حوادثاخبار استان هاحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

طرح “پانزی” ترفندی برای کلاهبرداری از مردم

سرهنگ “حسین تُرکیان” درگفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با هشدار به شهروندان درخصوص کلاهبرداری با طرح پانزی، گفت: پانزی ترفند جدیدی است که در آن کلاهبردار یا همان طراح به افراد ناآگاه وعده می دهد که اگر پول هایشان را در اختیار او قرار دهند، با آن پول ها کار خواهد کرد و سودهای نجومی و تضمینی به سرمایه گذاران خواهد داد.
وی افزود: در این طرح برای اعتماد سرمایه گذاران، در ابتدا از پول افراد جدید، سود افراد قدیمی پرداخت می شود تا سرمایه گذاران بیشتری جذب شود و در ادامه کلاهبردار به دلیل عدم وجود سرمایه گذار جدید پول ها را برداشته و متواری می شود.
رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: فعالیت اینگونه شرکت ها به هیج وجه شفاف نبوده و هیچ گونه توضیحی نیزبه سرمایه گذاران خود (افراد جذب شده) نمی دهند.
سرهنگ تُرکیان اظهار داشت: شهروندان باید بدانند که این شرکت ها فاقد مکان خاصی هستند و یا آدرس های اعلامی آنها در شبکه های اجتماعی کاملاً واهی بوده و صحت ندارند و از طرفی هیچگونه مجوزی از سوی سازمان های دولتی برای آنها صادر نمی شود.
این مقام انتظامی تصریح کرد: شرکت های واهی موصوف هیچگونه فعالیت اقتصادی و تجاری نداشته و سودهای پرداختی به سرمایه گذاران قدیمی از طریق دریافت پول از سرمایه گزاران مغفول جدید جذب شده می باشد و عمر فعالیت آنها تا زمانی است که افراد ساده لوح سرمایه گذار به اندازه کافی وجود داشته باشد و یا از میزان کلاهبرداری و پول بدست آورده راضی باشند.
سرهنگ تُرکیان، پرداخت سودهای نجومی و تضمین شده ، معلوم نبودن هویت گردانندگان، شفاف نبون فعالیت ها، نبود اطلاعات تماس یا آدرس دفاتر محل فعالیت، روش‌های عجیب دریافت پول و نداشتن مجوزهای قانونی را از نشانه های کلاهبرداری با طرح “پانزی” عنوان کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا