اخبار استان ها

سه‌راهی ورودی بازفت احداث شود

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، جعفر عسگری‌حسنوند امروز _یکشنبه دهم اردیبهشت‌ماه_ در جلسه با مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه روستاهای دارای ۲۵ خانوار که شورا و دهیاری دارند و اداره راهداری باید راه‌های آن‌ها را احداث یا بازسازی کند، اظهار کرد: با توجه به بالا بودن جمعیت روستایی شهرستان کوهرنگ اداره راهداری باید توجه جدی به این شهرستان داشته باشد.

وی افزود: تمام راه‌های روستایی شهرستان کوهرنگ همچون راه دسترسی به روستای سرآقاسید و منطقه بیرگان و دشت لاله به روکش آسفالت نیاز دارند، همچنین تونل‌ها به‌ویژه تونل چری باید با سرعت بیشتری تکمیل شود.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان کوهرنگ در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: سه دسته جاده در شهرستان کوهرنگ بلاتکلیف مانده یا زیرسازی شده است و نیاز به آسفالت دارد یا بعضی آسفالت آن قدیمی است و نیاز به روکش دارد که تخصیص اعتبار به ترتیب اولویت‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه احداث جاده‌های روستایی بعضی مناطق شهرستان باید از زیر مجموعه امور عشایر خارج شود و زیر نظر راهداری قرار گیرد، گفت: جاده افسرآباد به صمصامی به‌طول ۱۰ کیلومتر، جاده تاراز به چلگرد، محور شیخ علیخان به غار یخی، جاده قلعه تک به خسروآباد، جاده صمصامی به شاه منصوری و جاده‌های بخش بازفت به روکش آسفالت نیاز دارد.

عسگری‌حسنوند با اشاره به طلب پیمانکار جاده نازی از سال ۱۳۹۹ اضافه کرد: پروژه به کندی پیشرفت داشته و پیمانکار تونل تاراز نیز منتظر دریافت پیش پرداخت است تا شروع به‌کار کند.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان کوهرنگ در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری ادامه داد: برای گزستان، گرآب و چبد یک پل کابلی پیشنهاد شده است اما اهالی و شوراها درخواست پل برای تردد خودروها دارند؛ در شورای ترافیک احداث سه‌راهی ورودی بازفت مطرح و تعریض پل بازفت تا چمن گلی درخواست شده است.

وی اضافه کرد: رؤسای ادارات شهرستان‌ها باید از ظرفیت شوراها در سطح آن استفاده کنند، همچنین حضور شوراها در بازدیدهای میدانی مدیران استانی و کشوری از مناطق و پروژه‌های شهرستان‌ها بسیار راهگشا است، چراکه اعضای شوراهای اسلامی افرادی مطلع و آگاه به مسائل حوزه‌های مختلف هستند.

عسگری‌حسنوند با بیان اینکه شهروندان از تشکل‌های مردم‌نهاد شناخت کافی ندارند، گفت: در مواردی تشکل‌های مردم‌نهاد با تشکل‌های احزاب سیاسی اشتباه گرفته می‌شود، لذا نخستین گام در گسترش این موضوع مهم، آموزش است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا