شهر و جامعهعناوین اخبارمخابرات

مخاطب قرار دادن شهروندان رمز موفقیت است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ، همایش “شهر هوشمند، شهروند هوشمند” با موضوع “نقش شهروندان در توسعه گردشگری با استفاده از فناوری اطلاعات” عصر پنج شنبه ۱۳ اسفند ماه با همکاری و مشارکت کمیته فرهنگ شهروندی شهرداری با سخنرانی ویژه دکتر علی اکبر جلالی در محل تالار فرهنگیان برگزار شد.
جلالی با بررسی روند گردشگری در کشورهای مختلف طی اعصار گذشته، جاذبه های گردشگری کشورهای مختلف را برای حضار بازگو کرد و اظهار داشت: کشور ایران پتانسیل اجرای طرح های تحقق توسعه گردشگری را داراست و باید در این زمینه عملیات اجرا شوند.
پدر علم فناوری اطلاعات ایران گفت: شهردار ی اصفهان با عشق و علاقه بسیار در امر تحقق فناوری اطلاعات و توسعه صنعت توریسم در اصفهان کوشیده است و خوشبختانه اصفهان در این زمینه از شانس بالایی برخوردار است.
ایشان با تاکید بر سرمایه گذاری در صنعت توریسم تصریح کرد: گردشگری هیچ وقت رو به افول نیست و این صنعت همواره در حال توسعه و صعود است. همین امر لزوم سرمایه گذاری در این بخش را نشان می دهد و اینکه سرمایه گذاری در بخش گردشگری هیچ وقت با شکست مواجه نمی شود.
جلالی تاکید کرد: اپلیکیشن های موبایلی و توسعه آنها پاشنه آشیل صنعت گردشگری هستند و در این زمینه نباید از دنیا عقب بمانیم.
وی یادآور شد: جای بسی خوشحالی است که اصفهان صنعت گردشگری را در سند توسعه خود قرار داده است و امید می رود در این صنعت بسرعت به شکوفایی برسد.
جلالی با ارائه مثال هایی از جاذبه های گردشگری در کشورهای مختلف جهان تشریح کرد که چطور می توان از قسمت های مختلف در زمینه جذب گردشگر استفاده کرد و افزود: می توان در این زمینه از تجربه کشورهای مختلف دنیا کمک گرفت.
وی با معرفی انواع گردشگری یادآور شد: صنعت گردشگری تنها در بخش گردشگری میراث فرهنگی خلاصه نمی شود و کشور ما برای شکوفایی این صنعت باید به این نکته توجه کند.
جلالی برای تفهیم این موضوع مثال هایی از کشورهای چین، کره و هند ارائه کرد و گفت: اکثر کشورهای موفق در زمینه توریسم به انواع مختلف جذب گردشگر توجه کرده اند.
توسعه صنعت گردشگری اصفهان در گرو تحقق شهر هوشمند است
این استاد دانشگاه در بخش دیگر سخنرانی خود به ارائه استراتژی های راهبردی برای شکوفایی صنعت گردشگری اصفهان پرداخت و اذعان داشت: الزامی ترین کار اصفهان برای توسعه صنعت توریسم و گردشگری تحقق شهر هوشمند است.
وی اضافه کرد: اگر اصفهان در زمره شهرهای هوشمند دنیا قرار گیرد و به عنوان شهر هوشمند شناخته شود، سیل گردشگران به سمت این شهر روانه خواهد شد. چراکه تنها شهرهایی در جهان دیده می شوند که شاخصه های شهر هوشمند را داشته باشند.
جلالی حفظ محیط زیست را از ارکان اصلی شهر هوشمند عنوان کرد و گفت: توجه به اینترنت اشیاء در توسعه صنعت توریسم نباید مورد غفلت واقع شود و حتما باید جایگاه اینترنت اشیاء را درنظر بگیریم.
پذیرش جهانی شدن مهم ترین رکن حرکت به سمت شهر هوشمند
وی پذیرش جهانی شدن را مهم ترین رکن حرکت به سمت شهر هوشمند دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران بر این امر تاکید فراوان دارند و باید به رهنمودهای ایشان توجه ویژه کرد.
وی تاکید کرد: ایران خوشبختانه این امکانات را دارد و باید به شکل بهینه استفاده شود.
سرمایه جهان تنها پول نیست بلکه اعتبار در سطح جهانی است
جلالی بر لزوم گسترش سرمایه گذاری در بخش گردشگری تاکید کرد و افزود: در دنیای امروز سرمایه جهان تنها پول نیست بلکه اعتبار در زمینه اجتماعی، انسانی، سازمانی، دانش و فناوری ارتباطات و اطلاعت است.
وی اضافه کرد: کشور ما باید به سمت جذب گردشگران سرمایه دار حرکت کند تا در این راه بخش اقتصادی کشور را به رشد و شکوفایی برساند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا