پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

کشف بیش از ۵۰۰ میلیون ریال پوشاک قاچاق در اصفهان/سرگرمی انگیزه هکر اینترنتی

به گزارش سرمایه گستران و به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی پلیس استان اصفهان،سرهنگ “حسن یاردوستی”  با اعلام این خبر اظهار داشت :ماموران خدوم پلیس اصفهان در راستای طرح ضربتی و جامع مبارزه با کالای قاچاق در سطح شهرستان اصفهان به یکدستگاه خودروی سمند مشکوک می شوند.

وی در ادامه بیان داشت : پس از بازرسی ماموران از خودروی مذکور موفق به کشف بیش از ۵۰۰ میلیون ریال پوشاک زنانه و مردانه خارجی فاقد مدارک گمرکی شدند.

سرهنگ یاردوستی با اشاره به طرح های جامع و ضربتی پلیس در مقابله با ورود و فروش کالاهای قاچاق در سطح شهرستان بیان داشت: پلیس اصفهان با قاطعیت در مقابل این چنین موضوعاتی می ایستد تا فرصت طلبان وقت ضربه زدن به پایه های اقتصادی این کشور را پیدا نکنند.

این مقام انتظامی با اشاره به ارزش بیش از ۵۰۰ میلیون ریالی این اقلام ادامه داد:در این راستا راننده دستگیرو جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در پایان با بیان اینکه قطعا کالاهای قاچاق لطمه شدیدی به اقتصاد کشور وارد می کنند خاطر نشان کرد : مبارزه با کالای قاچاق وظیفه هر شهروند است و پلیس در راس این موضوع با متخلفان به شدت برخورد می کند.

**تصادف زنجیره ای محور شهرضا به آباده یک کشته و ۴ مجروح برجای گذاشت

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از وقوع یک تصادف زنجیره ای بین یک دستگاه سواری دانگ فنگ ، یک اتوبوس مسافربری و دو دستگاه کامیون بنز در محور “شهرضا-آباده” خبر داد.

سرهنگ “جهانگیر کریمی”  گفت : بامداد امروز تیم گشت پلیس راه “اصفهان-شیراز” از طریق اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ از وقوع یک تصادف زنجیره ای در محور “شهرضا-آباده” مطلع و بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی افزود: در این حادثه رانندگی یک دستگاه سواری دانگ فنگ با اتوبوس مسافربری و دو دستگاه کامیون بنز برخورد کرده بود که متاسفانه یکی از سرنشینان یکی از کامیون ها که فردی ۶۰ ساله بود فوت ، دو سرنشین همان کامیون و راننده و یکی از سرنشینان اتوبوس مسافربری نیز مجروح شدند.

سرهنگ کریمی با اشاره به اینکه اتوبوس مسافربری از تهران به مقصد استان فارس در حرکت بوده بیان داشت : علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان پلیس راه تخطی از سرعت مطمئنه توسط راننده دانگ فنگ و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه اعلام شده است .

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پایان به رانندگان توصیه کرد: کلیه رانندگان مخصوصا رانندگانی که در عرصه حمل و نقل بار و مسافر خدمت رسانی می کنند می بایست قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت و در همه حال با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنند تا شاهد وقوع حوادث جبران ناپذیری جاده ای نباشیم.

**انهدام باند میلیاردی سارقان منزل در اصفهان

 رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری اعضای یک باند ۳ نفره سارقان منزل و کشف ۱۵ میلیارد ریال اموال مسروقه توسط کارآگاهان پلیس آگاهی اصفهان خبر داد.

سرهنگ “ستار خسروی” گفت: در پی وقوع چندین مورد سرقت از منازل شهروندان در جنوب شهر اصفهان ، شناسایی و دستگیری عامل یا عوامل این سرقت ها به طور ویژه در دستور کار ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی پس از انجام یکسری کارهای تخصصی موفق شدند ۳ سارق را که ساکن یکی دیگر از استان های کشور بوده را شناسایی و دستگیر کنند.

سرهنگ خسروی افزود: افراد دستگیر شده هنگامی که با مستندات پلیس روبرو شدند به سرقت ۱۵ میلیارد ریال اموال از منازل شهروندان اصفهانی با همدستی یک مالخر اعتراف کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری مالخر اموال مسروقه از تشکیل پرونده برای همه متهمان خبر داد و تصریح کرد: سارقان و مالخر ، به منظور اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

رئیس پلیس آگاهی اصفهان در پایان با اشاره به اینکه سارقان از طریق دیوار و تخریب قفل درب اصلی وارد منازل شهروندان می شدند و سرقت می کردند از مردم خواست؛ نسبت به نصب تجهیزات ایمنی پیشگیری از سرقت مانند نرده ،حفاظ، آژیر و دوربین های مداربسته اقدام کنند تا فرصت های ارتکاب سرقت را از سارقان سلب کنند.

**محموله میلیاردی کالای قاچاق به مقصد نرسید

 فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا از کشف یک محموله دریل و پرس خارجی به ارزش۶ میلیارد ریال و دستگیری یک قاچاقچی خبر داد.

سرهنگ “محمد حسین بابا کلانی” گفت: ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده البرز که از جنوب کشور به مقصد تهران در حرکت بود مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو یک هزار و ۲۹ کارتن انواع دریل و پرس خارجی فاقد مدارک گمرکی کشف شد که خودرو و محموله توقیف شدند.

سرهنگ باباکلانی با اشاره به اینکه ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان ۶ میلیارد ریال اعلام شده است، افزود: در این خصوص راننده دستگیر و پس از تشکیل پرونده به منظور اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا در پایان خاطر نشان کرد: قاچاق کالا به تولیدات داخلی کشور ضربه مستقیم می زند که از تمام مردم تقاضا می شود هر گونه اخبار در خصوص کالای قاچاق را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

**تصادف محور قرقچی یک کشته برجای گذاشت

 رئیس پلیس راه استان از واژگون شدن یک دستگاه وانت زامیاد در محور قرقچی و فوت راننده آن خبر داد .

سرهنگ “حسین پورقیصری”  گفت: ساعت ۱۲ روز گذشته در پی اعلام خبری مبنی بر واژگون شدن یک دستگاه وانت زامیاد در محور قرقچی بلافاصله ماموران پلیس راه “شاهین شهر-کاشان” به محل اعزام شدند.

این مقام انتظامی اضافه کرد: متاسفانه در این حادثه راننده وانت زامیاد به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده بود .

سرهنگ پورقیصری افزود: علت تصادف ، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه وانت زامیاد به علت تخطی از سرعت مطمئنه اعلام شده است.

رئیس پلیس راه اصفهان در ادامه از رانندگان خواست ، در هنگام رانندگی از عجله و شتاب بی مورد پرهیز کرده و با دقت کامل رانندگی کنید و از رانندگی در شرایط خستگی و خواب آلودگی پرهیزکنید.

**سرگرمی انگیزه هکر اینترنتی

 فردی که اقدام به هک و نفوذ به ایمیل شهروندان می کرد توسط ماموران پلیس فتای استان شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت:در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس به ایمیل شخصی وی نفوذ کرده و برای دوستان و آشنایان وی ایمیل ارسال می کند بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از انجام یکسری کارهای تخصصی موفق شدند متهم را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی دستگیر کنند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: متهم در مواجه با مدارک و مستندات پلیس صراحتاً به بزه انتسابی اعتراف و انگیزه خود را کنجکاوی و سرگرمی اعلام کرد.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی در پایان به شهروندان توصیه کرد: در حفظ و نگهداری کلمات عبور خود نهایت دقت را داشته باشید ، ایمیل های ناشناس و یا با مضامین غیر اخلاقی و فریبنده را باز نکنید زیرا ممکن است این ایمیل از طرف یک هکر جهت نفوذ به رایانه شما ارسال شده باشد، از رمز های عبور قوی برای ایمیل های خود استفاده کنید ، موقع ترک کامپیوتر از ایمیل خود sign out شوید، موقع ورود به ایمیل تیک گزینه مربوط به یادآوری پسورد را بردارید و در صفحه ای که نام ایمیل و کلمه عبور را وارد می کنید دقت داشته صفحه جعلی نباشد .

**انباری با ۵ هزار نخ سیگار خارجی در گلپایگان

 فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان از کشف مقدار پنج هزار نخ سیگار خارجی قاچاق در بازرسی از یک انبار و دستگیری یک قاچاقچی خبر داد.

سرهنگ “حسین بساطی ”  اظهار داشت : در راستای اجرای طرح های مقابله ای با قاچاقچیان کالا ، طرح بازرسی از صنوف و انبارهای شهرستان گلپایگان در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت .

وی افزود: در بازرسی از یک انبار خارج از شهر تعداد پنج هزار نخ سیگار خارجی کشف شد که مالک انبار مدارک لازم را ارائه نداد.

سرهنگ بساطی با اشاره به اینکه از این انبار ۱۵۰ بسته آدامس خارجی و ۵۰۰ عدد ترقه خارجی غیر مجاز نیز کشف شد بیان داشت : در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت انجام اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان در پایان مبارزه با پدیده مخرب قاچاق کالا را از تأکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) دانست و خاطرنشان کرد : نیروی انتظامی با مفسدان اقتصادی جامعه برخورد قاطع و قانونی می کند و هرگز اجازه جولان و سرکشی به آنان نخواهد داد.

**واژگونی ۴۰۵ مرگ کودک ۴ ساله را رقم زد

 رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس استان از واژگون شدن یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ در محور”اردکان-نائین” و فوت دختر چهار ساله ای خبر داد.

سرهنگ “جواد درستکار” د گفت : :  ساعت ۱۳ و ۵ دقیقه روز گذشته در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر واژگونی یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ در محور “اردکان-نائین” ماموران پلیس راه “نائین-یزد” به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: متاسفانه در اثر این حادثه رانندگی سرنشین خودرو که دختربچه ای چهار ساله بود به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

این مقام انتظامی بیان داشت : کارشناسان تصادفات جاده ای علت وقوع این حادثه رانندگی را عدم توجه به جلو توسط راننده به علت خستگی و خواب آلودگی اعلام کرده اند.

سرهنگ جواد درستکار در پایان به رانندگان توصیه کرد ، با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنید و از پرداختن به کارهایی که موجبات حواس پرتی شما را فراهم می کند بپرهیزید تا شاهد کاهش تلفات جاده ای باشیم .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا