اخبار استان ها

افزایش ۵۷ درصدی بارشهای پاییزی اصفهان در بلندمدت/تشدید غبارآلودی هوا

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، از اصفهان به نقل از اداره کل هواشناسی استان اصفهان، میانگین بارشی استان اصفهان از ابتدای سال زراعی جاری تا ۲۹ آبان ماه حدود ۴۰ میلیمتر است، بارش‌های استان در مدت مشابه سال گذشته در چنین روزی ۲۷.۵ میلیمتر و در بلندمدت مشابه تا امروز ۲۵.۰۶ میلیمتر بوده است.

بارش‌های تاکنون در استان در مقایسه با سال گذشته ۴۵ درصد و نسبت به میانگین بلندمدت ۵۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

تا پایان هفته جاری سکون جوی در استان حاکم است، آسمان بیشتر مناطق در این مدت صاف تا قسمتی ابری خواهد بود و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

همچنین موج بارشی را از روز شنبه پنجم آذر ماه نواحی غرب اصفهان، شهرستان‌هایی چون داران، چادگان، خوانسار، فریدونشهر را فرامی گیرد و وزش باد و بارش برف و باران را در این منطقه از استان انتظار داریم.

اوایل هفته آینده پایداری و سکون هوا در کلانشهر اصفهان تداوم نخواهد داشت و با گذر موج بارشی از روی استان در مناطق مرکزی و صنعتی، بهبود کیفیت هوا و کاهش غبارآلودی پیش‌بینی می‌شود.‌

فردا چهارشنبه تشدید غبارآلودی هوا در کلانشهر اصفهان و مناطق صنعتی به کاهش شعاع دید و کیفیت هوا منجر می‌شود.

شاخص کیفی هوای اصفهان تا روز پنجشنبه به سبب سکون جوی در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد و در صورت کنترل نشدن منابع ثابت و متحرک آلاینده، احتمال افزایش شاخص‌ها در شرایط ناسالم برای عموم شهروندان وجود دارد.

۴۶

منبع خبر : خبر آنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا