پیشخوانعناوین اخبار

رسوایی اخلاقی جدید ترامپ / افشای اظهارات زننده نامزد جمهوری‌خواهان در مورد زنان در یک برنامه رادیویی

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از واشینگتن پست،‌ در شرایطی که دونالد ترامپ – نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – در پی انتشار اظهارات زننده او در مورد زنان در یک ویدئوی قدیمی تحت فشار غیرقابل‌تصوری از جانب جمهوری‌خواهان و افکار عمومی آمریکا قرار گرفته است، مجموعه‌ای از مصاحبه‌های رادیویی نیز از او به دست آمده است که نامزد جمهوری‌خواهان در آنها به صورت کاملاً شفاف درباره مسائل جنسی صحبت می‌کند و حتی در یکی از آنها درمورد دختر خودش نیز تعابیر نامناسبی را به کار می‌برد.

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان روز گذشته (شنبه) اقدام به پخش مجموعه‌ای از مصاحبه‌های رادیویی ترامپ در طول دو دهه گذشته کرد که اظهاراتی که او در این مصاحبه‌ها با «هاوارد استرن» – مجری و هنرپیشه معروف آمریکایی – به زبان می‌آورد به لحاظ سخیف بودن کمتر از اظهارات او در ویدئوی جنجالی اخیر نیست. وی در این مصاحبه‌ها به وضوح از علاقه خود برای برقراری روابط با دختران جوان می‌گوید و سخنان وقیحانه دیگری را در توصیف زنان به زبان می‌آورد که قابل انتشار نیستند.

وی همچنین در این مصاحبه‌ها از تجربه خود در ورود سرزده به اتاق تعویض لباس مسابقات انتخاب ملکه زیبایی آمریکا می‌گوید و اینکه تا چه اندازه این تجربه برای او خوشایند بوده است. نامزد جمهوری‌خواهان در یکی دیگر از این مصاحبه‌های رادیویی که متعلق به ۱۰ سال پیش است، به صورت شفاف درمورد روابط خارج از ازدواج خود در گذشته و روابط زناشویی خود با همسرش ملانیا صحبت می‌کند و از جذابیت‌های دختر بزرگش – ایوانکا – برای مردان می‌گوید. ایوانکا در زمان انجام این مصاحبه ۲۴ ساله بود.

برنامه رادیویی هاروارد استرن یکی از برنامه‌های رادیویی پرمخاطب آمریکا به شمار می‌رود که در سراسر کشور بر روی موج اف‌ام قابل شنیدن است. این برنامه هم‌اکنون از طریق ماهواره نیز در سراسر جهان قابل دسترسی است.

انتشار این مصاحبه‌های رادیویی جدید از ترامپ یک روز پس از آن صورت گرفت که واشینگتن پست در وبسایت خود اقدام به انتشار یک ویدئوی قدیمی از وی کرد که نامزد جمهوری‌خواهان در آن با فرض خاموش بودن میکروفون در داخل اتوبوس در گفتگو با دوست خود از ادبیات سخیف و بسیار زننده‌ای برای صحبت در مورد زنان استفاده می‌کند و با جزئیات تمام، خاطرات زمانی را برای او بازگو می‌کند که قصد داشته است به زور با یک زن متأهل رابطه برقرار کند.

ترامپ پس از این افشاگری واشینگتن پست گفت او در این ویدئو که متعلق به سال ۲۰۰۵ است، برای سرگرم کردن دوست خود پیش از رسیدن به محل یک مصاحبه مطبوعاتی این سخنان را گفته است و آنچه او در این ویدئو به زبان آورده بیانگر شخصیت واقعی او نیست. با این حال، نامزد جمهوری‌خواهان از زمان انتشار این ویدئوی جنجالی به شدت مورد انتقاد موافقان و مخالفان خود در داخل حزب جمهوری‌خواه قرار گرفته است و برخی به خاطر اظهارات زشت و دور از شأن او درمورد زنان، خواهان کناره‌گیری او از رقابت‌های انتخاباتی شده‌اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا