اقتصادیعناوین اخبارمسکن و عمران

ساخت و ساز مسکن باید با سرعت و جدیت دنبال شود

به این ترتیب آمار و ارقام نشان می‌دهد رشد قیمت مسکن روند معقولی را طی می کند . به این ترتیب با توجه به کمتر بودن نرخ رشد مسکن در آبان نسبت به نرخ تورم عمومی در همین ماه، به نظر می رسد افت شتاب رشد قیمت مسکن در ماه های آینده هم ادامه داشته باشد و رشد قیمت مسکن کمتر از میزان تورم عمومی ماهانه باشد. کاهش ساخت و ساز و عرضه مسکن کمتر از میزان تقاضا، عامل مؤثری در افزایش قیمت مسکن بویژه در سه سال اخیر است..
کاهش میزان ساخت و سال در سه سال گذشته در مقایسه با تقاضا از عوامل رشد قیمت غیر منطقی قیمت در سال های اخیر است .با توجه به رشد تقاضای انباشته به نظر می رسد دولت باید بیش از یک میلیون مسکن در سال تولید و عرضه نماید تا بتواند بخشی از تقاضا یانباشته مسکن را پاسخ دهد .
بررسی ها نشان می دهد حتی اگر دولت بتواند به وعده خود یعنی سالیانه یک میلیون واحد مسکونی تولید و عرضه نمایند همچنان از تقاضای انباشته مسکن عقب تر است و این می طلبد تا بخش خصوصی و دولتی با تلاش انقلابی بتوانند عرضه و تقاضا را برابر نمایند تا سوداگری در این بازار از بین برود
۳ سال اخیر ساخت و تولید مسکن بسیار کمتر از این رقم و کمتر از ۴۰۰ هزار مسکن در سال است؛ تا قبل از سال ۹۸ به طور متوسط سالانه ۳۲۰ هزار پروانه صادر می‌شد، در سال‌های ۹۸ و ۹۹ تعداد پروانه‌های ساختمانی صادره به ۳۹۰ هزار فقره رسید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا