شهر و جامعهعناوین اخبار

استقرار موکب امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع) اصفهان در عراق

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، بهزاد صبری اظهار داشت: در همین راستا و طی مراسمی و با بدرقه جمعی از مسئولین دستگاه های اجرایی منطقه ۱۴ و عاشقان امام حسین (علیه السلام) و جمعی ۲۲۰ نفره از بسیجیان، یادگاران دفاع مقدس و عاشقان امام حسین (علیه السلام) لوازم مورد نیاز موکب صاحب الزمان(ارواحنافداه) امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) اصفهان ویژه اربعین حسینی، عصر روز یکشنبه  ۳۰ مهر ماه به عراق اعزام شد.

وی افزود: براساس برنامه ریزی های انجام شده و تدابیر اندیشیده شده این موکب به مدت ۱۲ روز از روز دوشنبه ۸ آبان ماه فعالیت خود را در کشور عراق و در کربلا آغاز می کند و در این موکب تا روز ۱۹ آبان روزانه به ۵ هزار نفر زائر خدماتی شامل اسکان و سه نوبت غذای گرم، استقرار چادرهای اسکان عایق برای اسکان افراد با وسایل گرمایشی سرویس‌های بهداشتی و استحمام و ارائه خدمات درمانی به زائران ارائه می شود.

مدیر اجرایی امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع) اصفهان خاطر نشان شد: همچنین در مسیر نجف به کربلا نیز ۱۰ موکب دیگر در کانکس هایی تدارک دیده شده است که در این مکان ها به زائران حسینی خدمات شستشوی رایگان لباس ها ارائه می شود که این خدمات با استقرار ۶ عدد ماشین لباسشویی ۹ کیلیویی در هر موکب از روز ۱۰ آبان لغایت ۱۹ آبان به زائران ارائه می شود.

بهزاد صبری در پایان خاطر نشان شد: این موکب ها در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری(دامت برکات) به زائران اربعین حسینی و در قالب طرح سوگواره بصیرت عاشورایی و از محل کمک های مردمی برپا شده است.

انتهای پیام/

**پی گیری اجرای طرح توسعه امامزاده میرزین العابدین(ع) ورزنه
سرپرست اوقاف و امور خیریه بن رود گفت: ۱۶ هزار متر مربع برای توسعه و اجرای طرح جامع حرم مطهر امامزاده میرزین العابدین(ع) ورزنه مورد نیاز است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، امراله اصغری ورزنه اظهار داشت: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) مبنی بر تبدیل امامزادگان واجب التعظیم به قطب های فرهنگی تلاش و پیگیری مستمری جهت آزادسازی زمین های اطراف حرم مطهر امامزاده میرزین العابدین(ع) ورزنه با هدف اجرای طرح جامع این امامزاده عظیم الشان با رویکرد توسعه زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری و همچنین ارائه خدمات مناسب به زائران و مجاوران این امامزاده در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: برای اجرای طرح جامع این امامزاده ۱۶۰۰۰ متر مربع زمین مورد نیاز است در این راستا با کشاورزانی که زمین های آنان در جوار حرم مطهر این امامزاده است مذاکراتی انجام شده است و امیدواریم که به زودی با تامین بودجه مورد درخواست این افراد بتوانیم این زمین ها را آزاد و زمینه را برای اجرای طرح توسعه این امامزاده فراهم نماییم.
سرپرست اوقاف و امور خیریه بن رود ادامه داد: طرح جامع این امامزاده در سال ۹۰ نقشه برداری و طراحی شده است که این طرح در دو فاز و با زیر بنای در حدود۴۰۰۰۰ متر مربع اجرا می شود که شامل؛ ساخت یک صحن به مساحت ۱۵۰۰۰متر مربع، احداث سرویس های بهداشتی ساخت سر درب ورودی امامزاده در ۳ طرف امامزاده، ساخت رواق های اطراف حرم، ساخت سوئیت و مهمانسرا و اتاق اطراف صحن و ….. است.
امراله اصغری ورزنه گفت: آستان مقدس امامزاده میرزین العابدین(ع) در شهر ورزنه واقع شده است و شهرورزنه یکی از شهرهای شهرستان اصفهان و مرکز بخش بن رود می باشد و در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شرق اصفهان، درکنار رودخانه زاینده رود و۳۰ کیلومتری تالاب بین المللی گاوخونی و۷ کیلومتری تپه های ماسه ای ( ریک سرا که در اصطلاح محلی به شهر سبا معروف می باشد) قرار دارد.
وی خاطر نشان شد: از آنجایی که شهر ورزنه دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است و همواره نیز مورد استقبال گردشگران قرار دارد با اجرای طرح جامع این امامزاده جلیل القدر و توسعه زیر ساخت های آن زمینه برای جذب گردشگران مذهبی نیز محیا می شود.

**ثبت نام بیش از ۱۱۱ هزار نفر در طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: از سال ۱۳۹۱ و همزمان با آغاز طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم در استان اصفهان تا پایان سال گذشته ۱۱۱ هزار و ۲۶۴ نفر در این دوره ثبت نام کرده اند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، یحیی قاسمی اظهار کرد: از آغاز طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم در سال ۹۱ تا پایان سال ۱۳۹۵ ، ۱۱۱ هزار و ۲۶۴ نفر در استان اصفهان در این طرح شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۶۲ هزار و ۶۳۳ در آزمون نهایی این طرح شرکت کرده و ۳۳ هزار ۱۳۶ نفر که توانسته اند حدنصاب نمره را کسب نمایند و برای آنان گواهی صادر شده است.

**
وی با بیان اینکه امسال سهمیه استان اصفهان برای این طرح ۲۴ هزار و ۵۰۰ نفر تعیین شده است، افزود: از ابتدای امسال تاکنون نیز ۱۹ هزار و ۵۴ نفر برای شرکت در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که ثبت‌نام از قرآن پژوهان در سراسر استان جهت شرکت در این طرح تا پایان پاییز نیز همچنان ادامه دارد و آزمون این دوره ن در بهمن ‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با ارائه آمار مربوط به تعداد سهمیه، ثبت‌نام کنندگان و گواهی‌های صادر شده در سال‌های گذشته، ادامه داد: در سال ۹۱، از سهمیه ۱۶ هزار و ۳۰۰ نفری، ۳۶۰۰ نفر ثبت‌نام کردند و برای ۱۸۹۰ نفر گواهی صادر شد. در سال ۹۲، سهمیه استان ۱۸ هزار و ۹۰۰ نفر تعیین شد که از میان ۷۷۳۰ ثبت‌نام کننده، برای ۳۵۶۷ نفر گواهی صادر شد. در سال ۹۳ نیز از سهمیه ۲۱ هزار و ۵۰۰ نفری استان، ۱۴۹۲۵ نفر ثبت‌نام و ۷۶۵۰ نفر از آنها گواهی دریافت کردند.
یحیی قاسمی اضافه کرد: در سال ۹۴، سهمیه استان ۲۴ هزار و ۵۵ نفر تعیین شد که ۱۷ هزار و ۱۰۷نفر ثبت‌نام کردند و از میان آنها، برای ۸۷۷۹ نفر گواهی صادر شد. در سال ۹۵ نیز از سهمیه ۲۴ هزار و ۵۰۰ نفری، ۱۹۲۷۱ نفر ثبت‌نام و ۱۱ هزار و ۲۵۰ نفر از آنها گواهی دریافت کردند.
وی خاطرنشان کرد: در اجرای طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم از ابتدا تاکنون ۱۵۹۷ مربی مشارکت داشته‌اند که این تعداد در سال ۹۱، ۲۱۵ نفر؛ در سال ۹۲، ۱۹۸ نفر؛ در سال ۹۳، ۲۴۸ نفر؛ در سال ۹۴، ۴۰۲ نفر؛ در سال ۹۵، ۵۳۴ نفر بوده است.
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه طرح آموزش مجازی حفظ قرآن کریم از سال ۹۵ در استان اصفهان کلید خورده است، گفت: در مجموع، ۱۱۷۰ نفر در سال ۹۵ موفق به حفظ قرآن در اجزاء مختلف شده‌اند که سهم آقایان، ۲۵۴ نفر و بانوان ۹۱۶ نفر بوده است و از ابتدای سال ۹۶ نیز تاکنون ۱۳۵۲ نفر برای شرکت در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا