شهر و جامعهعناوین اخبار

بقاع متبرکه شهرستان های بن رود ،آران و بیدگل ونطنزآماده مسافران نوروزی

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران وبه نقل از  روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حسین اکبر بیان کرد: همزمان با فرا رسیدن فصل بهار و سال جدید نمایندگی اوقاف و امور خیریه بن رود با همکاری اعضاء هیئت امناء بقاع متبرکه این بخش برای پذیرایی از مسافران و زائران عزیز ۵ بقعه متبرکه این شهرستان را آماده کرده اند.
وی در ادامه تصریح کرد: این کار در راستای اجرای طرح آرامش بهاری در جوار بقاع متبرکه صورت گرفته است که هدف این طرح تبدیل بقاع متبرکه به پایگاه های فرهنگی می باشد.
مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه بن رود در ادامه افزود: همچنین ویژه برنامه هایی نیز در قالب خیمه های معرفت در جوار ۳ بقعه متبرکه بن رود در طول این ایام برگزار می شود.
حسین اکبر در ادامه گفت: برنامه های خیمه های معرفت شامل؛ پاسخگویی به مسائل شرعی، مشاوره خانواده، غرفه ویزه کودکان، ایستگاه همه واقف باشیم و… می باشد.
وی ادامه داد: همچنین در طول این ایام و برای اجرای طرح آرامش بهاری از خادمین افتخاری در بقاع متبرکه بن رود نیز استفاده می شود.
مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه بن رود در ادامه خاطر نشان کرد: فضای امامزادگان و بقاع متبرکه نیز از چندی پیش تا کنون با فعالیت هایی مانند غرس نهال، رنگ آمیزی و غبار روبی برای پذیرایی از مسافران و زائران توسط اعضاء هیئت امناء آن ها آماده شده است.

بقاع متبرکه آران و بیدگل آماده استقبال از فصل بهار
حجت الاسلام و المسلمین ولی اله روان رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل اظهار داشت: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل با همکاری اعضاء هیئت امناء بقاع متبرکه این شهرستان ۸ بقعه را آماده کرده اند.
وی در ادامه تصریح کرد: در این راستا جلسه توجیهی با حضور اعضاء هیئت امناء این بقاع متبرکه در روز پنجشنبه ۱۳ اسفند ماه برگزار شد که برنامه های ابلاغی سازمان آوقاف و امور خیریه را در قالب طرح آرامش بهاری به آن ها ارائه شد.
ایشان در ادامه افزود: همچنین جهت استقبال و پذیرائی از مسافرین نوروزی بقاع متبرکه غبار روبی و عطر افشانی شدند و اقدامات لازم نیز صورت گرفته شده است.
حجت الاسلام و المسلمین ولی اله روان در ادامه بیان کرد: برنامه های متعددی نیز در قالب طرح آرامش بهاری برای استفاده مسافران و زائران عزیز در طول این ایام با عنوان خیمه های معرفت در جوار بقاع متبرکه برگزار می شود که این برنامه ها شامل؛ پاسخگویی به مسائل شرعی، نمایشگاه ارائه محصوات فرهنگی، مشاوره خانواده، غرفه های ویژه کودکان، ایستگاه همه واقف باشیم و… می باشد.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: همچنین برای استقبال از سال جدید و برگزاری مراسم سال تحویل نیز ویژه برنامه هایی را در جوار بقاع متبرکه در نظر گرفته ایم.

حرم مطهر امامزاده احمد(ع) تیران غبارروبی و عطر افشانی شد
در آستانه فرا رسیدن فصل بهار و سال جدید حرم مطهر امامزاده احمد(ع) تیران غبارروبی و عطر افشانی شد.در همین ارتباط محمد علی محسنی اظهار داشت: در آستانه فرا رسیدن فصل بهار و سال جدید و همچنین همزمان با آغاز طرح آرامش بهاری در شهرستان تیران و کرون حرم مطهر امامزاده احمد(ع) تیران غبارروبی و عطر افشانی شد.
وی در ادامه افزود: این مراسم در روز سه شنبه ۲۵ اسفند ماه و با حضور ابوترابی نماینده مردم تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین طاحونی امام جمعه تیران و جمعی از مسئولان شهرستان برگزار شد.
مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان تیران و کرون در ادامه افزود: این برنامه با تلاوت آیاتی چند از کلام ا… مجید و زیارت نامه این امامزاده واجب التعظیم برگزار شد.
محمد علی محسنی در ادامه بیان کرد: نسب ایشان با توجه به روایت و ارادتی که مردم و اهالی برای ایشان قائل هستند و طبق نقل قول از بزرگان محل به حضرت علی بن ابیطالب (علیه السلام) می رسد و آستان امامزاده احمد (علیه السلام) در شهرستان تیران وکرون، بخش مرکزی، شهر تیران، خیابان طالقانی جنوبی واقع شده است

رایحه بهاری با اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه نطنز
حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اکبری اظهار داشت: امسال نیز همانند سال های گذشته همزمان با ایام نوروز و فرارسیدن سال نو طرح آرامش بهاری همزمان با سراسر کشور در بقاع متبرکه و امامزادگان نطنز اجرا می‌شود.
وی در ادامه تصریح کرد: این برنامه از ۲۸ اسفند امسال تا ۱۴ فروردین ماه سال آینده در ۱۵ بقعه متبرکه و امامزاده شهر نطنز اجرا می‌شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نطنز در ادامه افزود: حضور روحانیون با تخصص‌های مختلف و ارائه مشاوره توسط آنها به خانواده‌ از مهمترین برنامه های این طرح است.
حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اکبری در ادامهه بیان کرد: پاسخگویی به مسائل دینی و شرعی، دفتر مشاوره، غرفه عفاف و حجاب، برگزاری مسابقات فرهنگی و قرآنی برای کودکان، غرفه نقاشی کودکان و توزیع بسته‌های فرهنگی و جوایز در این غرفه ها را از دیگر برنامه‌های طرح آرامش بهاری در امامزادگان بشمار می رود.
وی ادامه داد: هدف از اجرای این طرح استفاده از ظرفیت معنوی بقاع، ترویج سنت‌های دینی و اسلامی، شناخت بیشتر مردم از بقاع متبرکه و امامزادگان و بالا بردن سطح فرهنگی و معنوی مردم می باشد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نطنز تقویت بنیان فکری و معنوی زائرین و مسافرین و استفاده هر چه بیشتر از فضای معنوی بقاع متبرکه را از دیگر اهداف این طرح عنوان و خاطر نشان کرد: آماده سازی فضای صحن مطهر امامزادگان، ساماندهی اسکان موقت زاءران، پخش سخنرانی رهبر معظم انقلاب از آستان قدس رضوی، سفره هفت سین، دعای تحویل سال نو، ایستگاه صلواتی و … از جمله مهم ترین برنامه های اوقاف در این طرح می باشد.
حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اکبری در پایان تاکید کرد: زائران و مسافران باید به هشدار های حفاظتی که توسط مسئولان به آن ها در حین اجرای طرح داده می شود توجه نمایند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا