مصاحبه و گفتگو

امنیت سرمایه‌گذاری در ایران بالاست

هلیگا ام.کِرن در حاشیه همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری شهر خلاق اصفهان گفت : بنده برای دومین بار است که به شهر اصفهان سفر می‌کنم؛ نخستین بار در نوامبر گذشته به اصفهان آمدم و از ظرفیت بالای کشور ایران برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف بسیار متعجب شدم و احساس کردم در این کشور می‌توان وارد بحث سرمایه گذاری و توسعه شد.
وی افزود: بنده بسیار علاقه‌مندم که در حوزه مسکن ایران سرمایه‌گذاری کنم چراکه مسکن ایران جاذبه خوبی دارد؛ همچنین در حال بررسی حوزه های زیربنایی ایران مانند جاده‌سازی و حمل و نقل هستم تا در این بخش‌ها نیز وارد سرمایه‌گذاری شویم.
این سرمایه گذار سویسی با تاکید بر اینکه کشور ایران جاذبه بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری دارد، تصریح کرد: ایران با جمعیت حدود ۸۰ میلیون نفر، از نیروهای جوان و فعال زیادی برخوردار است و می‌تواند خود را توسعه داده و به یک کشور بسیار مهم در منطقه و حتی جهان تبدیل شود.
هلیگا ام. کرن خاطرنشان کرد: البته در حال حاضر مشکلاتی برای سرمایه گذاری در ایران پیش روی سرمایه گذاران اروپایی قرار دارد چراکه به دلیل تحریم های موجود علیه ایران، انتقال پول از ایران به اروپا و برعکس کار سختی است اما با برداشته شدن تحریم ها این مشکل رفع خواهد شد و یک قدم مثبت برای همکاری بیشتر ایران و کشورهای اروپایی برداشته می شود.
وی اظهار کرد: از سوی دیگر، برخی از سرمایه گذاران اروپایی با وجود علاقه‌ای که به سرمایه گذاری در ایران دارند، اما هنوز تصور می‌کنند که ایران در تحریم است درحالیکه ایران مرحله تحریم ها را پشت سر گذاشته و می‌تواند وارد بازار جهانی شود لذا باید برای سرمایه‌گذاران اروپایی جا بیفتد که هیچ مشکلی برای سرمایه‌گذاری در این کشور وجود ندارد.
این سرمایه‌گذار سوییسی خاطرنشان کرد: بنده آنالیزگر بخش‌های سرمایه‌گذاری هستم و با بررسی بازار کشورهای مختلف، برای سرمایه‌گذاری در آن کشورها تصمیم‌گیری می‌کنم؛ در مورد ایران هم احساس قلبی من این است که در این کشور، امنیت سرمایه گذاری بالاست اما تمایل دارم که این موضوع را در عمل تجربه کنم.

منبع :ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا