اخبار استان ها

واگذاری ۲۰۰ متر زمین به خانواده های دارای فرزند سوم

عضو شورا عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که در این قانون اولویت با واگذاری زمین است، گفت: این قانون در روستا‌ها با محوریت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در حال اجراست و در شهر‌های کوچک و کلان شهر‌ها باید زمین به متقاضیان واگذار شود اما در صورت نبود زمین اداره کل راه و شهرسازی استان مکلف به تامین زمین از شهر‌های مجاور می‌باشد.

امیرحسین بانکی پور افزود: به گفته وزیر راه و شهرسازی تاکنون هزار و ۸۰۰ قطعه زمین در کشور در راستای ماده ۳ قانون جوانی جمعیت تحویل داده شده است.

وی به تقاضای ۳ هزار و ۴۳۶ نفر ۳ فرزندی و بیشتر برای دریافت زمین و مسکن در استان اشاره کرد و گفت: این افراد در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند که از لحاظ ثبت نام و تخصیص واحد باید در اولویت قرار گیرند اما تا این لحظه این اتفاق رخ نداده است.

طبق ماده ۳ قانون جوانی جمعیت تامین زمین یا واحد مسکونی حداکثر ۲۰۰ متری به قیمت تمام شده با ۲ سال تنفس و ۸ سال قسط بندی پس از تولد فرزند سوم الزامی است.

براساس آیین نامه یاد شده وزارت راه و شهرسازی (به نمایندگی از دولت) مکلف است به منظور تأمین مسکن خانوار‌ها پس از تولد فرزند سوم و بیشتر، یک قطعه زمین حداکثر به مساحت ۲۰۰ مترمربع منطبق با ضوابط حد نصاب تفکیک براساس طرح‌های هادی روستایی یا طرح‌های جامع شهری مصوب یا واحد مسکونی برای ساکنین در روستا‌ها یا شهر‌های کمتر از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت به صورت مشترک و بالمناصفه به پدر و مادر در شهر و روستای محل سکونت فقط برای یک بار و براساس هزینه آماده سازی زمین در زمان واگذاری به صورت فروش اقساطی با ۲ سال تنفس و ۸ سال تقسیط بدون اعمال تخفیف واگذار نماید.

منبع خبر : تابناک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا