اخبار استان هااصفهانحوادثحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

بسته خبری پلیس استان اصفهان اول تیر ماه ۱۴۰۱

سردار” محمدرضا میرحیدری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در راستای طرح مبارزه با احتکار کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم و جلوگیری از سوء استفاده اخلال گران اقتصادی از آزاد شدن قیمت ها و حذف یارانه کالاهای اساسی، ماموران پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی شهرستان شهرضا در پی دریافت خبری مبنی بر احتکار انواع لاستیک خودروهای سبک و سنگین در یک انبار قدیمی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات پلیسی و دریافت اطلاعات لازم، محل دقیق انبار را شناسایی و سریعاً به همراه معاون سیاسی – امنیتی فرماندار، قاضی تعزیرات و نماینده اداره صمت شهرستان در محل حضور یافته و آنجا را مورد بازرسی قرار دادند.
فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در این عملیات هزار و ۲۷۰ حلقه انواع لاستیک خودروهای سبک و سنگین، ۱۱۸ حلقه رینگ خودروهای سنگین و ۴۳۸ حلقه انواع تیوپ خودروهای خارجی و ایرانی کشف شد.
سردار میرحیدری با بیان اینکه کارشناسان مربوطه ارزش کالاهای مکشوفه در این انبار را ۱۸۰ میلیارد ریال ارزیابی کردند اظهار داشت: با توجه به اینکه مشخصات انبار در سامانه انبارهای وزارت صمت به ثبت نرسیده و موجودی آن نیز اعلام نشده بود به همین جهت احتکار این لاستیک ها و اقلام دیگر محرز و برابر دستور مقام قضائی این انبار پلمب شد.
فرمانده انتظامی استان اصفهان بر جدیت و قاطعیت پلیس برای مبارزه همه جانبه با محتکران کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم تاکید کرد و گفت: از شهروندان می خواهیم هرگونه اطلاعاتی در خصوص قاچاق کالا و احتکار دارند موارد را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا برخوردهای قانونی با متخلفان صورت گیرد.

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
کشف ۷تُن کالای قاچاق در اصفهان
گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان از کشف۷تُن مرکب چاپ، کاغذ و مقوای خارجی قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در عملیات ماموران این پلیس خبر داد.
سرهنگ” کامران ریاحی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان درپی رصد و پایش هوشمندانه محموله های خروجی گمرک به یک فقره کوتاژ مشکوک و بررسی موضوع را در دستور کار ویژه خود قرار دادند
وی با بیان اینکه مقدار کالای وارد شده با اظهارنامه ای که در گمرک ثبت شده بود متفاوت بود افزود: ماموران پس از هماهنگی با مرجع قضائی به همراه ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان شهرضا از انبار شرکت وارد کننده کالا بازدید کردند که در نتیجه ۷ تُن کالای خارجی شامل مرکب چاپ، کاغذ و مقوا که به صورت قاچاق وارد شده بودند به استناد ماده ۲ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز توقیف شدند.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ارزش کالاهای مکشوفه را برابر ارزیابی کارشناسان مربوطه ۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار داشت: در این راستا مدیرعامل شرکت وارد کننده کالا به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع رسیدگی کننده شد.

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
کشف سوخت قاچاق در “اردستان”
گروه استان ها _ اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان اردستان از کشف ۲هزار و ۸۵۰ لیتر سوخت قاچاق توسط ماموران پاسگاه انتظامی “ظفرقند” در محور ترانزیت این شهرستان خبر داد.
سرهنگ “مصطفی صادق زاده ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در راستای اجرای طرح پیشگیری از قاچاق کالا، ماموران پاسگاه انتظامی “ظفرقند” فرماندهی انتظامی شهرستان اردستان با همکاری ماموران پلیس آگاهی و یگان امداد این فرماندهی حین گشت زنی در محور ترانزیت ۷ دستگاه خودروی کامیون کشنده را متوقف و مورد بازرسی قرار دادند.
وی بیان داشت: ماموران در بازرسی از خودروهای مذکور مقدار ۲ هزار و ۸۵۰ لیتر گازوئیل قاچاق را کشف کردند که در این رابطه سوخت مکشوفه به شرکت نفت منتقل و رانندگان خودروهای مذکور نیز برای تعیین تکلیف، تحویل اداره تعزیرات حکومتی شهرستان شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان اردستان در خاتمه اظهار داشت: پلیس در مسیر سالم سازی جامعه ، از تمام توان خود استفاده نموده و به مجرمان اجازه جولان دادن را نخواهد داد.

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
دستگیری سارق تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی کنار جاده‌ای در “شهرضا”
گروه استان ها_ اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “شهرضا” از دستگیری یک سارق حین سرقت تابلوها و علائم تبلیغاتی و راهنمایی و رانندگی کنار جاده ای در عملیات ماموران این فرماندهی خبر داد.
سرهنگ “سهراب قرقانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: مأموران گشت پاسگاه “مقصود بیک” این فرماندهی در اجرای طرح ذوالفقار و پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز، حین گشت زنی در محور مواصلاتی شهرضا به آباده، نسبت به یک دستگاه خودرو سواری پراید که با توجه به تاریکی شب به صورت چراغ خاموش در کنار یک تابلوی تبلیغاتی توقف کرده بود مظنون شده و موضوع را مورد بررسی قرار دادند.
وی ادامه داد: مأموران در بررسی اولیه متوجه وجود آلات و ادوات مورد استفاده در سرقت شامل دستکش، انبر قفلی، پتک، اره آهن بر و قلم آهنی در کنار پایه تابلو می شوند که راننده خودرو قصد پنهان کردن اقلام را داشت.
فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا با اشاره به بازرسی خودرو تصریح کرد: با توجه به شواهد بدست آمده خودروی فرد مظنون توسط مأموران مورد بررسی قرار گرفت که در این بازرسی وسایلی همچون سنگ فرز، پتک، موتورجاروبرقی، قلم آهنی و تعدادی پایه و میله آهنی کشف شد و در استعلام به عمل آمده مشخص گردید وی دارای سوابق متعدد اعم از سرقت و مشارکت در قتل بوده است.
این مقام انتظامی در پایان خاطرنشان کرد: در این خصوص راننده خودرو دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

دستگیری موبایل قاپ های “لنجان”
گروه استان ها _ا صفهان _ رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان از دستگیری ۲ سارق موبایل قاپ در عمیات کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان لنجان و اعتراف متهمان به ۲۲ فقره سرقت خبر داد.
سرهنگ” حسین تُرکیان” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در پی سرقت های متعدد موبایل به صورت قاپ زنی توسط از شهروندان در شهرستان لنجان ، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی این شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: در بررسی های تخصصی صورت گرفته مشخص شد سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت با پوشاندن صورت های خود در خیابان ها و کوچه های خلوت پرسه زنی کرده و گوشی تلفن همراه افرادی که در حال استفاده بوده در یک لحظه از دست آنها قاپ زده و به سرعت متواری می شدند.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه سارقان اغلب سوژه های خود را از بین افراد نوجوان، زنان و دختران انتخاب می کردند گفت: کارآگاهان با تکمیل تحقیقات خود به هویت اصلی یکی از سارقان پی برده و پس از شناسایی مخفیگاه وی، در یک عملیات ضربتی او را دستگیر کردند.
سرهنگ تُرکیان اظهارداشت: متهم که در تحقیقات صورت گرفته منکر هر جرمی بود در نهایت هنگامی که با مدارک و مستندات پلیس مواجه شد لب به اعتراف باز کرده و به ۲۲ فقره سرقت با همکاری همدست خود معترف شد.

این مقام انتظامی عنوان داشت: با توجه به اینکه همدست متهم در استان کرمان به سر می برد کارآگاهان با اخذ نیابت قضائی به این استان رفته و نسبت به دستگیری وی اقدام کردند. در نهایت هر دو متهم با تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
دستگیری سارق لوازم داخل خودرو در “شاهین شهر”
گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “شاهین شهر” از دستگیری یک سارق لوازم داخل خودرو در حین ارتکاب جرم در عملیات ماموران این فرماندهی خبر داد.
“سرهنگ علی صادقی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در پی گشت زنی هدفنمد واحد گشت کلانتری ۱۲ فرماندهی انتظامی شهرستان شاهین شهر در نقاط آلوده به جرم و جرم خیر به یک سارق برخورد کرده که به محض رویت ماموران متورای می شود.
وی ادامه داد: ماموران پس از چندین دقیقه تعقیب در نهایت سارق را دستگیر کردند، این در حالی است که در بازرسی از وی آلات سرقت اعم از مدارک خودرو و لوازم باز کزدن درب خودرو نیز کشف شد، متهم پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.
فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر با اشاره به بررسی سوابق سارق دستگیر شده تصریح کرد: با بررسی سوابق سارق پس از دستگیری مشخص گردید که وی دارای چندین فقره سرقت در سوابق خود است و در ادامه نیز به بزه انتسابی اعتراف نمود.
این مقام انتظامی در پایان خاطرنشان کرد: از عموم مردم خواستاریم تا در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا با متخلفان برخورد قانونی صورت بگیرد.

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
دستگیری ۲ کوله بر حامل تریاک در “نایین”
گروه استان ها_ اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “نایین” از کشف ۲۳ کیلو تریاک و دستگیری ۲ نفر در این خصوص خبر داد.
سرهنگ “هادی کیان مهر” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان نایین در راستای کنترل محورهای مواصلاتی با هدف برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر و ایمن سازی مسیرها، با انجام یک سری اقدامات پلیسی و هوشمندانه به ۲ عابر که به صورت پیاده در حال حرکت بودند، مشکوک شدند.
وی ادامه داد: ماموران پس از اطمینان اقدام به دستگیری ۲ عابر کوله بر کردند و در بازرسی صورت گرفته از داخل کوله های آن ها موفق به کشف ۲۳ کیلو ۷۳۰ گرم تریاک شده و متهمان نیز پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان نایین در پایان خاطرنشان کرد: مقابله پلیس با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد افیونی با قدرت ادامه داد و پلیس هرگز اجازه جولان به این افراد را نخواهد داد.

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
استخدام نیرو در پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان
گروه استان ها _ اصفهان _ معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از استخدام نیروی جدید با مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد در پلیس امنیت اقتصادی این فرماندهی خبر داد.
سرهنگ” جهانگیر کریمی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی به منظور تکمیل کادر مورد نیاز خود از بین جوانان واجد شرایط در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد استخدام می کند.
وی افزود: رشته های مورد نیاز برای استخدام در پلیس امنیت اقتصادی شامل : اقتصاد، مدیریت بازرگانی، امور گمرکی، میراث فرهنگی، بانکداری، حسابداری و مهندسی نفت است.
معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: داوطلبان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در ساعات اداری به پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان واقع در شهرک قائمیه داخل ساختمان پلیس آگاهی مراجعه و یا با شماره تلفن ۰۳۱۲۱۸۲۴۸۰۷ تماس حاصل کنند.

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا