اخبار استان ها

حوادث رانندگی روزانه ۳ اصفهانی را به کام مرگ می‌فرستد

روابط عمومی اداره‌کل پزشکی قانونی اصفهان، روز شنبه به نقل از مدیرکل این نهاد افزود: در ۶ ماه نخست امسال ۵۵۸ نفر در حوادث رانندگی استان جان باختند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۵۲۸ نفر بودند، ۵،۷ درصد بیشتر است.

منصور فیروزبخت اضافه کرد: بیشترین تلفات با ۳۴۵ نفر در جاده‌های برون‌ شهری و ۲۱۳ نفر در مسیرهای درون ‌شهری رُخ داده است.

مراجعه ۲۲ هزار مصدوم نزاع به پزشکی قانونی 

مدیرکل پزشکی قانونی اصفهان، آمار مراجعان نزاع به پزشکی قانونی استان را یکی از بیشترین موارد ارجاع به این اداره(حدود ۳۰ درصد کل معاینات جسمانی) در ۶ ماه امسال برشمرد.

وی افزود: در این مدت ۲۲ هزار و ۲۰۴ مصدوم ناشی از نزاع برای انجام معاینه،‌ بررسی صدمات و تعیین خسارت به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند.

فیروزبخت افزود: این تعداد شامل ۱۴ هزار و ۶۲۵ نفر مرد و هفت هزار و ۵۷۹ نفر زن در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳.۴ درصد کاهش داشته است.

 کاهش تلفات مسمومیت با قرص برنج

مدیرکل پزشکی قانونی اصفهان همچنین گفت: در نیمه نخست امسال ۹ نفر بدلیل مسمومیت با قرص برنج در استان، جان خود را از دست دادند که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۱۱ نفر بود.

قرص برنج که به نام ‘فسفید آلومینیوم’ نیز شناخته می‌شود از خود گاز فسفید تولید می‌کند و از آن برای جلوگیری از آفت‌زدگی برنج در انبار استفاده می‌شود. مسمومیت با این قرص هم از راه استنشاق، هم از راه تماس پوستی و هم بصورت خوراکی اتفاق می‌افتد و مصرف خوراکی آن باعث تهوع، درد معده، استفراغ، اسهال، تنگی نفس، احساس سرما، عطش، سر درد، تشنج و کُما می‌شود.

افزایش ۲۷ درصدی تلفات حوادث کار در استان

فیروزبخت اظهار داشت: در مدت یاد شده، ۸۰ نفر در حوادث ناشی از کار استان، جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد افزایش داشت.

وی بیان داشت: در این مدت شهرستان‌های اصفهان، کاشان و لنجان، بیشترین آمار تلفات حوادث کار در استان را به خود اختصاص داده‌اند.

فیروزبخت، سقوط از بلندی و اصابت جسم سخت را بیشترین دلایل فوت در حوادث کار استان اصفهان اعلام کرد و گفت: ۲۸ نفر از قربانیان بدلیل سقوط از بلندی و ۲۳ نفر دیگر نیز بدلیل اصابت جسم، سخت جان خود را از دست داده‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی اصفهان اضافه کرد: دلایل دیگر همچون سوختگی، برق گرفتگی و کمبود اکسیژن در رُتبه‌های بعدی مرگ در حوادث کار استان قرار دارد.

وی به افزایش ۱۵،۶ درصدی مصدومان حوادث کار نیز اشاره کرد و گفت: در این مدت یکهزار و ۴۸۱ مصدوم حوادث کار به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که ۸۰ نفر از آنان زن و ۱۴۰۱ یکهزار و ۴۰۱ نفر مرد بودند.

فوت ۱۰۶ نفر بدلیل سوختگی

مدیرکل پزشکی قانونی اصفهان همچنین به افزایش ۷،۱ درصدی آمار تلفات ناشی از سوختگی در استان در ۶ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و گفت: در این مدت ۱۰۶ نفر بدلیل سوختگی در استان جان خود را از دست دادند.

وی اظهار داشت: از مجموع تلفات سوختگی در استان ۶۳ نفر مرد و ۴۳ نفر زن بودند.

منبع خبر : تابناک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا