن و تعامل با سازمان‌ها و دست اندرکاران مسائل امنیتی، افزایش ۴۱ درصدی کشفیات جرم در استان، افزایش ۱۰ درصدی کشف مواد مخدر و افزایش ۷۵ درصدی کشف جرایم سایبری، بخشی از عملکرد پلیس اصفهان در سال ۹۴ بود.
فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: استان اصفهان در کشف جرایم بین استان‌های بزرگ کشور از جمله تهران، رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
آقاخانی با بیان اینکه سال ۹۵ رویکرد نیروی انتظامی اصفهان با رویکردی نو همراه است، خاطرنشان کرد: توجه ویژه به محلات و پاکسازی آنها از وجود مزاحمان، معتادان، ولگردها و اراذل و اوباش، استفاده از توان سایر ادارات و سازمان‌ها در ساماندهی امنیت شهر، توجه ویژه به جلوگیری از کاهش تصادفات جاده‌ای، توجه ویژه به جوانان و قرار دادن آنها در زیر چتر ناجا برای محفوظ ماندن از آسیب‌ها و تهدیدات اجتماعی و توسعه مراکز مشاوره‌ای به عنوان موفق‌ترین ماموریت معاونت اجتماعی در رفع مشکلات افراد پیش از تشکیل پرونده از جمله برنامه‌های ناجا اصفهان برای سال ۹۵ است.
جمع‌آوری تجهیزات ماهواره‌ای در سال ۹۵ با شیوه‌ای جدید
وی با بیان اینکه ترکش‌های استفاده از تجهیزات ماهواره‌ای به جامعه برخورد می‌کند، اظهار کرد: پلیس در سال ۹۵ به شیوه‌ای جدید، جمع‌آوری تجهیزات ماهواره‌ای را در دستور کار خود قرار می‌دهد.
فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: برخورد با مواد مخدر در سه بخش ” باندها و شبکه‌های مافیایی مواد مخدر” ، ” توزیع‌کنندگان خرد مواد مخدر در محلات” و ” معتادان پرخطر و ولگرد” ، برخورد با اماکن غیرمجاز از جمله تالارها و باغ تالارهای بدون مجوز، ساماندهی امور ترافیکی کلانشهر اصفهان و توجه ویژه به پرونده‌های کشف جرایم خشن از دیگر برنامه‌های پلیس در سال آینده است.
آقاخانی با بیان اینکه استان اصفهان در تخلفات موتورسیکلت و تصادفات، رتبه نخست کشور را دارد، تصریح کرد: امسال در تصادفات فوتی با کاهش ۱۱ درصدی مواجه بودیم اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم.
وی افزود: متاسفانه، قاچاق کالا در کشور ما، اقتصاد ممکلت را زمین‌گیر کرده است لذا برخورد با این معضل از برنامه‌های مهم ناجا استان اصفهان در سال آینده است.
سامانه هوشمند همپا در اصفهان کلید می‌خورد
فرمانده انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: سال آینده ۲ پاسگاه پلیس راه با الگوی جدید در مسیرهای شاهین‌شهر- کاشان و اصفهان- شیراز افتتاح می‌شود؛ همچنین احداث ساختمان‌های قرارگاه پلیس راه اصفهان و پلیس راه سمیرم در دستور کار قرار دارد.
آقاخانی اظهار کرد: به زودی سامانه هوشمند همپا در راستای پیشگیری از حوادث رانندگی در جاده‌های استان کلید می‌خورد.
وی افزود: امسال بیش از ۲ میلیون تماس با سامانه فوریت‌های پلیس ۱۱۰ و نزدیک به یک میلیون تماس با ۱۹۷ داشتیم که تماس‌های ۱۹۷ نسبت به سال گذشته با ۱۱ درصد افزایش روبرو بوده است.
فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه در ایام نوروز امسال، ۳۰ ایستگاه امنیت و سلامت با همکاری سایر ارگان‌ها در سطح استان برپا می‌شود، گفت: در این ایام، ۳ هزار نیروی پلیس، فضایی شاداب، بانشاط و همراه با امنیت و آرامش خاطر را برای هموطنان‌مان در استان اصفهان ایجاد می‌کنند و بیش از ۲ هزار پلیس افتخاری به همکاری با آنها می‌پردازند./

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا