اخبار استان هاحوادثحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

کلاهبرداری از افراد جویای کار در اینستاگرام

سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا با در دست داشتن  مرجوعه قضایی  مبنی بر کلاهبرداری از  آنان در اینستاگرام موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.
وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته از شاکیان مشخص شد آنها با مشاهده آگهی استخدام تایپیست در منزل با آگهی دهنده تماس و مبلغ ۷۲۰ هزار ریال بابت تشکیل پرونده استخدامی پرداخت می کنند اما پس از واریز وجه فرد آگهی دهنده دیگر پاسخگوی تماس آنها نبوده است.
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان خاطر نشان کرد:  بنا به اظهار شاکیان، فرد کلاهبردار پس از جلب اعتماد و تبلیغات فریبنده مبنی بر تضمین درآمد و ارائه مزایای شغلی، وعده عودت مبالغ دریافت شده را در اولین حقوق پرداختی آنها عنوان کرده بود.
سرهنگ مرتضوی گفت: با تلاش کارشناسان پلیس فتا و انجام یک سری اقدامات تخصصی و جستجوهای هوشمندانه در فضای مجازی سرانجام هویت متهم به دست آمده و در کمترین زمان ممکن توسط ماموران در منزل خود دستگیر شد.
وی با بیان اینکه متهم کلاهبرداری مبلغ ۶۵۰ میلیون ریال از متقاضیان کار خبر داد و گفت: این فرد در تحقیقات صورت گرفته  عنوان داشت که با هدف کسب در آمد اقدام به انتشار آگهی های جعلی استخدام تایپیست در منزل کرده و پس از دریافت مبالغی از متقاضیان، تلفن همراه خود را از دسترس خارج می کرده است.
این مقام انتظامی تصریح کرد:  به شهروندان و بخصوص افراد جویای کار توصیه می کنیم  مراقب آگهی‌ها و تبلیغاتی که در سایت‌هایی نظیر شیپور و دیوار و یا شبکه های اجتماعی منتشر می شود باشند و پس از رویت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهى حتی مبالغ اندک را به صورت حضوری و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا