اخبار استان هااصفهانشهر و جامعهعناوین اخبار

وظایف راننده پس از وقوع تصادف

براساس قانون راننده هر وسیله ی نقلیه ای که مرتکب تصادف منجر به جرح یا فوت گردیده، موظف است بلافاصله وسیله نقلیه ی خود را در محل وقوع تصادف متوقف سازد و تا زمانیکه تشریفات مربوط به رسیدگی، توسط کارشناسان تصادف راهنمایی و رانندگی خاتمه نیافته، مطلقا از تغییر وضع خودرو یا صحنه تصادف خودداری کند.
با این حال هرگاه تصادف فقط منجر به خسارت مالی شود به نحوی که امکان حرکت از وسیله ی نقلیه سلب نشده باشد، راننده موظف است وسیله نقلیه را در نزدیکترین محلی که موجب سد معبر نمی شود برای رسیدگی و معاینه کارشناسان پلیس راهور، متوقف سازد.
اگر در مورد خسارت، از طرف بیمه مقرراتی وضع و اعلام شده باشد در این صورت، توقف در محل به شرط انجام مقررات بیمه، از طرف رانندگان اجباری نخواهد بود.
علاوه بر این، رانندگان وسایل نقلیه ای که به هر ترتیب تصادف کرده اند، در صورت وقوع جرح، موظفند کمکهای لازم را به مجروحان حادثه نموده و در اعزام آنان به بیمارستان، مساعدت نمایند.
لازم به ذکر است که در مورد تصادفات منجر به جرح، هرگاه مصدوم احتیاج به کمک فوری داشته باشد و راننده با وجود امکان رسانیدن مصدوم به مراکز درمانی و یا استمداد از ماموران انتظامی؛ از این کار خودداری کند و یا به منظور فرار از تعقیب، محل حادثه را ترک و مصدوم را رها کند، مقررات تشدید مجازات درباره او اعمال می گردد.
تهیه و تنظیم: سرهنگ محمدرضا محمدی ، رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا