حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

سه شهربان مقصر در حادثه کارواش سعادت آباد اخراج شدند

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل ازایرنا ابوالقاسم چیذری روز دوشنبه در نشست خبری با بیان اینکه در حادثه کارواش سعادت آباد موضوع برخورد با متصرفان قانونی بوده اما روش برخورد مورد تایید نبود اظهار کرد: سه نفر از کارکنان شرکت شهربان که رفتار غیر حرفه ای داشته و با چماق به کارواش وارد شده اند اخراج و ۲ نفری که با پا به در کوبیده اند از کار معلق شدند که به زودی در کمیته انضباطی درباره این ۲ نفر تصمیم گیری خواهد شد.
وی افزود: ۱۶ نفر از شهربانان که در این حادثه حضور داشتند روز گذشته با همراه برخی از مدیران به دادسرا برای ارائه توضیحات احضار شدند ولی در حال حاضر با قید وثیقه آزاد و در محل کار خود حضور دارند.
چیذری با بیان اینکه دراین ماجرا، موضوع سرقت به عنوان بزه انتسابی به کارکنان شهرداری تهران نسبت داده شده است خاطر نشان کرد: بر اساس فیلم ها و اسناد موجود سرقت در روز انجام شده اما حادثه کارواش هنگام شب رخ داده است که در این زمینه این شرکت علیه کارواش شکایت خواهد کرد.
مدیر عامل شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران در توضیح این حادثه خاطرنشان کرد: کارکنان کارواش پیش از ورود افراد شهرداری و نیروی انتظامی اقدام به پرتاب سنگ و اشیا و همچنین آب گرم پر فشار کردند اما چماق که به گفته ماموران از اطراف برداشته شده بود از ابزار قانونی برای شهربان محسوب نمی شود.
وی افزود: ماموران شهرداری تهران اجازه استفاده از باتوم و گاز اشک آور را به لحاظ قانونی دارند اما شرکت شهربان به دلیل چهره نامناسب آن از ارائه آن به ماموران خودداری کرده بود.
به گفته وی از این پس مجوز حمل باتوم و گاز اشک آور در خودروهای متعلق به شرکت شهربان و حریم بان داده شده است.
چیذری گفت: از آذرماه سال گذشته ۳۰۰ نفر از کارکنان خاطی شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران پس از محاکمه اخراج شده اند.
وی افزود: این برخوردهای جدی و قاطع تاثیرات مهمی را در طولانی مدت برای جلوگیری از درگیری های غیر قانونی می گذارد.
مدیر عامل شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران همچنین با بیان اینکه از تیر تا آذر ماه سال ۹۴ این شرکت تحقیقاتی را درباره پدیده سد معبر و معضلات آن آغاز کرده است خاطر نشان کرد: از لایه های پنهانی سد معبر اطلسی تهیه شده و افراد پشت پرده در این زمینه به پلیس پیشگیری نیروی انتظامی جهت برخورد معرفی شده اند.
وی اظهار کرد: از افرادی که به صورت گروهی و باندی در این محدوده ها فعالیت می کنند شکایت کرده ایم تا از قانون شکنی جلوگیری شود.
چیذری تاکید کرد: از فعالیت این افراد در محدوده بازار تهران، خیابان ۱۵ خرداد، میدان هفت تیر، تجریش و چهارراه امیراکرم جلوگیری شده و در حال حاضر عده ای از این افراد به دلیل سوابق بزه در زندان به سر می برند.
مدیرعامل شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران با بیان اینکه سه ماه آخر سال ۹۴ برای کارکنان کلاس های آموزشی با موضوع اخلاق حرفه ای را برگزار کردیم که هر نیروی شرکت باید هفته ای یکبار در این کلاس ها به مدت سه ماه حضور می یافت.
به گفته وی این آموزش ها در سطح های بالاتر ادامه پیدا می کند.
وی با اشاره به راه اندازی حدود ۵۰ بازار برای دستفروشان گفت: افرادی که فروشنده محصولات ایرانی و دست ساز هستند مجوز حضور در این بازارها را می یابند ولی فروشندگان اجناس خارجی و بی کیفیت نمی توانند از این بازارها برای فروش محصولات خود استفاده کنند.
چیذری با اشاره به اینکه شرکت شهربان و حریم بان بر تعطیلی کارگاه های ساختمانی از ۲۵ اسفند ۹۴ ماه تا ۷ فروردین ۹۵ نظارت داشته تاکید کرد: برخورد با متخلفان در ساخت و ساز بناها، پیشگیری یا رفع تصرف از دیگر وظایف این شرکت است.
مدیر عامل شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران همچنین با بیان اینکه تکدی گری در شهر جرم محسوب شده اما این مسئله در خصوص فروشنده دوره گرد صدق نمی کند تصریح کرد: بسیاری از متکدیان پایتخت از شهرها یا کشورها همجوار هستند که با پوشش فروشنده دوره گرد در شهر به تکدی گری می پردازند.
وی افزود: در حال پیگیری برای ایجاد قانونی جهت تحویل این افراد به خدمات اجتماعی شهر هستیم و محصولات این افراد نیز به امانت ضبط خواهیم کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا