عناوین اخبار

فلسطین به عضویت کامل دادگاه لاهه درآمد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از  پایگاه خبری فلسطین الیوم، فلسطین یک ماه پیش درخواست خود را برای عضویت در دادگاه کیفری بین المللی (لاهه) به کشور هلند که مسوول رسیدگی به چنین درخواست هایی است، ارائه کرده بود که با اعتراض گسترده آمریکا روبه رو شد. از این رو عضویت فلسطین به تعلیق در آمد تا کمیته ای ویژه برای بررسی و رسیدگی به این موضوع تصمیم گیری کند.
بر اساس این گزارش، آمریکا از دست یابی به هدفش در منع عضویت فلسطین در دادگاه لاهه ناکام ماند و در نهایت فلسطین با رای مثبت اکثر کشورها به عضویت کامل دادگاه لاهه درآمد.
این در حالی است که حکومت خودگردان فلسطین با وجود اعتراض رژیم صهیونیستی و آمریکا، اوایل سال جاری میلادی به دادگاه لاهه پیوسته بود.
با عضویت فلسطین در دادگاه لاهه، مقام های این کشور می توانند پرونده های جنایت رژیم صهیونیستی را طی جنگ هایی که بر مردم بی دفاع فلسطین تحمیل کرده، مورد رسیدگی قرار دهند.
رژیم صهیونیستی که عضو این دادگاه نیست، از همکاری در زمینه تحقیقات این دادگاه درباره تجاوزات پیشین خود علیه فلسطینیان خودداری می کند و می گوید، فلسطین یک کشور نیست و حق پیوستن به این دادگاه را ندارد.
بازپرسان لاهه اوایل امسال تحقیقات مقدماتی درباره جرایم ارتکابی از سوی دو طرف را در جنگ غزه آغاز کردند اما، مقام های لاهه تا کنون موفق به بازدید از محل ارتکاب جنایت ها نشدند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا