تکنولوژی

آینده بازی‌های رایانه‌ای در فناوری ابری است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، بازی‌های رایانه‌ای مدام در حال تحول و تکامل هستند. در این حوزه پیوسته پیشرفت‌هایی حاصل می‌شود که به بازی‌ها امکان پردازش سریع‌تری را می‌دهد که گرافیک‌ها آنها را هرچه بیشتر به واقعیت نزدیک می‌کند، و در مجموع آنها را سرگرم‌کننده‌تر و جذاب‌تر می‌کند.

پیشرفت‌های سریع نرم‌افزاری در دنیای بازی‌های رایانه‌ای باعث شده تا مخاطبان این صنعت مجبور شوند مدام سخت‌افزارهای جدید بخرند تا بتوانند از امکانات نرم‌افزاری جدید به نحو احسن استفاده کنند. نسل‌های مداوم کنسول‌های بازی‌های کامپیوتری مشهور بر این اساس ساخته می‌شوند.

کارشناسان گمانه می‌زنند که برای خلاصی از هزینه سنگین سخت‌افزاری، آینده بازی‌های رایانه‌ای در فضای آنلاین «فناوری ابری» (cloud gaming) پیگیری خواهد شد. این فناوری نسبتا جدید است و تقریبا یک دهه قدمت دارد.

فناوری ابری را با نتفلیکس یا رقبای آن مقایسه می‌کنند. این سرویس‌ها همه از طریق اینترنت مستقیماً هر محتوایی که کاربر انتخاب کند را برایش پخش می‌کنند. فناوری ابری نیز همین کار را می‌کند، علاوه بر اینکه یک کارت گرافیک مجازی پرقدرت در اختیار بازی‌کنندگان قرار می‌دهد.

با انجام این کار، فناوری ابری نیاز بازی‌کنندگان به خرید مداوم سخت‌افزار جدید برای استفاده از بازی‌های پیشرفته‌تر را از بین می‌برد. از طریق افزایش توانایی‌های گرافیکی به صورت آنلاین و ایجاد امکان ذخیره‌سازی، پلتفرم‌های ابری عملا جای کنسول‌های مشهور ایکس‌باکس، پلی‌استیشن، و نینتندو را می‌گیرند.

از طریق فناوری ابری می‌شود بهترین بازی‌ها را از طریق مرورگر وب و روی تقریباً هر دستگاهی که صفحه نمایش دارد اجرا کرد. سِرور ابری بازی‌ها و داده‌های آنها را ذخیره می‌کند و باعث صرفه‌جویی در استفاده از فضای هارد دیسک‌های کاربران می‌شود.

هنگام استفاده از پلتفرم‌های بازی ابری، بازی‌کنندگان کماکان به گونه‌ای از کنترلر یا صفحه کلید نیاز خواهد داشت، اما انتخاب با خود آنها خواهد بود که چگونه کنترلری بخرند، و فناوری ابری نیز خودش را با نیازهای آنها تطابق خواهد دهد.

بدین ترتیب، فناوری ابری می‌تواند هزینه‌های بازی‌کنندگان را به میزان چشمگیری کاهش دهد، نیاز به سخت‌افزار گران‌قیمت را از بین ببرد و مخزنی عظیم از بازی‌های پیشرفته را با هزینه نازل چند دلاری آبونه ماهانه در اختیار آنها بگذارد.

منبع خبر : سیتنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا