اخبار استان هاشهر و جامعهعناوین اخبار

مشارکت جامعه در رسیدن به اهداف پلیس راه امری ضروری است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “اصغر زارع” در رابطه با لزوم توجه رانندگان به حفظ ایمنی خود و دیگران اظهار داشت: فرهنگ سازی قوانین راهنمائی و رانندگی عامل توانمندی در جهت کاهش و حذف وقایع ناگوار ترافیکی می باشد و حرکت زیر سایه قوانین، تضمین دهنده ایمنی راننده و سرنشینان خودرو می باشد.
وی در ادامه با اشاره به وظیفه اداره آموزش فرهنگ ترافیک پلیس راه، که اقدامات پیشگیرانه موثر در کاهش حوادث رانندگی است،تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون نصب بیش از ۲۰۰ بنر آموزشی در خصوص قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، انتشار۲۰ هزار برگ بروشور الکترونیکی و عکس نوشته های ترافیکی با هدف ارتقاء فرهنگ صحیح رانندگی از اقدامات اداره آموزش فرهنگ ترافیک این پلیس است.
این مقام انتظامی با توجه به اینکه آموزش فرهنگ ترافیک از مهم‌ترین اقدامات موثر در پیشگیری و کاهش حوادث رانندگی است و مشارکت جامعه در رسیدن به اهداف پلیس راه امری ضروری است ، اذعان داشت: مشارکت خود مردم نیز در بالا بردن فرهنگ ترافیک جامعه از اهمیت زیادی برخوردار است و در این راستا کلاس‌های آموزشی باید در مساجد و محلات در طول سال جهت آشنا کردن شهروندان با مقررات راهنمایی و رانندگی برگزار شود.
سرهنگ زارع افزود: بدون تردید مشارکت و همکاری سایر سازمان‌ها و ارگان ها علاوه بر ایجاد تعامل و ارتباط تنگاتنگ با پلیس در نهادینه شدن فرهنگ صحیح رانندگی در میان مردم نیز نقش مهمی دارد.
وی با بیان این که تغییر رفتار غلط رانندگی باید از برنامه های زیر بنایی پلیس راهور قرار گیرد، ادامه داد: هزینه کردن در زمینه فرهنگی همواره سودمند خواهد بود.
رئیس پلیس راه استان در پایان اظهار امیدواری کرد با نهادینه کردن فرهنگ ترافیک در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه دانش آموزان و استفاده از توان همیاران پلیس شاهد ترافیکی آرام و کاهش حوادث رانندگی در سطح استان باشیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا