عناوین اخبارنفت،گازو پتروپالایش

رکورد جدید تولید گاز در کشور؛ عرضه ١۵٨ میلیارد مترمکعب گاز در سال۹۴

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ، میزان تولید گاز کشور پس از بهره برداری از فازهای جدید پارس جنوبی افزایش قابل توجهی یافته است. امسال فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی به طور کامل به بهره برداری رسیدند و بخش هایی از فازهای ۱۷،۱۸، ۱۹، ۲۰ و ۲۱ نیز راه اندازی شدند.
شرکت ملی گاز به نقل از مدیر گازرسانی این شرکت اعلام کرد: در سال گذشته بیش از ١۵٠ میلیارد مترمکعب گاز در کشور مصرف شده است، اما میزان مصرف در امسال به بیش از ١۵٨ میلیارد مترمکعب رسید.
ناصر ابراهیمی با بیان اینکه از سال ۱۳۶۵، توسعه گازرسانی به شهرها و روستاها در کشور آغاز شد، افزود: تاکنون ٨٨ درصد خانوارهای کشور از نعمت پاک و ارزان گاز طبیعی بهره مند شده اند.
وی اعلام کرد: هم اکنون روزانه ٧٠٠ میلیون مترمکعب گاز معادل ۴٫۵ میلیون بشکه فرآورده های نفتی در کشور گاز مصرف می شود که این میزان برابر با ٧٠ درصد سهم سبد سوختی کشور از گاز طبیعی است.
مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران، با بیان اینکه سهم گاز طبیعی از سبد انرژی در صدر قرار دارد و این سوخت محور توسعه اقتصاد کشور است گفت: سال گذشته بیش از ١۵٠ میلیارد مترمکعب و امسال نیز تاکنون ١۵٨ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در سطح کشور توزیع شده است.
ابراهیمی ادامه داد: افزایش سهم گاز طبیعی در سبد سوختی کشور به معنای افزایش رفاه عمومی، توسعه صنایع، اقتصاد و در ادامه کاهش آلودگی است

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا