پیشخوانعناوین اخبار

کسر حقوق‌ هیات مدیره تامین اجتماعی

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از مهر، علی ربیعی در همایش هفته تامین اجتماعی افزود: تامین اجتماعی پایدار الزام یک جامعه است و هیچ برنامه ای رشد و توسعه ای بدون داشتن تامین اجتماعی پایدار موفق نمی شود.

وی گفت: امروز نیاز به تحولات عمیق با تصمیمات سخت داریم به طوری که نیازمند یک نظام بیمه بیکاری قوی هستیم؛ چراکه سالیانه ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان صرف بیمه بیکاری می شود و یک نظام بیمه ای قوی می تواند در شرایط رکود کمک بزرگی کند.

به گفته ربیعی، یک نظام درمان مناسب در تامین اجتماعی می تواند از خطر سقوط مستمری‌بگیران و حقوق بگیران به تله فقر جلوگیری کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: تامین اجتماعی، صندوق نیست بلکه مکانی است برای زندگی اجتماعی مستمری‌بگیران و کارگران و جایی است که امید به آینده در آنجا باید شکل بگیرد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه هنوز عده ای نگاه درستی به تامین اجتماعی ندارند، گفت: این افراد عنوان می کنند کجای دنیا یک صندوق، بنگاه داری می کند، در حالی که باید پرسید در کجای دنیا بنگاه داری نمی کنند؟

ربیعی ادامه داد: سرمایه شکست خورده را تحویل صندوق دادند و خدا را شکر کسی را اخراج نکردیم و تعدیل نیرو هم نداشته ایم. هر سیاست رشد اقتصادی، بهره وری بدون توانمندسازی نیروی کار و امنیت نیروی کار امکان ندارد و تامین اجتماعی محلی برای امنیت روانی نیروی کار است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه اجازه ندادیم کسی به بنگاه های تامین اجتماعی به عنوان حیات خلوت نگاه کند، گفت: رابطه سالم تصمیم گیری در این سازمان را تثبیت کرده ایم، بطوریکه امروزه به طور طبیعی تصمیم گیری می شود.

وی در مورد استیضاح هایی وزرای کار و تعاون و همچنین رفاه در گذشته، اظهار کرد: در گذشته معمولا وزیر کار و تعاون استیضاح نمی شد، اما وزیر رفاه در دوره های مختلف استیضاح شده است که دلیل آن نیز به خاطر سیاست های فقر نبوده بلکه بخاطر بنگاه های زیرمجموعه بوده است. امروزه در مقابل سوءنظر بنگاه ها محکم ایستاده ایم و رئیس جمهور نیز از من حمایت کرده است.

ربیعی اظهار داشت: اولین وزیر رفاه در کمتر از یک سال به دلیل اختلاف در انتصاب مدیرعامل، دومی به دلیل اختلاف در انتصاب با رئیس جمهور، وزیر بعدی به خاطر اختلاف با رئیس دفتر رئیس جمهور و وزیر بعدی نیز به دلیل استیضاح در مجلس برکنار شد.

به گفته وی، هیچ کاری نکرده باشیم پیش روی شما روسفیدیم و با احساس مسئولیت، تامین اجتماعی را به امین هایی سپرده ایم که در آن هیات امنا خودش تصمیم می گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه هیچ کس وزیر رفاه را به خاطر رسیدگی به فقرا عزل نمی کند، گفت: این کار کمی نبوده که ما کرده ایم و امروزه تامین اجتماعی، محل گفتگوی تامین اجتماعی است.

ربیعی در مورد شرکت دادن جامعه کارگری و بازنشستگی در تمام ارکان تصمیم گیری اجتماعی گفت: در این هفته اقدامی انجام می دهیم تا ارکان کارگری و بازنشستگی، ناظر به ارکان تامین اجتماعی خواهد بود.

وی همچنین در مورد حقوق های هیات مدیره تامین اجتماعی، معاونان وزارتخانه و همچنین مدیران شستا گفت: بزودی سایتی را راه اندازی می کنیم و حقوق همه مدیران خود در تامین اجتماعی، شستا، هیات مدیره این سازمان و همچنین معاونان وزارتخانه را بر روی آن قرار می دهیم و اعمال شفافیت خواهیم کرد و اگر کسی نقدی داشت مکانی را طراحی خواهیم کرد که نقدها را شنیده و پاسخ دهیم و در مجموع تامین اجتماعی و وزارت رفاه پیشتاز در شفافیت خواهند بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ابلاغ منشور اخلاقی در سال ۹۲ خبر داد و اظهار کرد: با ابلاغ این منشور ۳۵ درصد حقوق هیات مدیره تامین اجتماعی کسر کردیم بطوریکه هر فردی فقط می تواند در یک هیات مدیره عضو باشد و استثناءها را بر عهده رئیس سازمان گذاشتیم.

ربیعی ادامه داد: طی این مدت هزار میلیارد تومان پروژه بیمه ای و درمانی اجرا کردیم و همچنین طی ۳ سال گذشته ۴۵ هزار میلیارد تومان هزینه درمان شده است و در سال جاری نیز ۱۸ هزار میلیارد تومان برای درمان هزینه خواهیم کرد.

وی از بهبود وضعیت دفترچه های تامین اجتماعی خبر داد و خاطرنشان کرد: کاری می کنیم که همه دنبال دفترچه بیمه ما بدوند و روز به روز وضعیت را بهتر خواهیم کرد و البته سعی کرده ایم دفترچه های بیمه را در مراکز خودمان حذف کنیم که پایلوت این کار نیز از استان یزد آغاز شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد حقوق مستمری‌بگیران یادآور شد: با مصوبه دولت، تلاش مدیرعامل تامین اجتماعی، حقوق حداقل‌بگیران این سازمان را به ۹۰۰ هزار تومان رساندیم و در کف ۳۰ درصد به حقوق ها اضافه کردیم و همچنین در صندوق کشوری با کمک دولت حقوق کف بازنشستگان را به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رساندیم.

ربیعی با اشاره به اینکه ۷۶ درصد بین حقوق بازنشستگی و تورم فاصله ایجاد شده است، اظهار داشت: این افراد قدرت خریدشان کاهش پیدا کرده و در تامین هزینه‌های زندگیشان با کسری مواجه هستند که البته جامعه کارگری نیز قدرت خریدش کاهش پیدا کرده همچنین در طی سه سال گذشته که شورای عالی مزد تشکیل شده است مزد را به تورم پیشی دادیم.

وی در مورد بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی و کشوری نیز گفت: بار مالی بیمه تکمیلی را از محل صنوق های خود تامین خواهیم کرد و پولی از دولت نمی گیریم و به زودی بیمه تکمیلی را برای این دو قشر اجرا می کنیم، اما در مجموع خیلی راه وجود دارد تا یک زندگی با کرامت بازنشستگان داشته باشند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: نمی توانیم معجزه یک باره انجام دهیم اما صورت مسئله را پاک نمی کنیم و دروغ هم نمی گوییم مانند اینکه در شب انتخابات حقوق ها را اضافه کنیم و یا اینکه قانون مدیریت خدمات کشوری را اجرا نکرده و فقط ۱۰۰ تومان به حقوق ها اضافه کنیم.

ربیعی ادامه داد: بر اساس چهار گزارش بیرون آمده از سوی معاون اول رئیس جمهور، سازمان بازرسی، مرکز پژوهش هاو دیوان محاسبات کشور، سازمان تامین اجتماعی در زمینه حقوق روسفید بود که یک مورد هم در بانک رفاه بود که آن هم به دلیل آنکه از قانون بانک ها تبعیت می کرد، رخ داد، اما ۷۳۳ میلیون تومان از حقوق اعضای هیات مدیره بانک به خود بانک بازگرداندیم.

وی تاکید کرد: حقوق مدیران عامل شستا طی این مدت ۶ تا ۷ میلیون تومان و با اضافه کار به ۱۲ میلیون تومان رسید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: عده ای فکر نکنند که می توانند با موج‌سواری دولت روحانی را تضعیف کنند بلکه هر چه بیشتر موج‌سواری کنند، روحانی استوارتر می ایستد دولت روحانی، دولت ۳ سال سود است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا