اخبار استان هااصفهانتیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

رهایی از فرهنگ غرب، ثمره تلاش امثال شهید بهشتی‌ است

به گزارش سرمایه گستران و به نقل اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، به مناسبت سالروز شهادت آیت الله دکتر سید محمدحسین بهشتی و ۷۲ تن از یارانش، مجموعه ۱۰جلدی «آقای بهشتی» نوشته «حبیب حمیدی» با حضور جمعی از مسئولان، مدیران شهری، خانواده شهدا و جمعی از پیشکسوتان انقلاب در خانه فرهنگ شهید بهشتی اصفهان، رونمایی شد.
تسلط به معادلات زمانه از ویژگی‌های شهید بهشتی بود
شهردار اصفهان در این مراسم اظهار کرد: برخی از افراد قدرت انطباق یا درک تحولات روز را ندارند و همواره در گذشته می‌مانند و قدرت و علم به زمان و مکان پیدا نمی‌کنند و در مقابل عده‌ای مقهور زمان و مکان می‌شوند و مثل کسی که خود را در رودی رها می‌کند، بدون اراده، مانند خسی در آب رها می‌شوند و رنگ زمان و مکان به خود می‌گیرند، چنانکه امام خمینی(ره) با برخورداری از درک بالا از این امر مهم، فرمودند که علم به زمان و مکان باید جزء منابع اجتهاد و فتوای مجتهدان قرار بگیرد.
علی قاسم زاده افزود: علم به زمان و مکان و همچنین تسلط به معادلات زمانه از مزیت‌های برجسته شخصیتی شهید بهشتی بود به طوری ‌که می‌توان گفت او خالق زمان و مکان بود و حتی جلوتر از زمان حرکت می‌کرد.
وی تأکید کرد: برای همیشه مدیون امام راحل و امثال شهید بهشتی‌ و همه افرادی هستیم که ما را از ماندن در گذشته یا رها شدن در مسیر ترویج و توسعه غرب به دنیایی جدید به اسم تمدن نوین اسلامی وارد کردند.
شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: بنیانی را که امام(ره) بنا نهاد، امثال شهید بهشتی از طریق مجلس خبرگان نظام‌مند کردند و تا به امروز رهبر فرزانه انقلاب، امانت دار یادگار امام و تلاش‌های بی‌وقفه و مجاهدانه شهید بهشتی بودند و امید است که ما نیز بتوانیم این مسیر را ادامه بدهیم.
انتشار مجموعه آقای بهشتی در ۴۸۰ صفحه
گفتنی است، مجموعه کتاب ۱۰ جلدی «آقای بهشتی» از سوی انتشارات سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در حدود ۴۸۰ صفحه منتشر شده و شامل عناوین ادب آقای بهشتی، اقتدار آقای بهشتی، اندیشه آقای بهشتی، بردباری آقای بهشتی، خلوص آقای بهشتی، سادگی آقای بهشتی، معنویت آقای بهشتی، عدالت آقای بهشتی، مدیریت آقای بهشتی و نظم آقای بهشتی است که به مناسبت سالروز شهادت ایشان، رونمایی شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا