تیتر دوحوادث پلیسشهر و جامعه

تردد در گردنه های غربی اصفهان بدون زنجیر چرخ امکان پذیر نیست//کشف موتورسیکلت های سنگین در اصفهان/امحای ۴۲۰ تن کالای خارجی قاچاق در اصفهان

سرهنگ “حسین پورقیصری ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : بحمدالله در اکثر نقاط استان اصفهان شاهد بارش رحمت الهی هستیم که البته رانندگان بایستی با سرعت احتیاط کامل

وی افزود: هم اکنون در گردنه “رخ” ، ملااحمد، داران به الیگودرز، فریدونشهر با بارش برف روبرو هستیم و  رانندگانی که قصد تردد از این محورها را دارند حتماً باید زنجیر چرخ همراه داشته باشند چرا که ماموران پلیس از تردد خودروهای فاقد زنجیر چرخ در این محورها ممانعت به عمل می آورد.

این مقام انتظامی با اشاره به بارش باران و وزش باد در دیگر محورهای ارتباطی استان اصفهان ، بیان داشت : در این مواقع با سرعت مطمئنه رانندگی کنید و از عجله و شتاب و تغییر ناگهانی مسیر بپردازید تا تسلط کافی بر خودروی خود داشته باشید.

سرهنگ پورقیصری در پایان تاکید کرد، حتی الامکان از سفرهای غیر ضروری خودداری کنید ، باک خودروی خود را کاملا پر کنید ، از سالم بودن بخاری و برف پاکن های خودرو مطمئن باشید و پتو و مقداری جیره خشک به همراه داشته باشید تا انشاءالله سفری بی خطر داشته باشید.

**امر به معروف و نهی از منکر، عامل نجات از آسیب ها و جرایم است

گروه استان ها _ اصفهان_ رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان با اشاره به اهمیت بسیار زیاد امر به معروف و نهی از منکر، انجام این فریضه را باعث نجات جامعه از آسیب ها، جرایم و انحرافات دانست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، حجت الاسلام “محمد حسین عادل پور” در نشست مشترک با نمایندگان مجمع رهروان امربه معروف و نهی ازمنکر استان گفت: در نیروی انتظامی نگاه ویژه و خاصی به انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر شده و  کمیسیونی نیز با همین نام در ستاد فرماندهی انتظامی استان تشکیل یافته و هرماه جلسات آن به صورت منظم با حضور فرمانده انتظامی استان و سایر معاونان این فرماندهی برگزار می شود.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر یکی از واجبات شرعی هر فرد مسلمانی است که در قرآن کریم، احادیث و روایات معصومان بر اجرای آن تاکید فراوانی شده و از حضرت رسول اکرم (ص) نیز نقل شده که فرمودند:” جامعه ای که امر به معروف و نهی از منکر در آن فراموش شود آن جامعه به انحراف کشیده خواهد شد”.

حجت الاسلام عادل پور، ذات ماموریت نیروی انتظامی را امر به معروف و نهی از منکر به منظور اصلاح امور جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: قطعاً ماموری که می خواهد جامعه را به سمت خوبی ها هدایت کرده و از بدی ها و زشتی ها دور کند باید ابتدا خود متخلص به اخلاق نیک بوده و سعی کند خود را از بدی ها دور نگهدارد.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان در ادامه از اجرای طرح ها و برنامه های ویژه آموزشی برای کارکنان نیروی انتظامی و خانواده های آنها در این خصوص خبر داد.

حجت الاسلام عادل پور، با اشاره برگزاری مسابقه مقاله نویسی، شعر و نقاشی با موضوع امر به معروف و نهی منکر  در سطح کارکنان و خانواده های آنان پلیس استان اظهار داشت: این مسابقه با محوریت دعای مکارم الاخلاق انجام شد که مورد استقبال خانواده های کارکنان قرار گرفت و تاثیرات بسیاری در زندگی و ماموریت کارکنان داشت.

رئیس عقیدتی سیاسی پلیس اصفهان، انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر را باعث نجات جامعه از آسیب ها، جرایم و انحرافات دانست و اظهار داشت: اگر هر فردی، فرد دیگر را به خوبی ها دعوت کرده و از بدی ها باز دارد و این موضوع به امری گسترده و همه گیر بدل شود قطعاً از بروز هر جرم و آسیبی پیشگیری خواهد شد و می توان الگویی از یک جامعه پاک را به دنیا ارائه کرد.

**امحای ۴۲۰ تن کالای خارجی قاچاق در اصفهان

گروه استان ها _ اصفهان _ فرمانده انتظامی استان گفت: با پیگیری و تلاش های مجدانه پلیس ، ۴۲۰ تن کالای خارجی قاچاق مکشوفه به ارزش ۵۰ میلیارد ریال امحاء شد.

سردار” مهدی معصوم بیگی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در راستای اجرای فرمان مقام معظم رهبری (مد ظله العالی ) از آنجایی عرضه کالاهای خارجی به تولید و اشتغال کشور ضربه جدی وارد می کند، این موضوع به صورت جدی در دستور کار فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان اصفهان، افزود: در این رابطه با تلاش ها و پیگیری های مجدانه پلیس استان ، ۴۲۰ تن کالای خارجی قاچاق شامل لوازم آرایشی و بهداشتی، مواد خوراکی، پوشاک، پارچه، لوازم التحریر ،سیگار و…. که ارزش آنها برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده بود، امحا شدند.

سردار معصوم بیگی اضافه کرد: مبارزه با قاچاق کالا، یکی از مهمترین مؤلفه های اقتصاد مقاومتی است که از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) به دستگاه ها ابلاغ شده و در این زمینه نیروی انتظامی در خط مقدم  قرار دارد و به صورت شبانه روزی در این زمینه تلاش می کند.

این مقام ارشد انتظامی استان اصفهان در ادامه از کشف نزدیک به هزار میلیارد ریال کالای خارجی قاچاق از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: در این رابطه ۹ باند دانه درشت تهیه و توزیع کالای قاچاق شناسایی و با آنان برخورد قانونی صورت گرفت.

فرمانده انتظامی استان اصفهان از افزایش ۴۰ درصدی کشف پرونده های قاچاق با ارزش ۵ میلیارد ریال خبر داد و گفت: همچنین در ۹ ماه گذشته ، ۳ هزار و ۵۰۰ قاچاقچی دستگیر و ۷۰۰ دستگاه خودرو حامل کالای قاچاق نیز توقیف شدند.

سردار معصوم بیگی، کشف نزدیک به هزار میلیارد ریال کالای خارجی قاچاق در اصفهان که یکی از استان های مرکزی کشور به شمار می آید را بسیار مهم و قابل توجه عنوان و تصریح کرد : در سال جاری طرح ها و اقدامات مهمی در فرماندهی انتظامی استان انجام گرفته که از آن جمله می توان به افزایش تحرک عملیاتی و چابک سازی ماموران، تقویت ایستگاه های بازرسی، تجهیز محورهای مواصلاتی به دستگاه های هوشمند بازرسی خودروهای باربری، تشدید طرح ها و عملیات ها ، اجرای چندین مرحله عملیات مرصاد با محوریت مبارزه با قاچاق کالا ، افزایش میزان هماهنگی و تعامل با دستگاه قضائی و مراجع ذی مدخل در امر مبارزه با قاچاق کالا  و شناسنامه دار کردن ۵۵۲ انبار نگهداری کالا در سطح استان اشاره کرد.

فرمانده انتظامی استان ابراز امیدواری کرد با اقدامات گسترده نیروی انتظامی و تلاش و مشارکت همه ارگان ها و دستگاه های دخیل بتوان گام های بلندی در راستای پیروی از منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) و تحقق شعار ” حمایت از کالای ایرانی” برداریم و در همین خصوص نیز از مردم انتظار داریم هرگونه  اطلاعاتی از تهیه و توزیع قاچاق کالا دارند مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ در اختیار ماموران پلیس قرار دهند تا در اسرع وقت با متخلفان برابر قانون برخورد شود.#

**کشف ۷۰راس دام قاچاق در گلپایگان

گروه استان ها _اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان از توقیف یک دستگاه کامیونت و یکدستگاه وانت نیسان حامل ۷۰ راس دام قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ “علی سبحانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز ماموران پاسگاه انتظامی سعید آباد و پلیس آگاهی این شهرستان به ۲ دستگاه کامیونت و نیسان حامل احشام مشکوک و آنها را متوقف کردند.

این مقام انتظامی افزود: کامیونت حامل ۵۰ راس و نیسان حامل ۲۰ راس دام قاچاق بود که رانندگان مدارک مربوطه را ارائه ندادند.

سرهنگ سبحانی با اشاره به اینکه ارزش احشام کشف شده توسط کارشناسان یک میلیارد ریال اعلام شده است ،بیان داشت :در این خصوص ۲ دستگاه خودرو و احشام توقیف شدند و ۲ متهم نیز به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان در پایان از شهروندان خواست:در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیر مجاز و قاچاق توسط افراد سودجو، موضوع را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهید تا نسبت به شناسایی و دستگیری متخلفان اقدام شود .

**دستگیری ۶ سارق حرفه ای  در شاهین شهر

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “شاهین شهر” از دستگیری ۶ سارق حرفه ای و کشف چندین فقره انواع سرقت خبر داد.

سرهنگ “حسین بساطی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : به منظور کنترل و کاهش وقوع سرقت در شهرستان “شاهین شهر” طرح ضربتی شناسایی و دستگیری سارقان توسط مأموران کلانتری ۱۱ این فرماندهی اجرایی شد.

وی افزود: در نتیجه اجرای این طرح تعداد ۶ سارق حرفه ای منزل ، اماکن خصوصی و اموال داخل خودرو شناسایی و دستگیر شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت : افراد دستگیر شده در بازجوئی های پلیس به چندین  فقره انواع سرقت شامل سرقت منزل ، سرقت اماکن خصوصی و سرقت داخل خودرو اعتراف کردند.

بساطی از کشف بیش از ۲۰۰ میلیون ریال اموال مسروقه در بازرسی از مخفیگاه سارقان خبر داد و اظهار داشت: در این رابطه پرونده تشکیل و همه متهمان به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

سرهنگ بساطی در پایان خاطر نشان کرد :نیروی انتظامی با سارقان و برهم زنندگان نظم عمومی جامعه برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.

**کشف ۱۳ کیلوگرم تریاک در نائین

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان نائین از کشف مقدار ۱۳کیلوگرم تریاک در بازرسی از یک دستگاه سواری تیبا خبرداد.

سرهنگ “صادق کاظم زاد” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : ماموران ایستگاه بازرسی شهید شرافت شهرستان “نائین” حین کنترل خودروهای عبوری سبک وسنگین به یک دستگاه سواری تیبا مشکوک و آن را متوقف کردند .

وی افزود: در بازرسی از این خودرو مقدار ۱۳کیلو و۷۳۵گرم تریاک که زیر صندلی های خودرو جاساز شده بود کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت:دراین خصوص ۲ متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نائین خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد و اجازه فعالیت به آنان نخواهد داد.

**توقیف محموله میلیونی آناناس قاچاق در مبارکه

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان مبارکه از کشف یک محموله کمپوت آناناس به ارزش ۱۵۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “احمد نیکبخت” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : ماموران انتظامی شهرستان مبارکه حین کنترل خودرهای عبوری از محورهای این شهرستان به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو مقدار یک هزار و ۳۶۵ عدد کمپوت خارجی کشف شد که راننده مدارک گمرکی را ارائه نداد.

این مقام انتظامی بیان داشت : ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان ۱۵۰ میلیون ریال اعلام شده است .

سرهنگ نیکبخت در پایان اظهار داشت : در این رابطه یک نفر دستگیر و برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

**دستگیری ۳ سارق حرفه ای منزل در غرب اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان از دستگیری ۳ سارق حرفه ای منزل که در غرب اصفهان سرقت می کردند وکشف یک میلیارد ریال اموال مسروقه خبر داد.

سرهنگ “سعید سلیمیان ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت:در پی افزایش سرقت منزل در حوزه غرب اصفهان ، ماموران پلیس آگاهی وارد عمل شدند و شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان را در دستور کار قرار دادند.

وی گفت: پس از انجام یکسری کارهای تخصصی و اقدامات خاص ، ۳ سارق حرفه ای شناسایی و طی ۲ عملیات جداگانه دستگیر شدند.

این مقام انتظامی از کشف یک میلیارد ریال اموال مسروقه از مخفیگاه سارقان خبر داد و بیان داشت : افراد دستگیر شده به چندین فقره سرقت از منزل در غرب شهر اصفهان اعتراف کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان در پایان با اشاره به تشکیل پرونده و تحویل متهمان به مراجع قضائی به همشهریان توصیه کرد: از خالی گذاشتن منزل تا حد امکان خودداری کنید و در تمام ساعات شبانه روز، به ویژه در مجتمع های مسکونی، درب های ورودی و پارکینگ را ببندید و اگر در کنار منزلتان ساختمان نیمه کاره ای در حال احداث است بیشتر مراقب باشید.

**کشف موتورسیکلت های سنگین در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از کشف ۲ دستگاه موتورسیکلت سوزوکی سنگین در بازرسی از یک منزل خبر داد.

سرهنگ “حسن یاردوستی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : ماموران انتظامی فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان از نگهداری ۲ دستگاه موتورسیکلت سنگین سوزوکی در یک منزل مطلع و برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: پس از اخذ مجوز قضائی یک گروه از ماموران به محل اعزام شدند که ۲ دستگاه موتورسیکلت سنگین کشف شد که مالک آنها مدارک گمرکی را ارائه نداد.

این مقام انتظامی بیان داشت : در این خصوص پرونده تشکیل و متهم برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

سرهنگ یاردوستی در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با مفسدان اقتصادی جامعه برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه فعالیت به آنان نخواهد داد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا