اخبار استان ها

افزایش غلظت آلاینده ها و هشدار نارنجی هواشناسی

اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره تشدید شرایط پایدار و سکون نسبی و افزایش غلظت و انباشت آلاینده‌های جوی در استان هشدار نارنجی صادر کرد.

بر اساس هشدار‌های مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

هواشناسی اصفهان، امروز با صدور اطلاعیه‌ای از تشدید شرایط پایدار و سکون نسبی و افزایش غلظت و انباشت آلاینده‌های جوی از اوایل روز سه‌شنبه تا اوایل روز پنجشنبه هفته جاری در کلانشهر اصفهان و مناطق مرکزی استان خبر داد.

بر اساس این گزارش، احتمال افزایش غلظت آلاینده‌ها، کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای تمام گروه‌ها وجود دارد.

در این اطلاعیه توصیه شده است که تمام گروه‌ها از تردد غیرضروری و فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز خودداری کنند و تدابیر مدیریتی لازم را برای کاهش تردد خودروها، کنترل فعالیت واحد‌های صنعتی و مدیریت منابع آلاینده برای جلوگیری از افزایش غلظت آلاینده‌ها را داشته باشند.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: جوی پایداری تا پایان این هفته بر روی استان مستقر خواهد بود و آسمان صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد برای بیشتر مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

محمدرضا رفیعی افزود: سکون جو در کلانشهر اصفهان و مناطق صنعتی به غبار محلی، کاهش دید و کیفیت هوا بویژه در ساعات اولیه روز منجر خواهد شد.

وی گفت: فردا هوای اصفهان صاف تا قسمتی ابری و غبار محلی، گاهی وزش باد و برای روز سه‌شنبه، هوای صاف تا قسمتی ابری و غبار محلی، گاهی وزش باد پیش بینی می‌شود.

منبع خبر : تابناک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا