اخبار استان ها

نرخ رشد ۱۲ درصدی سالمندی در اصفهان/نصف‌جهان پیشگام در تولید محتوا برای سالمندان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، از اصفهان، ژاله کرمانی اظهار کرد: متاسفانه پیری جمعیت زودتر از آنچه در تصور کارشناسان بود در حال فراگیری است و در حال حاضر در استان اصفهان با نرخ رشد ۱۲درصدی سالمندی مواجه هستیم که از میانگین کشوری نیز بیشتر است.

وی افزود: حساس سازی و تولید محتوا برای عموم مردم در قالب هنر قطعا جزو موضوعاتی است که می تواند به آگاه سازی خانواده ها در زمینه مسائل و چالش های سالمندی کمک نماید.

رئیس دبیرخانه شهر دوستدار سالمند در اصفهان با بیان اینکه مسابقه ملی عکس سالمندی با عنوان ریشه ها در سال گذشته توسط دبیرخانه شهر دوستدار سالمند در سطح کشور فراخوان شد و با اتمام مراحل داوری برگزیدگان این مسابقه در اختتامیه ویژه ای معرفی می شوند، بیان کرد: این مسابقه پاسخی بود به موضوعات متنوع دوران سالمندی از دریچه هنر عکاسی که نتایج بسیار مطلوبی داشت.

کرمانی با اشاره به موضوعات این جشنواره بیان داشت: مسابقه ملی عکس ریشه ها از بهمن ماه سال گذشته در موضوعات سالمندی و دورهمی خانوادگی، پدر بزرگها و مادر بزرگ ها، سالمند و ارتباط بین نسلی، سالمند وازدواج، سالمند و معنویت، سالمند و زندگی شهری، سالمند و گردشگری، سالمند و شادی و نشاط، سالمند و فعالیت های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سالمند و چالش های سلامتی، بیماری و اعتیاد فراخوان عکس داده شد.

مسئول مرکز تخصصی سالمند سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهر اصفهان گفت: در اتفاقی کم نظیر و در سال گذشته، سه هزار و ۵۰۰ اثر در بخش تک عکس و ۸۰ مجموعه عکس از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شد.

وی در زمینه داوری آثار گفت: پس از اتمام فراخوان در اسفند ماه هیات داوران متشکل از اساتید باتجربه از اصفهان و تهران آثار را داوری نموده و نتایج این جشنواره در اختتامییه ای به همین مناسبت در روز پنج شنبه در باغ غدیر اصفهان معرفی می شوند .

وی گفت : برگزیدگان این مسابقه ضمن دریافت لوح تقدیر ، تندیس ویژه مسابقه از جوایز نقدی بهرمند شدند؛ آثار برگزیدگان در این مسابقه بصورت کتاب منتشر شد و همچنین برای بهره مندی از این آثار سیر نمایشگاهی هنرمندان نیز به چاپ رسید .

شایان ذکر است این مسابقه در سال جدید در نیمه دوم سال طی فراخوانی برگزار خواهد شد؛ علاقه مندان به اطلاع از برنامه های دبیرخانه شهر دوستدار سالمند می توانند به آدرس چهارراه علامه امینی، کنار گذر اتوبان صیاد شیرازی دبیرخانه شهر دوستدار سالمند مراجعه و یا با شماره تماس ۳۲۶۷۰۲۸۹ تماس حاصل نمایند.

منبع خبر : خبر آنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا