اخبار استان هاتیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

اجرای پویش همگانی «مدیرشو» در ساختمان های بلندمرتبه شهر اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، «غلامرضا ساکتی» در این خصوص گفت: همزمان با سال جدید، اقدامات فرهنگی و آموزشی گسترده‌ای جهت اطلاع رسانی به شهروندان انجام گرفت که یکی از این اقدمات، آغاز پویش مدیر شو در ساختمان های بلند مرتبه شهر اصفهان جهت مدیریت اصولی و تفکیک پسماندها در این مراکز است.
وی با اشاره به جزئیات این طرح اظهار کرد: چند صد عدد پوستر با عنوان “مدیرشو” توسط کارشناسان آموزش شهروندی و ناظرین معاونت اجرایی این سازمان، در بین ساختمان های بلندمرتبه در مناطق پانزده گانه شهر توزیع شده و علاوه بر آن، آموزش‌هایی نیز به سرایداران و نمایندگان هیئت مدیره این ساختمان‌ها، جهت نصب طرحها در تابلو اعلانات ساختمان و بهره برداری کلیه ساکنین ارائه می‌شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان در خصوص محتوای طرح نیز توضیح داد: مجموعه مدیر شو در راستای مدیریت اصولی تفکیک پسماند از مبدا تهیه شده که شهروندان با مطالعه این مجموعه ضمن آشنایی با انواع پسماند و راهکارهای کاهش تولید آنها، درخصوص نحوه مدیریت صحیح این پسماندها، اطلاعات لازم را کسب خواهند کرد.
وی با بیان اینکه سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان بر توسعه فرهنگِ تفکیک از مبدأ تأکید دارد خاطر نشان کرد: طرح پویش مدیر شو در قالب ۵ مجموعه آموزشی تهیه شده که گروه های هدف مورد نظر، ساختمان های بلند مرتبه، فروشگاه های میوه و تره بار، ادارات، بانک ها و مدارس، هتل ها و رستوران ها و آرایشگاه ها و مراکز تولید کننده پسماند ویژه خانگی هستند و قرار است مجموعه محتواهای تولیدی به صورت دوره‌ای بین مراکز هدف توزیع شود.
ساکتی همچنین از انتشار مجموعه اینفوگرافیک‌های تهیه شده در قالب طرح مدیرشو، در مدارس شهر خبر داد و گفت: دانش آموزان پس از مطالعه محتوا و پاسخ دادن به سوالات چهارگزینه ای در انتهای پوستر، در قرعه کشی شرکت نموده و هدایای ویژه‌ای دریافت خواهند کرد.
وی یادآور شد: موضوعات این اینفوگرافیک‌ها عبارتند از پسماند تر، شیشه، فلز، پلاستیک، کاغذ، جزء ویژه، ظروف یکبار مصرف و … که تولید همه آنها به پایان رسیده و آماده بهره‌برداری است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا