اخبار استان هاشهر و جامعهعناوین اخبار

علل بروز حوادث رانندگی توسط راکبین موتور سیکلت

سرهنگ “محمدرضا محمدی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: علل و عوامل متعددی در بروز حوادث رانندگی توسط راکبین موتور سیکلت دخیل است، از این رو آگاهی دست اندرکاران تعلیم و تربیت از این علل و عوامل کمک می کند تا راکبین ضمن درک عمیق از ضرورت این اموزش ها، مباحث آموزشی را به گونه ای طراحی و سازماندهی کنند که تاثیر لازم را بر جای بگذارد.
وی ادامه داد: عدم پایبندی به قوانین و مقررات، استفاده از موتور سیکلت ها به عنوان وسیله حمل و نقل و عدم استفاده از تجهیزات ایمنی به عنوان عوامل موثر در بروز حوادث رانندگی به شمار می رود. موتور سیکلت یک وسیله بدون حفاظ و نسبتاً بدون تعادل بوده، بنابراین یکی از ضرورت های استفاده از این وسیله، استفاده از کلاه ایمنی است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر اکثر موتورسواران از تجهیزات لازم به ویژه کلاه ایمنی استفاده نمی کنند، عنوان کرد: تصادفات موتورسیکلت یکی از شایع ترین سوانح و حوادثی است که سالانه جان بسیاری از مردم ایران و به ویژه جوانان را می گیرد، این امر باعث تحمیل خسارت های بسیار سنگین بر جامعه می شود.
این مقام انتظامی افزود: هزینه های ذکر شده در ۲ بخش مستقیم شامل هزینه های درمانی مصدومین و مراقبت و نگهداری از معلولان حوادث و هزینه های غیرمستقیم همچون از دست دادن نیروی کادر فعال جامعه به صورت دائم یا موقت و همچنین بروز مشکلات روانی و افسردگی در اعضای خانواده و اطرافیان قابل دسته بندی است.
سرهنگ محمدی پیرامون اینکه از دید کارشناسان عامل انسانی، معابر و جاده ها، محیط و خودرو به عنوان عوامل مهم بروز این تصادفات به شمار می آیند، تصریح کرد: به استناد آمار و ارقام، آمار انسانی بالاترین سهم را در این میان دارد، این امر ضرورت فرهنگسازی و آموزش رفتارهای صحیح ترافیکی را بیش از پیش آشکار می سازد. بدون شک هرگونه غفلت در این زمینه بر دامنه این حوادث و نتایج تاسف بار ناشی از آن می افزاید.
وی خاطرنشان کرد: نظام تعلیم و تربیت به دلیل تحت پوشش داشتن میلیون ها دانش آموز و داشتن امکان ارتباط با خانواده های آنان مناسب ترین فضای آموزش های حوزه ترافیک محسوب می شود که باید در راستای آموزش های صحیح به موتور سیکلت سواران صورت بگیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا